Gå til innhold

Angst for omicron.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært så redd for Corona i over to år, og så fikk jeg det denne uken. Har vært en blanding av en forkjølelse og influensa. Feberen er borte, halsvondten er bedre, men angsten har vært skyhøy, så jeg er helt utslitt av å overvåke situasjonen. Ser fremdeles for meg at dette ikke går bra, har begynt å hoste, og da ble det enda verre. Prøver å tenke rasjonelt, puste, som ikke er så lett når nesa er tett.. men det har satt seg seg helt fast. Klarer ikke å slutte å tenke på at hosten kommer til ta helt overhånd og at det går utover lungene. Vil gjerne ta dette på strak arm, men det går ikke. Vet at dette høres dumt ut, men tror ikke det er så lett å skjønne hvis man ikke har angst selv. Har noen et godt råd, for jeg orker ikke å ha det sånn her.

Anonymkode: 51424...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har jeg vært så redd for Corona i over to år, og så fikk jeg det denne uken. Har vært en blanding av en forkjølelse og influensa. Feberen er borte, halsvondten er bedre, men angsten har vært skyhøy, så jeg er helt utslitt av å overvåke situasjonen. Ser fremdeles for meg at dette ikke går bra, har begynt å hoste, og da ble det enda verre. Prøver å tenke rasjonelt, puste, som ikke er så lett når nesa er tett.. men det har satt seg seg helt fast. Klarer ikke å slutte å tenke på at hosten kommer til ta helt overhånd og at det går utover lungene. Vil gjerne ta dette på strak arm, men det går ikke. Vet at dette høres dumt ut, men tror ikke det er så lett å skjønne hvis man ikke har angst selv. Har noen et godt råd, for jeg orker ikke å ha det sånn her.

Det kommer til å gå helt fint ❤️ det er ytterst få som blir alvorlig syke. Husk på det 🤗 Jeg fikk også korona denne uken og har heller ikke hatt det før.  Jeg er på dag 4 nå og feberen har endelig begynt å forsvinne. Hatt over 39 i feber i 3 dager og i dag har jeg 37,5-38. Føler meg fortsatt helt elendig og er veldig kortpustet. Har ikke klart å dusje på 4 dager og føler meg dritt. Er også sykt svimmel 😵💫 Men trøster meg med at det kommer til å gå over 😊 vi må gi det en uke 👍🏼 og kanskje mer. Tror vi er over det verste. Håper hvertfall det 😩 covid er jævlig! God bedring ❤️

Anonymkode: 0ad53...df0

Skrevet

God bedring til dere begge 🤞😷🤒

Anonymkode: 2cba6...61c

Skrevet

Jeg har det også nå for første gang, men er så heldig at jeg knapt merker det foreløpig. Når feberen er borte, er nok infeksjonen på retur 👍 Mange får mye hoste som er veldig plagsom, men ikke farlig. Dette går bra, TS. God bedring! 

Anonymkode: 2d303...db5

Skrevet

Mindfullness hjelper mot angst. Forsøk å konsentrere deg 100% om noe annet når angsten slår inn. 
for eksempel å kjenne underlaget du ligger på med hver eneste celle i kroppen 

eller legg merke til så mange farger du kan få øye på i rommet du befinner deg i 

Eller lytt etter ALLE lyder du kan høre i og utenfor huset

Anonymkode: 5d9ef...f60

Skrevet

Jeg kjente på samme "angsten" da jeg ble smittet første gang. Det var riktignok smitte med Deltavarianten, som uvaksinert, i en tid hvor "alle" hatet de uvaksinerte. Godt råd? La være å teste deg for korona ved neste forkjølelse, så slipper du overdreven frykt etter å ha blitt matet med fryktpropaganda gjennom snart 3 år. For denne gang - Omicron er mildt. Med mindre du er 80+ år eller alvorlig syk fra før så er det ingen grunn for å frykte denne sykdomsrunden mer enn hvilken som helst annen virusinfeksjon. God bedring! 

Anonymkode: 36477...be6

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det kommer til å gå helt fint ❤️ det er ytterst få som blir alvorlig syke. Husk på det 🤗 Jeg fikk også korona denne uken og har heller ikke hatt det før.  Jeg er på dag 4 nå og feberen har endelig begynt å forsvinne. Hatt over 39 i feber i 3 dager og i dag har jeg 37,5-38. Føler meg fortsatt helt elendig og er veldig kortpustet. Har ikke klart å dusje på 4 dager og føler meg dritt. Er også sykt svimmel 😵💫 Men trøster meg med at det kommer til å gå over 😊 vi må gi det en uke 👍🏼 og kanskje mer. Tror vi er over det verste. Håper hvertfall det 😩 covid er jævlig! God bedring ❤️

Anonymkode: 0ad53...df0

Så utrolig mange som har fått det denne uken.. har vært rundt så mange coronasyke uten å bli syk tidligere at jeg trodde faktisk at jeg kanskje slapp, men den dengang ei.🙂Føler med deg, feber er ikke noe gøy, og jeg har nok sluppet litt billigere unna enn deg i denne omgangen. Ja, jeg skal prøve å fokusere på at det er veldig få som blir alvorlig syke nå, føler meg litt barnslig som blir så stresset, men det er mange årsaker til det. Takk for svar og jeg ønsker deg masse god bedring💓Tålmodighet er nok svaret her..God klem

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har det også nå for første gang, men er så heldig at jeg knapt merker det foreløpig. Når feberen er borte, er nok infeksjonen på retur 👍 Mange får mye hoste som er veldig plagsom, men ikke farlig. Dette går bra, TS. God bedring! 

Anonymkode: 2d303...db5

Så flott at du ikke ble veldig syk. Tror jeg slapp greit unna jeg også,, hadde feber en dag, men stresset tok litt overhånd. Skal kvinne meg opp til å takle hosten. Takk🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mindfullness hjelper mot angst. Forsøk å konsentrere deg 100% om noe annet når angsten slår inn. 
for eksempel å kjenne underlaget du ligger på med hver eneste celle i kroppen 

eller legg merke til så mange farger du kan få øye på i rommet du befinner deg i 

Eller lytt etter ALLE lyder du kan høre i og utenfor huset

Anonymkode: 5d9ef...f60

Ja, jeg bruker det mye ellers, har bare ikke funnet roen til det nå, men jeg skal ta tak🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

God bedring til dere begge 🤞😷🤒

Anonymkode: 2cba6...61c

Tusen takk🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg kjente på samme "angsten" da jeg ble smittet første gang. Det var riktignok smitte med Deltavarianten, som uvaksinert, i en tid hvor "alle" hatet de uvaksinerte. Godt råd? La være å teste deg for korona ved neste forkjølelse, så slipper du overdreven frykt etter å ha blitt matet med fryktpropaganda gjennom snart 3 år. For denne gang - Omicron er mildt. Med mindre du er 80+ år eller alvorlig syk fra før så er det ingen grunn for å frykte denne sykdomsrunden mer enn hvilken som helst annen virusinfeksjon. God bedring! 

Anonymkode: 36477...be6

Ja, her er litt av kjernen av problemet. Jeg er også uvaksinert, og nå tror jeg alt som har bygd seg opp de siste årene bare kom til overflaten. Selv om jeg har vært bestemt på å ikke vaksinere meg, så skal man jo være en isblokk for ikke å bli påvirket av alt som har blitt sagt de siste årene, man kom jo til å dø hvis man ikke vaksinerte seg.. Jeg orker ikke vaksinedebatt nå, men jeg vet hvordan det har vært som uvaksinert, det har ikke vært lett, så forstår hvordan du har hatt det.🙂 For å være ærlig, så har det vært ganske ensomt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...