Lenelarsen Skrevet 26. november 2022 Forfatter #21 Skrevet 26. november 2022 Ramona1970 skrev (10 timer siden): Jøsses, tok og googlet Rashidi for å finne flere artikler, og så fant jeg dette. Det var ikke den eneste videoen han lagde , her er mer latterliggjøring. For en ufyselig fyr: Grusom type ja. 2 2 1
emilie123 Skrevet 26. november 2022 #22 Skrevet 26. november 2022 Fikk sett videoen først nå og nå lurer jeg på om jeg er veldig dum. Jeg skjønte rett og slett ikke hva som var krenkende med den (hvis det var den som var lenger opp i tråden) Han forklarer jo bare hvordan ting kan henge sammen og jeg synes det ikke var noe latterliggjøring der. Men nå er tydeligvis jeg litt bak mål da. 4
Lenelarsen Skrevet 26. november 2022 Forfatter #23 Skrevet 26. november 2022 emilie123 skrev (39 minutter siden): Fikk sett videoen først nå og nå lurer jeg på om jeg er veldig dum. Jeg skjønte rett og slett ikke hva som var krenkende med den (hvis det var den som var lenger opp i tråden) Han forklarer jo bare hvordan ting kan henge sammen og jeg synes det ikke var noe latterliggjøring der. Men nå er tydeligvis jeg litt bak mål da. Handler mer om hvordan han fremstiller ting, ikke tenk på krenkelse. Er du klar over hvor jævlig noen mennesker har det etter bivirkninger fra covid-vaksinen? Hvor mange det er vet vi ikke, er nok endel som lider i det stille. 3 2 1
Lurium Skrevet 26. november 2022 #24 Skrevet 26. november 2022 Lenelarsen skrev (1 time siden): Finnes ingen kilde på det. Det må det jo være siden Ramona er så bastant. 1
emilie123 Skrevet 26. november 2022 #25 Skrevet 26. november 2022 Lenelarsen skrev (55 minutter siden): Handler mer om hvordan han fremstiller ting, ikke tenk på krenkelse. Er du klar over hvor jævlig noen mennesker har det etter bivirkninger fra covid-vaksinen? Hvor mange det er vet vi ikke, er nok endel som lider i det stille. Er klar over det, men det sier han jo også...at noen blir syke av vaksinen. Men vaksiner har nok reddet flere liv og flere fra et håpløst liv, enn det de har skadet. Tenker nå også på andre vaksiner, som feks polio 2 3
Gjest Ramona1970 Skrevet 26. november 2022 #26 Skrevet 26. november 2022 Lurium skrev (10 timer siden): Kilde? Kilde på at bivirkninger fra medisiner generelt er kraftig underrapportert finnes i linkene under. Dette er godt kjent, men kanskje ikke blant folk flest? Så leger som bagatelliserer dette og påpeker at "korrelasjon ikke medfører kausalitet" trenger vi ikke. Alt dette gjør er å hindre folk ytterligere i å rapportere bivirkninger. "Underrapportering av bivirkninger er et kjent internasjonalt fenomen, og det er enighet om at 90— 99 prosent av alle bivirkninger på legemidler ikke meldes. Det skjer til tross for at legene har meldeplikt for dødelige og livstruende bivirkninger, bivirkninger som har gitt alvorlige følger samt nye og uventede bivirkninger." https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/V49o1/folk-doer-av-hemmelige-bivirkninger Faktisk har medisinutviklerne selv begynt å ty til helseforum for å finne alvorlige bivirkninger som ikke blir rapportert, fordi terskelen er lavere for å fortelle om det på slike forum: "Adverse Drug Reactions are one of the leading causes of injury or death among patients undergoing medical treatments. Not all Adverse Drug Reactions are identified before a drug is made available in the market. Current post-marketing drug surveillance methods, which are based purely on voluntary spontaneous reports, are unable to provide the early indications necessary to prevent the occurrence of such injuries or fatalities. The objective of this research is to extract reports of adverse drug side-effects from messages in online healthcare forums and use them as early indicators to assist in post-marketing drug surveillance. https://bmcmedinformdecismak.biomedcentral.com/articles/10.1186/1472-6947-14-91
Honey Dew Skrevet 26. november 2022 #27 Skrevet 26. november 2022 Ramona1970 skrev (19 timer siden): Jøsses, tok og googlet Rashidi for å finne flere artikler, og så fant jeg dette. Det var ikke den eneste videoen han lagde , her er mer latterliggjøring. For en ufyselig fyr: Herlig 😄 3
Enda en tulling Skrevet 26. november 2022 #28 Skrevet 26. november 2022 Maskinfører skrev (22 timer siden): Beklager jeg har vært oppsnasen mot deg jeg har lest deg i verste mening beklager jeg ser at du er enig med meg Det går bra 2
Maskinfører Skrevet 27. november 2022 #29 Skrevet 27. november 2022 Enda en tulling skrev (3 timer siden): Det går bra Takk 🙂 1
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #30 Skrevet 27. november 2022 Ramona1970 skrev (10 timer siden): Kilde på at bivirkninger fra medisiner generelt er kraftig underrapportert finnes i linkene under. Dette er godt kjent, men kanskje ikke blant folk flest? Så leger som bagatelliserer dette og påpeker at "korrelasjon ikke medfører kausalitet" trenger vi ikke. Alt dette gjør er å hindre folk ytterligere i å rapportere bivirkninger. "Underrapportering av bivirkninger er et kjent internasjonalt fenomen, og det er enighet om at 90— 99 prosent av alle bivirkninger på legemidler ikke meldes. Det skjer til tross for at legene har meldeplikt for dødelige og livstruende bivirkninger, bivirkninger som har gitt alvorlige følger samt nye og uventede bivirkninger." https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/V49o1/folk-doer-av-hemmelige-bivirkninger Faktisk har medisinutviklerne selv begynt å ty til helseforum for å finne alvorlige bivirkninger som ikke blir rapportert, fordi terskelen er lavere for å fortelle om det på slike forum: "Adverse Drug Reactions are one of the leading causes of injury or death among patients undergoing medical treatments. Not all Adverse Drug Reactions are identified before a drug is made available in the market. Current post-marketing drug surveillance methods, which are based purely on voluntary spontaneous reports, are unable to provide the early indications necessary to prevent the occurrence of such injuries or fatalities. The objective of this research is to extract reports of adverse drug side-effects from messages in online healthcare forums and use them as early indicators to assist in post-marketing drug surveillance. https://bmcmedinformdecismak.biomedcentral.com/articles/10.1186/1472-6947-14-91 Jeg blir stadig vekk overrasket over KG. stemmer det virkelig at folk flest ikke vet at medisiner, medisinske inngrep og vaksiner har bivirkninger? Det er folk som dør av paraset og av enkle kirurgiske inngrep regelmessig. Når det gjelder underrapportering av dødsårsak, gjelder dette eldre mennesker hovedsaklig. I Norge kommer politiet og det utføres en obduksjon om unge mennesker dør uventet. Hos eldre mennesker er gjerne dødsårsaken sammensatt. man kan både oppleve bivirkninger av medisinerm ha dårlig hjerte og nedsatt immunforsvar samtidig. Når det gjelder milde og moderate bivirkninger, er dette underrapportert. Det er mange pasienter som ikke rapporterer om bivirkninger, men Norge har en av verdens strengeste lover når det gjelder reklame for legemidler. Det finnes ikke et enseste nyhetsbrev eller trykksak som ikke inneholder liste over kontraksjoner og mulige bivirkninger. Det betyr ikke at man fortsatt kan bli bedre, men å ha et mål om at medisiner ikke skal ha bivirkninger, mener jeg er helt urealistisk. Det er viktig for alle som utvikler medisiner å ha et godt samarbeid med pasientforum. Det å opplyse pasienter om samvalg og ikke minst å lytte til pasienter for å få forsåelse for deres opplevelse er selvsagt kjempeviktog. Her kan legemiddelselskapene bli flinkere. Siden det ikke er lov til å kommunisere noe som helst budskap til dem som handler om medisin, blir det ikke prioritert. 1 1 1
Gjest Ramona1970 Skrevet 27. november 2022 #31 Skrevet 27. november 2022 Helene1982 skrev (33 minutter siden): Jeg blir stadig vekk overrasket over KG. stemmer det virkelig at folk flest ikke vet at medisiner, medisinske inngrep og vaksiner har bivirkninger? Det er folk som dør av paraset og av enkle kirurgiske inngrep regelmessig. Når det gjelder underrapportering av dødsårsak, gjelder dette eldre mennesker hovedsaklig. I Norge kommer politiet og det utføres en obduksjon om unge mennesker dør uventet. Hos eldre mennesker er gjerne dødsårsaken sammensatt. man kan både oppleve bivirkninger av medisinerm ha dårlig hjerte og nedsatt immunforsvar samtidig. Når det gjelder milde og moderate bivirkninger, er dette underrapportert. Det er mange pasienter som ikke rapporterer om bivirkninger, men Norge har en av verdens strengeste lover når det gjelder reklame for legemidler. Det finnes ikke et enseste nyhetsbrev eller trykksak som ikke inneholder liste over kontraksjoner og mulige bivirkninger. Det betyr ikke at man fortsatt kan bli bedre, men å ha et mål om at medisiner ikke skal ha bivirkninger, mener jeg er helt urealistisk. Det er viktig for alle som utvikler medisiner å ha et godt samarbeid med pasientforum. Det å opplyse pasienter om samvalg og ikke minst å lytte til pasienter for å få forsåelse for deres opplevelse er selvsagt kjempeviktog. Her kan legemiddelselskapene bli flinkere. Siden det ikke er lov til å kommunisere noe som helst budskap til dem som handler om medisin, blir det ikke prioritert. Jeg tror ikke du leste verken artiklene, svaret mitt eller spørsmålet jeg svarte på. Innlegget mitt handler ikke om at folk ikke vet at medisiner har bivirkninger. Det handler om at de ikke vet at bivirkninger er kraftig underrapportert. Og artiklene handler ikke om hvilken rolle, om noen, dødsårsak spiller i rapporteringen. De handler om underrapportering av bivirkninger, særlig alvorlige bivirkninger. Og selv om Norge ikke reklamerer for et bestemt merke av et produkt, betyr det ikke at du nødvendigvis får opplyst noe som helst om bivirkninger når du blir tilbudt, anbefalt eller regelrett presset til å ta en medisin.
Helene1982 Skrevet 27. november 2022 #32 Skrevet 27. november 2022 Ramona1970 skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke du leste verken artiklene, svaret mitt eller spørsmålet jeg svarte på. Innlegget mitt handler ikke om at folk ikke vet at medisiner har bivirkninger. Det handler om at de ikke vet at bivirkninger er kraftig underrapportert. Og artiklene handler ikke om hvilken rolle, om noen, dødsårsak spiller i rapporteringen. De handler om underrapportering av bivirkninger, særlig alvorlige bivirkninger. Og selv om Norge ikke reklamerer for et bestemt merke av et produkt, betyr det ikke at du nødvendigvis får opplyst noe som helst om bivirkninger når du blir tilbudt, anbefalt eller regelrett presset til å ta en medisin. Hør etter! Selvsagt leste jeg artiklene, men artikkel 1 er 7 år gammel og artikkel 2 er ikke norsk og fra 2013/14. Det er både uoppdatert informasjon og overhodet ikke om kovid da det var flere år før pandemien. Ikke fortell meg hva jeg har lest og ikke lest. Jeg fatter ikke at det er så mange i tråden som hele tiden kommer med usannheter om hva jeg har lest og hva jeg mener. Det er veldig slitsomt å forholde seg til. Alle medisiner har et pakningvedlegg der det står samme informasjon som du finner i felleskatalogen. Dette bør alle lese før de tar medisiner. Det går også ann å spørre legen sin om mulige bivirkninger og alternative medisiner og behandlingmåter. Tvangsmedisinering er svært skjeldent i Norge, og da handler det om pasienter som ikke evner å ta egne valg. ikke en fastlege som presser piller i munnen din på legekontoret. 1 1
Mannjessheim1984 Skrevet onsdag kl. 18:59 #33 Skrevet onsdag kl. 18:59 Jeg lurer på om Kaveh og resten av sosiale medier legene er kvotert inn. Snakk om å være høy på seg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå