Gå til innhold

Passer bare å snakke når han kan - hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med følelsen av at vi kun snakker når det passer han. (Vi ringer oftest med Facetime.)
Når han ringer, så svarer jeg, eller ringer opp så snart jeg kan- og er tilgjengelig for samtale. Han derimot, svarer ofte ikke, og legger f.eks en beskjed at han er opptatt med å snakke med familien eller noe. Om han svarer, så er han ofte opptatt med noe samtidig  (vaske opp, lage middag, etc).
Går det lang tid uten at jeg kontakter han først, så etterlyser han at jeg kontakter han og spør om jeg har forsvunnet.. Men jeg føler meg jo ikke velkommen til å ringe han, og holder derfor igjen med det. 
Hvordan kan jeg ta dette opp med han / hva gjøre, uten å virke fornærmet? Jeg vet han er glad i meg, men føler meg ikke så prioritert akkurat mht dette.

Anonymkode: 9bbd9...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hvilken relasjon dere har til hverandre, men høres ikke noe særlig ut, hvis du ikke kan ringe/snakke med han når du har behov for det, og det kun kan skje på hans premisser. Er man sammen som et par, så skal han kunne ofre noen minutter av tiden sin til å kunne prate med deg, hvis du ringer. 

• Nyttig 1
Skrevet

Han er gift eller? 

Anonymkode: 0f5be...97d

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, Jaytee said:

Du skriver ikke hvilken relasjon dere har til hverandre, men høres ikke noe særlig ut, hvis du ikke kan ringe/snakke med han når du har behov for det, og det kun kan skje på hans premisser. Er man sammen som et par, så skal han kunne ofre noen minutter av tiden sin til å kunne prate med deg, hvis du ringer. 

Kjærester. Ikke vært sammen så lenge. Hvordan ville du grepet det an?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er gift eller? 

Nei, ikke det jeg vet

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjærester. Ikke vært sammen så lenge. Hvordan ville du grepet det an?

Jeg ville fortalt han det... 

Du nevner i grunn bare at dere ringer hverandre via facetime, hvor ofte møtes dere? Tar han initiativ til det? 

Anonymkode: f3db1...5de

• Liker 3
Skrevet

TS her. Han sier alltid unnskyld for at han ikke kunne ta den. Og ringer som oftest dagen etter. Det kan skje i arbeidstiden, hvor det er vanskelig å snakke. 
Jeg har lyst til å si til han at samtalene alltid går på hans premisser og at jeg ikke føler meg velkommen til å ringe. Eller bør jeg gjøre som han? (vet man burde lede an med den oppførselen man selv ønsker, men det virker ikke tydeligvis) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville fortalt han det... 

Du nevner i grunn bare at dere ringer hverandre via facetime, hvor ofte møtes dere? Tar han initiativ til det? 

Han tar initiativ til å møtes. Vi bor et stykke fra hverandre, så det det blir i helgen og en uke dag som regel. 

Skrevet

Tror du må snakke sammen med typen din jeg. Altså hvilke forventninger har dere til hverandre med tanke på kontakt, nærhet og slikt. Hva har dere behov for? :)

Hvor mye forventer du at dere tekster, ringes og møtes, og hvor mye forventer han. 
Også må dere lage dere en middelvei på det. Sånn med alt annet som kommer til å dukke opp i forholdet. 

Anonymkode: ca8fa...aa2

• Liker 3
Skrevet

Tror du må snakke sammen med typen din jeg. Altså hvilke forventninger har dere til hverandre med tanke på kontakt, nærhet og slikt. Hva har dere behov for? :)

Hvor mye forventer du at dere tekster, ringes og møtes, og hvor mye forventer han. 
Også må dere lage dere en middelvei på det. Sånn med alt annet som kommer til å dukke opp i forholdet. 

Takk for svaret. Så du ville sagt rett ut som jeg føler? At jeg ikke føler meg velkommen til å ringe og at vi snakkes kun når det passer han? Kommer ikke til å kreve noe av han. Bare si hvordan jeg føler det evt

Skrevet

Han, på melding: Hvorfor kontakter du meg aldri?

Du: Jeg er usikker på når det passer deg best. De siste tre ganger har jeg visst forstyrret. Enklere at du ringer når du har tid. 

Anonymkode: c5ede...745

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svaret. Så du ville sagt rett ut som jeg føler? At jeg ikke føler meg velkommen til å ringe og at vi snakkes kun når det passer han? Kommer ikke til å kreve noe av han. Bare si hvordan jeg føler det evt

Jeg mener du kan si det rett ut ja. 
Du bør si at du synes det er litt dårlig gjort at han etterlyser kontakt på den måten, når han selv svært sjeldent tar kontakt.  
Si at han kan jo faktisk ta kontakt selv også, og da på en hyggeligere måte. 
Og si at du føler han er for opptatt til å snakke med deg, siden han avviser deg så ofte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS her. Han sier alltid unnskyld for at han ikke kunne ta den. Og ringer som oftest dagen etter. Det kan skje i arbeidstiden, hvor det er vanskelig å snakke. 
Jeg har lyst til å si til han at samtalene alltid går på hans premisser og at jeg ikke føler meg velkommen til å ringe. Eller bør jeg gjøre som han? (vet man burde lede an med den oppførselen man selv ønsker, men det virker ikke tydeligvis) 

Han har dame 100% 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han har dame 100% 

Tror du virkelig det? Han ringer ikke kun i arbeidstiden, men oftest på kveldene 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan du skal formulere det, er noe du selv må kjenne på. Jeg kjenner ikke typen din.

Men man kommer lengst med sannheten, men jeg hadde BEGYNT samtalen med noe omtrent som dette;
Du, jeg opplever at du er ganske mye opptatt når jeg prøver å ringe deg, og jeg føler meg rett og slett litt til bry. Jeg har behov for å snakke litt oftere med deg, hva tenker du? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har dame 100% 

Hvordan er livet til de som vet så skråsikket? 

Har jeg alltid lurt på. 

Hva er det som gjør at du er 100 prosent sikker? 

Anonymkode: 228ac...e6e

• Liker 3
Skrevet

Hvordan du skal formulere det, er noe du selv må kjenne på. Jeg kjenner ikke typen din.

Men man kommer lengst med sannheten, men jeg hadde BEGYNT samtalen med noe omtrent som dette;
Du, jeg opplever at du er ganske mye opptatt når jeg prøver å ringe deg, og jeg føler meg rett og slett litt til bry. Jeg har behov for å snakke litt oftere med deg, hva tenker du? 

Takk. Ja, du har rett. Best å være ærlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig det? Han ringer ikke kun i arbeidstiden, men oftest på kveldene 

I arbeidstiden fordi kona ikke er der. Noen ganger om kvelden når kona skal ut en tur i butikken eller legge barna. 

Du må slutte å være så naiv og kaste bort tiden din. «Han ringer som oftest dagen etter» er en STOR bjelle, hvorfor hører du ikke lyden av den? 

Skrevet

Min samboer er ikke spesielt interessert i å snakke med meg når jeg er borte heller. Det er fordi han holder seg veldig opptatt. Ringer venner langt borte, spiller, besøker folk, ting han ikke gjør så mye når jeg er hjemme. Jeg forstår dette. Men jeg prøver allikevel. 

Anonymkode: a7da2...a66

• Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

I arbeidstiden fordi kona ikke er der. Noen ganger om kvelden når kona skal ut en tur i butikken eller legge barna. 

Du må slutte å være så naiv og kaste bort tiden din. «Han ringer som oftest dagen etter» er en STOR bjelle, hvorfor hører du ikke lyden av den? 

Jeg respekterer din antakelse, samtidig som jeg velger å fokusere på de råd jeg har fått om hvordan ta det opp med han

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...