Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i liten bedrift, men en ny en har startet, og vi har ganske mange vakter sammen. Men merker at vi ikke kommer så bra overens, jeg kan fint spørre hvordan det går, men hun spør aldri tilbake. Ikke om noe som helst. Jeg har og sluttet å spørre om det. Har prøvd å bli kjent med hen, vet ikke men føler det er litt kjedelig og jobbe med hen. Hen er hyggelig osv. men prater lite, men greit å prate med hverandre om ulike ting, fritid osv.🤔🤔🙄 men helt stille. Hvis jeg ser hen på byen. Så spør jeg f.eks klar for jobb på mandag eller f.eks gikk det greit på jobb sist gang, hen svarer kort og spør ikke tilbake. Føler jeg gjør innsats for å bli kjent med hen, uten hell. Syns det blir småklein stemning

Anonymkode: 1f77b...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor presse noe som ikke funker? Ja, vel så jobber dere sammen, men man må ikke på død og liv prate sammen og prøve å bli gode venner. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle ønsker å være venner med kollegaer. 

Anonymkode: 2152d...18e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle ønsker å være venner med kollegaer. 

Anonymkode: 2152d...18e

Nettopp, aldri driv med avhør. Lær deg dette TS, omgås ukomplisert. Ikke spør om privatlivet.

Anonymkode: 7a186...efc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber i liten bedrift, men en ny en har startet, og vi har ganske mange vakter sammen. Men merker at vi ikke kommer så bra overens, jeg kan fint spørre hvordan det går, men hun spør aldri tilbake. Ikke om noe som helst. Jeg har og sluttet å spørre om det. Har prøvd å bli kjent med hen, vet ikke men føler det er litt kjedelig og jobbe med hen. Hen er hyggelig osv. men prater lite, men greit å prate med hverandre om ulike ting, fritid osv.🤔🤔🙄 men helt stille. Hvis jeg ser hen på byen. Så spør jeg f.eks klar for jobb på mandag eller f.eks gikk det greit på jobb sist gang, hen svarer kort og spør ikke tilbake. Føler jeg gjør innsats for å bli kjent med hen, uten hell. Syns det blir småklein stemning

Du er litt klønete sosialt.

Måten du opptrer på et jo helt på trynet, når du ser personen utenfor arbeidstiden fortsetter du å trakkasere.

Er ikke slik man blir kjent med folk, dere skal jobbe sammen. Fokuser på det du.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp, aldri driv med avhør. Lær deg dette TS, omgås ukomplisert. Ikke spør om privatlivet.

Avhøør?? Jeg kommer bra overens med andre kollegaer. Vi spør hverandre til og med om mye forskjellig. Syns ikke du skal lære meg hva jeg skal snakke om. De andre spør alltid om ting, hva jeg skal i helgen, hvor familie min er osv.... det er nok hen som er problemet. Og jeg har aldri spurt om privatlivet. Jeg spurte kun: klar for jobb mandag, og dette er jo i sammenheng med jobb.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Avhøør?? Jeg kommer bra overens med andre kollegaer. Vi spør hverandre til og med om mye forskjellig. Syns ikke du skal lære meg hva jeg skal snakke om. De andre spør alltid om ting, hva jeg skal i helgen, hvor familie min er osv.... det er nok hen som er problemet. Og jeg har aldri spurt om privatlivet. Jeg spurte kun: klar for jobb mandag, og dette er jo i sammenheng med jobb.

Hen er ikke problemet.

Du er problemet, la hen få gjøre jobben sin :) 

Ikke alle er like interessert i å snakke om privatlivet sitt på jobb, de må du godta. Er ikke du skal bestemme hva hen skal snakke om.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er litt klønete sosialt.

Måten du opptrer på et jo helt på trynet, når du ser personen utenfor arbeidstiden fortsetter du å trakkasere.

Er ikke slik man blir kjent med folk, dere skal jobbe sammen. Fokuser på det du.

Det er jo i fylla, alle snakker litt mere i fylla på byen. Trakassere?? Nei.  Mener jo bare å være hyggelig. Jeg møter andre kollegaer på byen, som jeg til og med har liggi med også

Skrevet

Og jeg er ikke problemet. Men når man henger sammen i fritiden osv, vi har ofte lønningspils osv. så kommer du her og sier ikke driv med avhør lol

Skrevet

Man trenger ikke å komme overens med absolutt alle for livet er ikke så perfekt. Det er nok å prate om jobb relaterte ting på jobb, men la personen være i fred på fritiden, nok med et hei og ikke mer. Det viser seg at denne personen er ikke så interessert og det må du respektere. 

Anonymkode: 1cc62...06b

Skrevet

Og man kan i det minste spørre hverandre hvordan det går

Skrevet

Men dere har jo kanskje rett, men føler en person på jobb graver mye om meg f.eks. Spør for mye iblant.... sånn hvordan det går med studier, hvilke emner jg jobber med, når jeg skal lever inn oppgaver. Hva jeg skal i helgen... osv, jeg liker å være litt mere tilbakeholden... 

Skrevet

Hater pratende kollegaer, jeg er på jobb for å jobbe. Er ikke hos psykolog. Må vel se det selv ts, at personen ikke er så glad i å snakke. Kanskje litt sosialangst.

Anonymkode: 9d4db...e6a

Skrevet

Noen er sjenerte, veldig introvert eller har sosial angst. Og noen bruker lang tid på å bli komfortabel med nye mennesker.

Fortsett vær smilende og imøtekommende, men ikke spør for mye. Jeg synes det er helt greit spørre hvordan helgen har vært, men ikke forvent mer svar enn "bra" "rolig" eller lignende. Si hei og smil når dere møtes på byen/fritiden, men siden hun ikke er av de snakksalige, så la det være med en høffelig hilsen. 

Jeg har sosial angst, og blir så ukomfortabel til tider at jeg føler alle svar er klønete, og blir så anspent at jeg rett og slett ikke får meg til å spørre "og du da?" når folk spør om helga var fin. Så sitter jeg i timesvis og føler meg skikkelig dum som ikke klarte det. Og så skjer det igjen, og igjen... I min nye jobb tok det mange uker før jeg følte meg trygg nok til å begynne snakke med kolleger på en avslappet måte. Etter ett halvt år kan jeg skravle med en del, og jeg husker som oftest spørre om dem har hatt fin helg. Men med mange andre så går jeg helt i stå. Det handler ikke om motvilje, for jeg har virkelig lyst å være utadvendt og sprudlende, men hodet mitt fungerer ikke sånn. Og de få jeg har åpnet meg for blir skikkelig overrasket for de har ikke lagt merke til hvor fylt av angst jeg har vært, og hvor ukomfortabel jeg har vært...

Men å kalle det avhør og trakassering synes jeg er å dra det litt langt...

Anonymkode: 51ade...010

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...