Gå til innhold

Det å ikke sikre barna i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det to ganger på ikke så mange dagers mellomrom at jeg har sett biler komme kjørende med små barn på fanget i fremsetet!! :overrasket:

Barna har ikke vært mere enn kanskje max 6 måneder gamle..(ikke at alder spiller noen rolle....)

Hvem er det som virkelig er så dumme at de finner på å gjøre slikt?!

Jeg kjenner jeg blir sinna!

Hva er det enkelte tror? At en kan trykke på angrekanppen etter en evt. dødsulykke?!

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig, det er noe av det verste jeg ser :frustrert:

Helt utrolig at noen kan være så ubetenksomme å ikke sikre barna i bil :overrasket:

Hva tenker de egentlig på???

Skrevet

:frustrert::overrasket::overrasket:

Må si at dette har jeg sett maaaaange ganger på det stedet jeg kommer fra ("jeg skulle bare kjøre noen få meter")

Skrevet

Helt enig med trådstarter.

Jeg har ved et par anledninger snakket til foreldre og fått huden full......

Gjest Mayamor
Skrevet

Skulle vært langt flere kontroller på veiene ja.

Kan like godt trenge sikring på 100 meter som 100 mil!

mayamor

Skrevet

helt enig, det er fryktelig uansvarlig.

men så må jeg også si at vi var for en tid tilbake på et lengre opphold et annet sted i verden hvor barneseter var ikkeeksisterende, og bilbelter var nesten det samme.

jeg var livredd hver gang vi satte våre tre små inn i bilen....etterhvert fikk vi heldigvis lånt oss en bil med seler bak, og vi danderte ungene med puter under seg slik at selene satt skikkelig.

Skrevet
:frustrert:  :overrasket:  :overrasket:

Må si at dette har jeg sett maaaaange ganger på det stedet jeg kommer fra ("jeg skulle bare kjøre noen få meter")

Ja, dette har jeg også sett mange ganger (siden vi kommer fra samme stedet :ler: )

Ikke rent få ganger jeg skal kjøre hjem noen barn eller liknede, og så sier jeg til den evt. voksne personen som sitter i baksetet, at vedkommende må feste minstemann som er 7 år, og da får jeg til svar (fre den voksne vel og merke) at "ja, men det er jo ikke sååå lang vi skal" :overrasket:

Men da er det så greit med den saken, at jeg kjører heller ingen hjem som ikke vil ha bilbelte på ;)

Ingen får sitte på med meg uten bilbelte!

Men det spiller ingen rolle om det e ri en storby eller på landet..

Jeg kommer opprinnelig fra en liten plass på landet, og ja, der er de aller fleste veldig sløve generellt når det kommer til bruken av bilbelte. Dette fordi at "det er jo aldri politikontroll her aliksvel, og vi får vite det dersom politiet kommer også" (for da går jungeltelegrafen).

Jeg bor jo i en by nå, men det er ikke alle som er like flinke her heller.

Voksne folk får gjøre som de vil, de skulle jo være så pass opplyste om dette at de vet bedre enn i kjøre uten bilbelte, men når de setter små barn i en bil uten bilbelte...! DA, blir jeg :frustrert:

Det spiller ingen rolle selvfølgelig om det er på landet eller i byen!

Skrevet

Jeg blir rasende og får jeg anledning snakker jeg til foreldrene! Jeg opptrer svært rolig og høflig, så jeg har aldri fått "kjeft" tilbake. Ser jeg at de begynner å hisse seg opp, forteller jeg stille at den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt er i stand til å snakke med dem er at jeg var svært godt sikret da det smalt! Tror mange rett og slett ikke tenker på at bruk av sikkerhetsutstyr kan utgjøre forskjellen på uskadd og død/livslang invaliditet selv ved en liten kollisjon.

Mulig de synes jeg er en "bitch" og blander meg borti ting jeg ikke har noe med, men det bryr jeg meg ikke om så lenge det har hendt at jeg ser at barna er sikret neste gang jeg ser de samme menneskene!

Skrevet
Nå er det to ganger på ikke så mange dagers mellomrom at jeg har sett biler komme kjørende med små barn på fanget i fremsetet!!  :overrasket:

Barna har ikke vært mere enn kanskje max 6 måneder gamle..(ikke at alder spiller noen rolle....)

Hvem er det som virkelig er så dumme at de finner på å gjøre slikt?!

Jeg kjenner jeg blir sinna!

Hva er det enkelte tror? At en kan trykke på angrekanppen etter en evt. dødsulykke?!

Måtte bare få ut litt frustrasjon!!

For 25 år siden var det vanlig å kjøpe bil,men spurte du hvor barnesetet var, så varr svaret: det var det ikke penger til.

Skrevet

Å det er riktig ille i de tilfellene der barna fritt beveger seg usikret rundt om i bile, f.eks står å ser ut gjennom frontruta, å de voksne selv sitter trygt og godt sikret med sele... :frustrert:

Skrevet

Så enig! Også mange små som sitter i forsetet (fastspent) hvor det er airbag. Hvis det skjer noe og airbagen utløses kan den slå ihjel en liten kropp..

Annen snodig ting: Mange voksne bruker ikke bilbelte hvis de sitter i baksetet :overrasket: Hvorfor ikke? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...