Gjest Gjest_Sonja_* Skrevet 8. desember 2005 #1 Skrevet 8. desember 2005 Hvordan ville dere følt det visst du og samboeren hadde sex to ganger i året? Og han aldri tok initiativ? Hadde dere følt dere lite attraktiv? Jeg har gitt opp!! Og det er tragisk..
Gjest Betty Boop Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 I to år opplevde jeg faktisk akkurat det. Man trenger fysisk bekreftelse også. Så tror jeg at fysisk og psykisk nærhet stimulerer hverandre gjensidig og at begge deler er like nødvendig. Jeg vet ikke om vår situasjon kunne endret seg. Han ville heller ikke snakke om det. Jeg er skilt. En av grunnene til bruddet var at jeg følte meg mer ensom enn jeg noen gang har følt meg før eller siden. Da mener jeg at det er bedre og være alene. Selvfølgelig går det ut over selvfølelsen. Da vi dro til familierådgivning ble han spurt om jeg brukte sex som straff og belønning. Jeg har aldri følt meg mer forulempet som kvinne. Selv om jeg forsto hvorfor han spurte. Var jo ute etter å finne ut hva som måtte til for at vi skulle fungere bedre. Om det i det hele tatt var noe håp for et fortsatt vi og oss.
Leanne Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Det kan jo være flere grunner til at sambo ikke har lyst / tar iniativ til sex.. Det viktigste er vel kanskje å prate om det. Spørre hvorfor dere har sex så sjelden, om det er forholdet det er noe feil med, eller om han sliter med andre problemer.. Selv ble jeg voldtatt for mange år siden, jeg er nå gift og vi har et ok sexliv til vanlig, men innemellom klarer jeg det ikke. Da kan det gå flere måneder før jeg i det hele tatt orker tanken på sex. Det har ingenting med mannen min å gjøre, det er bare jeg som ikke orker tanken på det en gang... Kanskje sliter samboeren din med noen problemer som gjør at lysten nærmest har forsvunnet? Prøv å før en bra samtale med han, så klarer dere kanskje å løse det... Lykke til
Ramy Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 kan det hende at han rett og slett har problemer med potensen?? En mann vil ha store problem med å inrømme dette, til og med til sin aller nærmeste....
Blomsterenka Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Det høres ut som dere kommuniserer dårlig. Har du spurt han hva som ligger bak? En mann kan være deprimert, men ha helt andre symptomer enn kvinner. Ofte vil de ikke innrømme at de er deppa engang, eller de er ikke klar over dette selv og setter seg framfor pcen med dataspillene... Ikke mas. Men spør han hvorfor det virker som om han har mistet sexlysten, når det er en passende anledning, dvs. når dere egentlig har det bra og sitter og koser dere og han ikke er sliten og trett.
pigelill Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 (endret) Så et program for et par uker siden som omhandlet nettopp dette. Kjempespennende. Jeg var i motsatt situasjon som deg. Jeg var den som ikke hadde lyst på sex. Jeg følte at det ble en plikt/en forventning/et press - og jeg mistet lysten. Jo mer han maste på meg, direkte eller inndirekte (men masse "tafsing" i løpet av dagen) - jo mindre lyst fikk jeg. Det var ganske vanskelig å oppleve det slik, men jeg fikk sex langt opp i halsen. Han onanerte til og med i sengen når jeg ikke hadde lyst/ikke ville - og det fikk meg virkelig til å føle meg misslykket, at jeg ikke strakk til etc, samt at jeg syns det var ekkelt. Og dette var sammen med en mann jeg virkelig hadde tent på tidligere. Jeg kunne skjønne hans frustrasjon, men vi klaret ikke å finne ut av det, gudene skal vite at vi prøvde, men han hadde jo lyst "hele tiden", så han ville aldri la meg være. Jeg følte meg som et sexobjekt med pupper og lår, og han måtte alltid ta meg "der" når han gikk forbi. Nåvel, programmet jeg så var altså slik som du sier. At det var mannen som ikke hadde lyst. Og han opplevde akkurat samme press fra sin kone som jeg opplevde fra min samboer. De fikk oppgaver, konkrete oppgaver å jobbe med - og det var så spennende. Hun fikk beskjed om å la han være i fred, aldri onanere i hans nærhet (med mindre han inviterte til det), og hun skulle gjøre seg selv litt utigjengelig. Dermed opplevde han at han fikk litt "kontroll" igjen, at han fikk jakte litt. De fikk også seksuelle øvelser, og det var veldig interessant å følge dette paret som var helt totalt skakk kjørt og på vei til å gå fra hverandre, til å bli det seksuelle paret de hadde vært - bare enda bedre:-) Aner jo ikke hvorfor ting er blitt som de er blitt, men det er veldig smart å prøve å gå i dybden, for å se når dette skjedde - og tenke på hvorfor det har skjedd. En ting er sikkert: Det er IKKE normalt å være i et forhold å ha sex 2 ganger i året. Kontakt en sexolog eller noe. Det kan hjelpe. Masse lykke til! Endret 14. desember 2005 av pigelill
Lina Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 (endret) Signerer på de fleste andre innleggene her! Når en ikke tenner mer på partneren sin enn at en har sex to ganger i året, så er det kanskje noe med selve forholdet som skurrer også!? Det beste er nok om du prater med han om det. Så kan dere finne ut av problemet sammen, og prøve å ordne opp i det! Lykke til Endret 15. desember 2005 av Lina
hecuba Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Når en ikke tenner mer på partneren sin enn at en har sex to ganger i året, så er det kanskje noe med selve forholdet som skurrer også!? ← Vær litt forsiktig med å nevne slikt. Ofte kommer mangel på sexlyst som et tegn på at personen selv ikke har det bra. Et typisk tegn er kvinner som ikke vil ha sex fordi de er usikre på egen kropp eller menn med potensproblemer. Man kan være like glad i personen. det er vel også sannsynlig at hun ville merket det på andre områder hvis noe mer var galt?
Donnie Darko Skrevet 15. desember 2005 #9 Skrevet 15. desember 2005 Jeg har vært i samme situasjon som trådstarter med eks-dama mi. riktignok så gikk det aldri så lenge som et halvt år mellom hver gang vi hadde sex men et/to måneder. Hun gadd aldri å innse at hun hadde et problem. Det var JEG som var "kåt hele tiden" Et slikt forhold er jeg så jævlig glad for at jeg aldri mer kommer til å oppleve. Det tærer på å ikke føle at partneren har lyst på en.
Gjest Gjest_Sonja_* Skrevet 15. desember 2005 #10 Skrevet 15. desember 2005 Hei alle sammen! Takk for gode svar, det er godt å høre andres synspunkter Jeg må prate med han om det, det er det ingen tvil om. Tiden har bare gått så fort.. Jeg maste før i tiden, men det hjalp IKKE! Så jeg ga meg helt, så vi kommer oss ikke ut av den sirkelen igjen kan det virke som. Han ba meg om ikke å mase, at ting ville bedre seg da, og så har jeg respektert dette. Har også snakket med han rolig om dette før, men han klarte ikke forklare hvorfor det er sånn da.Det hadde i alle fall ikke noe med meg å gjøre sa han. Men det er lenge siden vi har pratet om det, så jeg skal ta det opp en passende stund, for det er jo ikke sunt å ha det sånn. Jeg har tenkt mine tanker på hva det kan skyldes, og det er nok ikke potensproblemer, jeg tror heller ikke han er deprimert. Ikke lett dette Andre synspunkter? Må bare legge til at han betyr veldig mye for meg, og jeg gjør hva som helst for at vi skal få ting til å fungere igjen, jeg tror også at han er like glad i meg, sånn at jeg tviler på at det har med følelser, eller manglende følelser å gjøre. Men man vet jo aldri.. Sonja
Gjest Gjest_Sonja_* Skrevet 15. desember 2005 #11 Skrevet 15. desember 2005 Jeg må legge til at jeg føler at jeg er alene i verden med denne problemstillingen. Man leser og hører om damer som har "hodepine" hver kveld. Jeg kommer aldri til å ha "hodepine" visst samboeren min får lysten igjen Men at en mann har dette problemet, jeg føler jo at det er noe galt med meg.. Er det andre som har erfaring med at mannen mistet lysten?
hecuba Skrevet 15. desember 2005 #12 Skrevet 15. desember 2005 Jeg må legge til at jeg føler at jeg er alene i verden med denne problemstillingen. Man leser og hører om damer som har "hodepine" hver kveld. Jeg kommer aldri til å ha "hodepine" visst samboeren min får lysten igjen Men at en mann har dette problemet, jeg føler jo at det er noe galt med meg.. Er det andre som har erfaring med at mannen mistet lysten? ← Ja.. Og jeg følte meg utrolig uattraktiv.. Spesielt fordi han ofte valgte å gjøre "andre ting" fremfor å være med meg. Så jeg forstår at det tærer på. Spesielt når du er kvinne. Av en eller annen grunn forventes det jo at menn er dyr som hele tiden har lyst, så da må det jo være noe skikkelig galt med dama som faktisk får en mann til å si nei, ikke sant? Det nytter ikke å tenke sånn. Er nok han som har problemene.. Lykke til.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 15. desember 2005 #13 Skrevet 15. desember 2005 veheel... dette var drøyt. tror jeg hadde gitt opp for sånn cirka 11 mnd siden. :grine2: nei men du... har du virkelig ikke spurt før?
Gjest Gjest_Sonja_* Skrevet 15. desember 2005 #14 Skrevet 15. desember 2005 Hei alle sammen! Takk for gode svar, det er godt å høre andres synspunkter Jeg må prate med han om det, det er det ingen tvil om. Tiden har bare gått så fort.. Jeg maste før i tiden, men det hjalp IKKE! Så jeg ga meg helt, så vi kommer oss ikke ut av den sirkelen igjen kan det virke som. Han ba meg om ikke å mase, at ting ville bedre seg da, og så har jeg respektert dette. Har også snakket med han rolig om dette før, men han klarte ikke forklare hvorfor det er sånn da.Det hadde i alle fall ikke noe med meg å gjøre sa han. Men det er lenge siden vi har pratet om det, så jeg skal ta det opp en passende stund, for det er jo ikke sunt å ha det sånn. Jeg har tenkt mine tanker på hva det kan skyldes, og det er nok ikke potensproblemer, jeg tror heller ikke han er deprimert. Ikke lett dette Andre synspunkter? Må bare legge til at han betyr veldig mye for meg, og jeg gjør hva som helst for at vi skal få ting til å fungere igjen, jeg tror også at han er like glad i meg, sånn at jeg tviler på at det har med følelser, eller manglende følelser å gjøre. Men man vet jo aldri.. Sonja ← Til Sexy Cat Jo som du ser her, så har jeg det...Jeg vil jo ikke bare gi opp heller, mange par som strever med forskjellige ting..
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #15 Skrevet 15. desember 2005 Har samme problemet som deg med at mannen min aldri tar initiativ til sex. Har vel hatt sex et par ganger i året i etter at unge nr 3 kom. Jeg blir lei meg for at han ikke sender noen signal på at han har lyst på meg. Han har sexfilmer som han stadig kikker på, og det gjør det jo ekstra trist. Jeg har hintet flere ganger om sex (har feks foreslått at vi kan se film sammen), men når han ikke tar signalene orker jeg til slutt ikke mer, og hygger meg isteden med sex selv. Vi mangler en viktig brikke i samlivet vårt, men det er uaktuelt å gå fra hverandre.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. desember 2005 #16 Skrevet 15. desember 2005 Dere må snakke sammen om det, men du må sørge for at det på ingen måte kan virke pressende på samboeren din. Som så mange andre her opplevde jeg også at jeg at ekssamboeren min aldri ville ha sex. Etter at vi hadde vært sammen et halvt år, stagnerte det til sex maks annenhver uke, og som regel gikk det 1-2 måneder mellom hver gang. Han tok aldri initiativ, og til og begynne med forsøkte jeg å forføre ham på ulike måter, men ble alltid avvist. Dette førte raskt til at jeg begynte å ta initiativ sjeldnere, rett og slett fordi det var umotiverende å bli avvist hele tiden. Jeg var også veldig obs på å ikke la dette med sex bli et press, men det er ikke å stikke under en stol at dette med sex var en av de viktigste årsakene til at han ble eks.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 15. desember 2005 #17 Skrevet 15. desember 2005 men han har jo tydeligvis ikke et godt forhold til sex. det burde du fortelle han, for kanskje dere kommer noen vei da? merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #18 Skrevet 15. desember 2005 Dere må snakke sammen om det, men du må sørge for at det på ingen måte kan virke pressende på samboeren din. Som så mange andre her opplevde jeg også at jeg at ekssamboeren min aldri ville ha sex. Etter at vi hadde vært sammen et halvt år, stagnerte det til sex maks annenhver uke, og som regel gikk det 1-2 måneder mellom hver gang. Han tok aldri initiativ, og til og begynne med forsøkte jeg å forføre ham på ulike måter, men ble alltid avvist. Dette førte raskt til at jeg begynte å ta initiativ sjeldnere, rett og slett fordi det var umotiverende å bli avvist hele tiden. Jeg var også veldig obs på å ikke la dette med sex bli et press, men det er ikke å stikke under en stol at dette med sex var en av de viktigste årsakene til at han ble eks. ← Akkurat sånn som det er for oss nå, men jeg håper at vi kan løse det ved å snakke sammen. Vi har klart å løse andre ting ved å snakke åpent om tingene, men dette er nok et veldig følsomt tema. Jeg skal gå forsiktig frem, sånn at det ikke oppfattes som press. Kan jo ikke leve i et forhold uten sex i lengden, det er jo en veldig viktig brikke i forholdet... Jeg håper vi klarer det
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 15. desember 2005 #20 Skrevet 15. desember 2005 men... hvor lenge siden er det du har spurt han om dette nå da? du sier det har gått 1. år. Det er kanskje litt lenge? Og nei, det er jo ikke mange som vil være i et forhold uten sex. Virker jo ikke som om du vil det heller, så da er det jo bare å prøve å få hull på byllen litt kjapt. Og hvis han har problemer med å snakke om det så kan det jo sikkert være noe i barndommen eller noe i den duren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå