Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være tilkallingsvikar på et sykehus fra rett før jul til slutten av januar. 

Jeg er student og ønsket å jobbe litt nå i juleferien fordi jeg trodde jeg hadde tid. Da jeg spurte om jeg kunne jobbe visste jeg ikke konteeksamens datoene (visste heller ikke at jeg kom til å måtte ta konteeksamen), men nå som jeg vet så angrer jeg sterkt på at jeg spurte om jeg kunne jobbe.

Jeg vet det er et umulig spørsmål å svare på, men kanskje noen vet cirka tall. Rundt juletider, hvor ofte pleier man å ringe en tilkallingsvikar? 

Og er det sånn at man ringer faste ansatte/deltidsansatte før man evt ringer tilkallingsvikarer? I så fall er det later sjangse for at jeg får få vakter (noe som er bra)

Og kan tilkallingsvikarer få faste vakter eller er man bare tilkallingsvikar (har jobbet der som sommervikar og da fikk jeg faste vakter).

Vil ikke si nei alt for ofte siden da kan det hende jeg ikke kan jobbe der senere, men i mitt tilfelle håper jeg at jeg ikke får så mange vakter denne gangen. Er litt sent å si at jeg ikke vil jobbe der mer.

Anonymkode: 09434...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?😶

Har en følelse på at det er mye sykdom (aka vil ikke jobbe) rundt juletider, men er tilkallingsvikarer de første man ringer til?

Skrevet

De ringer som regel sine faste ansatte før de ringer tilkallingsvakter. Vanskelig å si noe som helst om du kommer til å bli ringt opp, da det er så store variasjoner. 

Anonymkode: b3f37...acd

Skrevet

Kommer an på hva slags vakt som skal dekkes.  Hos oss sender leder ut melding til alle relevante samtidig. 

Er ingen fasit at man kun starter med faste ansatte. 

Anonymkode: bc3d5...c41

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De ringer som regel sine faste ansatte før de ringer tilkallingsvakter. Vanskelig å si noe som helst om du kommer til å bli ringt opp, da det er så store variasjoner.