Gå til innhold

Hender det at kvinner tror at en mann sjekker de opp, men han er egentlig bare hyggelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hører ofte om menn som feiltolker, men gjør kvinner også det?

Anonymkode: 6aa13...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men har feiltolket mange ganger den andre veien. Tror han bare er hyggelig, men så er han på sjekkern.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Heller motsatt

Anonymkode: 50510...f3e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Har nok skjedd et par ganger ja😂

• Liker 1
Skrevet

Hehe jepp det er nok vanlig. Men i motsetning til kvinner så blir ikke menn sinte for dette da, så er jo ikke noe stress

Anonymkode: 56084...f6c

• Liker 4
Skrevet

Ja har stusset over utrolig ekstra vennlighet plutselig fra en kar. Så har tatt det for det han er bare hyggelig inntil det motsatte er bevist😂

Skrevet

Selvfølgelig skjer det

Anonymkode: 57693...c62

Skrevet

Oftere motsatt. Men det er noen mennesker, da både menn og kvinner, som er veldig flørtene av seg, men de mener ikke noe med det, og da er det lett å tro noe annet. 

Anonymkode: 44ee0...6ab

• Liker 2
Skrevet

Selv er jeg mann og var en periode veldig ensom og prøve å bli venn med nærmest alle. Da var det noen kvinner som misforstod og trodde jeg var ute etter noe annet enn venn. 

Anonymkode: b709e...079

• Liker 1
Skrevet

Ja, det skjer hele tiden! Mannen blir er hyggelig mot folk han møter i hverdagen, men stadig vekk tolker damer det som flørting. Jeg kan stå få meter unna, å han snakker feks til en kvinnelig butikkansatt på lik linje som han ville gjort til en mannlig, å de kan begynne å stryke på armen eller det verste tilfelle - spørre om han skal ut den kvelden. Men like morsomt å se disse jentene/kvinnene som blir hvite som lik når han feks sier «jenta mi, se her» til meg og innser at han ikke flørta men var hyggelig bare 😂

Anonymkode: b02a7...be2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sliter med dette i den forstand at jeg er hyggelig og smiler lett i hverdagen. Til tross for at jeg er gift opplever jeg at menn ikke skjønner min væremåte. Mange oppfatter nemlig dette som flørting. Jeg fatter ikke hvorfor vi ikke bare kan slutte å tenke kjønn når vi omgås hverandre og heller bare se personen vi står overfor? Skal jeg måtte slutte å smile og snakke lett med andre fordi noen tenker dette er flørting?

Anonymkode: abd4c...4c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja ofte. Menn som har gått seg vil på gata med mobilen og Google Maps ikke helt forstår i den nye byen de er i. Spør tilfeldig kvinnelig firbipaserende og blir ignorert som om han prøver å sjekke de opp! 

Anonymkode: 33637...11b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, det skjer hele tiden! Mannen blir er hyggelig mot folk han møter i hverdagen, men stadig vekk tolker damer det som flørting. Jeg kan stå få meter unna, å han snakker feks til en kvinnelig butikkansatt på lik linje som han ville gjort til en mannlig, å de kan begynne å stryke på armen eller det verste tilfelle - spørre om han skal ut den kvelden. Men like morsomt å se disse jentene/kvinnene som blir hvite som lik når han feks sier «jenta mi, se her» til meg og innser at han ikke flørta men var hyggelig bare 😂

Anonymkode: b02a7...be2

Han er vel en Chad da?😂

Anonymkode: 6aa13...083

• Liker 2
Skrevet

Om det hender? Er det alt du lurer på?

Det kan bli mange tråder av slikt.

Hender det at folk snubler i skogen eller at sykler punkterer? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
visp skrev (1 time siden):

Nei, men har feiltolket mange ganger den andre veien. Tror han bare er hyggelig, men så er han på sjekkern.

Så du benekter at det hender at kvinner misforstår? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Selv er jeg mann og var en periode veldig ensom og prøve å bli venn med nærmest alle. Da var det noen kvinner som misforstod og trodde jeg var ute etter noe annet enn venn. 

Anonymkode: b709e...079

Selvfølgelig! 😅 trist, men sånn er det? En mann som vil være vennen din… har aldri opplevd det. 

Anonymkode: 7395a...868

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hehe jepp det er nok vanlig. Men i motsetning til kvinner så blir ikke menn sinte for dette da, så er jo ikke noe stress

Anonymkode: 56084...f6c

Jo, menn kan bli sinte for det.

Men for å svare på trådens tema så har nok mange kvinner misforstått det. "Jeg har kjæreste" kan noen kvinner si selv om mannen ikke har flørtet eller noe. Han er bare hyggelig, men kanskje noen kvinner er så vant til mas fra menn at de automatisk kjører den frasen.

Skrevet

Det skjer hele tiden, det er jo åpenbart.

• Liker 2
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Har opplevd det selv, så ja, selvsagt skjer det. Men jeg er enig i snuble i skogen/punktere sykkel-poenget ovenfor. Spørsmålet blir litt meningsløst slik det er stilt her.

Når det er sagt: det er vanligst andre veien. Psykolog Leif Kennair Ottesen skriver om det i sin bok Evolusjonspsykologi, og begrepsfester fenomenet.

Endret av Vitalogy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...