Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være tilkallingsvikar på et sykehus fra rett før jul til slutten av januar. 

Jeg er student og ønsket å jobbe litt nå i juleferien fordi jeg trodde jeg hadde tid. Da jeg spurte om jeg kunne jobbe visste jeg ikke konteeksamens datoene (visste heller ikke at jeg kom til å måtte ta konteeksamen), men nå som jeg vet så angrer jeg sterkt på at jeg spurte om jeg kunne jobbe.

Jeg vet det er et umulig spørsmål å svare på, men kanskje noen vet cirka tall. Rundt juletider, hvor ofte pleier man å ringe en tilkallingsvikar? 

Og er det sånn at man ringer faste ansatte/deltidsansatte før man evt ringer tilkallingsvikarer? I så fall er det later sjangse for at jeg får få vakter (noe som er bra)

Og kan tilkallingsvikarer få faste vakter eller er man bare tilkallingsvikar (har jobbet der som sommervikar og da fikk jeg faste vakter).

Vil ikke si nei alt for ofte siden da kan det hende jeg ikke kan jobbe der senere, men i mitt tilfelle håper jeg at jeg ikke får så mange vakter denne gangen. Er litt sent å si at jeg ikke vil jobbe der mer.

Anonymkode: 09434...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?😶

Har en følelse på at det er mye sykdom (aka vil ikke jobbe) rundt juletider, men er tilkallingsvikarer de første man ringer til?

Skrevet

De ringer som regel sine faste ansatte før de ringer tilkallingsvakter. Vanskelig å si noe som helst om du kommer til å bli ringt opp, da det er så store variasjoner. 

Anonymkode: b3f37...acd

Skrevet

Kommer an på hva slags vakt som skal dekkes.  Hos oss sender leder ut melding til alle relevante samtidig. 

Er ingen fasit at man kun starter med faste ansatte. 

Anonymkode: bc3d5...c41

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De ringer som regel sine faste ansatte før de ringer tilkallingsvakter. Vanskelig å si noe som helst om du kommer til å bli ringt opp, da det er så store variasjoner. 

Så bra! Føler folk på jobben kommer til å si nei da fordi de vil være hjemme i jula, men forhåpentligvis er det andre som vil jobbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så bra! Føler folk på jobben kommer til å si nei da fordi de vil være hjemme i jula, men forhåpentligvis er det andre som vil jobbe

Hvis du er tilkallingsvikar, kan du ikke bare si nei og at det ikke passer?

Anonymkode: 0ce31...fba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på hva slags vakt som skal dekkes.  Hos oss sender leder ut melding til alle relevante samtidig. 

Er ingen fasit at man kun starter med faste ansatte. 

Anonymkode: bc3d5...c41

Så det er første man til mølla? Hos oss pleier de å ringe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet at de som ikke har noen relasjon til jul eller som feirer jul med glede tar vakter i jula!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er tilkallingsvikar, kan du ikke bare si nei og at det ikke passer?

Anonymkode: 0ce31...fba

Joa men passer ikke akkurat nå. Om jeg sier nei ofte så vil de jo slutte å ringe. Har egt ikke så mye tid til å jobbe siden konteeksamen kom i veien, men kommer nok til å jobbe så mye jeg kan så lenge det ikke går altfor mye utover lesingen

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet at de som ikke har noen relasjon til jul eller som feirer jul med glede tar vakter i jula!

Tror de fleste der jeg jobber har en relasjon til jula, men lønna er jo også bedre så kanskje de fortsatt vil jobbe

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal være tilkallingsvikar på et sykehus fra rett før jul til slutten av januar. 

Jeg er student og ønsket å jobbe litt nå i juleferien fordi jeg trodde jeg hadde tid. Da jeg spurte om jeg kunne jobbe visste jeg ikke konteeksamens datoene (visste heller ikke at jeg kom til å måtte ta konteeksamen), men nå som jeg vet så angrer jeg sterkt på at jeg spurte om jeg kunne jobbe.

Jeg vet det er et umulig spørsmål å svare på, men kanskje noen vet cirka tall. Rundt juletider, hvor ofte pleier man å ringe en tilkallingsvikar? 

Og er det sånn at man ringer faste ansatte/deltidsansatte før man evt ringer tilkallingsvikarer? I så fall er det later sjangse for at jeg får få vakter (noe som er bra)

Og kan tilkallingsvikarer få faste vakter eller er man bare tilkallingsvikar (har jobbet der som sommervikar og da fikk jeg faste vakter).

Vil ikke si nei alt for ofte siden da kan det hende jeg ikke kan jobbe der senere, men i mitt tilfelle håper jeg at jeg ikke får så mange vakter denne gangen. Er litt sent å si at jeg ikke vil jobbe der mer.

Som sykepleie student selv, hvilken eksamen slet du med? La du nok innsatt før eksamen?

Anonymkode: a41b3...be4

Skrevet

Studerer medisin, sliter med nevrologi

Leste så mye jeg kunne. Har hatt private problemer i 2-3 uker (også under eksamen) nå så har slitt veldig mye og vært veldig langt nede

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Studerer medisin, sliter med nevrologi

Leste så mye jeg kunne. Har hatt private problemer i 2-3 uker (også under eksamen) nå så har slitt veldig mye og vært veldig langt nede

Håper det ordner seg til slutt, du klarer det 👏

Anonymkode: 1d26c...b19

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Håper det ordner seg til slutt, du klarer det 👏

Anonymkode: 1d26c...b19

Tusen takk❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...