Gå til innhold

Fisketorget i Bergen bedriver dyremishandling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk forbi Fisketorget her i Bergen for et par  dager siden og fikk regelrett sjokk da jeg gikk forbi en tank med krabber og scampi/kreps der de nærmest var sammenpresset i de små tankene! Var cirka 20 krabber, kreps i en altfor liten tank! :( Ja jeg er klar over at de skal selges og spises innen noen dager men dette er dyremishandling i mine øyne.. Kan jeg kontakte mattilsynet eller noen som kanskje kan få gjort noe med dette for disse stakkars dyrene? Jeg ble faktisk ganske trist og sjokkert av å se dette.

Anonymkode: 649d0...90e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mattilsynes er utmerket godt klar over dette... De er på inspeksjon støtt og stadig. 

Anonymkode: be475...b41

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mattilsynes er utmerket godt klar over dette... De er på inspeksjon støtt og stadig. 

Isåfall burde de ha gjort noe med dette for lenge siden. Helt hårreisende egentlig.

Ts

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Isåfall burde de ha gjort noe med dette for lenge siden. Helt hårreisende egentlig.

Ts

Det hadde de nok, om de hadde sett det som nødvendig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts

Jeg er enig med deg. Har reagert på det samme. 

Skrevet

Stakkars dyr. 😔Krabber som kokes levende er også forferdelig.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg gikk forbi Fisketorget her i Bergen for et par  dager siden og fikk regelrett sjokk da jeg gikk forbi en tank med krabber og scampi/kreps der de nærmest var sammenpresset i de små tankene! Var cirka 20 krabber, kreps i en altfor liten tank! :( Ja jeg er klar over at de skal selges og spises innen noen dager men dette er dyremishandling i mine øyne.. Kan jeg kontakte mattilsynet eller noen som kanskje kan få gjort noe med dette for disse stakkars dyrene? Jeg ble faktisk ganske trist og sjokkert av å se dette.

Helt enig med deg. Men det er standar praksiss. Hummer også. 

• Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Mark/maggot er også stappet ned i en trang liten boks. Klag inn enhver plass som selger slikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så de følger nøye med, uten å foreta seg noe? Er det Støre & co. som er inspektører for mattilsynet også?

Anonymkode: f78fd...8f3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sitronterte skrev (6 timer siden):

Stakkars dyr. 😔Krabber som kokes levende er også forferdelig.

Det er ikke lov å koke krabber levende med mindre man bedøver dem med å gi  et skikkelig slag på nervesenteret som bedøver de.. 

Anonymkode: bb8b4...e78

Skrevet

Og fiskene ligger stablet oppå hverandre i altfor lavt vann. De får ikke rørt på seg i det hele tatt.

Anonymkode: fe26c...992

Skrevet

Ikke langt fra Fisketorget, ligger Korskirken. Om du går bort den veien, finner du kalde og sultne mennesker.

Anonymkode: f53ff...ea0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke langt fra Fisketorget, ligger Korskirken. Om du går bort den veien, finner du kalde og sultne mennesker.

Anonymkode: f53ff...ea0

Narkisene? De er skyld i sin egen ulykke.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det har ikke alle fisker/dyr som har så god plass på Akvariet i Bergen heller ... 

Går ut fra at Mattilsynet har vært der også, men skjønner ikke at det er lovlig.

Anonymkode: 035c9...2e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 13.55):

Jeg regner med at kontrollørene Mattilsynet sender til Fisketorget er folk med kompetanse på matsikkerhet, ikke dyrevelferd. Det er mange som har en tendens til å se seg litt blind på faget sitt og ikke ense andre ting, og slike finnes sikkert i Mattilsynet også. 

Noen burde melde det inn som en dyrevelferdssak, så det havner hos rett avdeling. 

Anonymkode: 79eca...752

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har ikke alle fisker/dyr som har så god plass på Akvariet i Bergen heller ... 

Går ut fra at Mattilsynet har vært der også, men skjønner ikke at det er lovlig.

Anonymkode: 035c9...2e2

Enig.... stakkars dyr og fisker. 

Anonymkode: 1714a...82e

Skrevet

Jeg får også vondt av å se slikt. Og de stakkars krabbene og hummerne med klørne bundet sammen. 

Greit nok å spise kjøtt og sjømat, jeg gjør det selv, men la dem nå få leve i ordentlige vilkår og få en rask død.

Anonymkode: 86186...355

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg reagerte også på det. Trist hvordan vi behandler levende dyr. 🥲🥲🥲Du kan jo sende anonym melding til Mattilsynet . 

Anonymkode: 56756...67f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 12.42):

Narkisene? De er skyld i sin egen ulykke.

For en ufysen kommentar. 

Skrevet
Maestro skrev (9 timer siden):

For en ufysen kommentar. 

Det er jo sant da.

Anonymkode: fe26c...992

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...