AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Min mor har hatt et illebefinnende og er lagt inn på sykehuset. Av ulike grunner er det noen personer som ikke er i familie eller nærmeste omgangskrets som jeg mener det kan være greit å informere om dette, f.eks. nærmeste nabo, men han er litt løsmunnet og kan fort komme til å nevne dette som en "nyhet". Hvordan kan jeg på en fin måte si at jeg ønsker at han ikke skal sladre om dette? Han er på alle måter en god nabo for min mor ellers, så jeg ønsker ikke å fornærme ham. Anonymkode: a5b94...364
Motelvibes Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Bare be om at dette ikke nevnes om til andre fordi det er privat.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Hvorfor er det er et problem at han nevner det som en nyhet? Det er jo ikke akkurat sensitiv informasjon, det er da helt vanlig at de fleste i omgangskretsen/bekjente man har kontakt med vet om at man er lagt inn på sykehus? Anonymkode: bab12...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det er et problem at han nevner det som en nyhet? Det er jo ikke akkurat sensitiv informasjon, det er da helt vanlig at de fleste i omgangskretsen/bekjente man har kontakt med vet om at man er lagt inn på sykehus? Anonymkode: bab12...3e2 Det er selvsagt greit at omgangskrets og bekjente vet det, men vi bor på et lite sted og trenger ikke at han sprer det til halve bygda. Anonymkode: a5b94...364 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Enten må du bare la være i så det, eller så er det ikke noe fornærmende i å si "Min mor vil helst ikke at dette skal være en snakkis i bygden, så veldig fint om du kan holde det for deg selv". Det er ikke noe galt i å presisere når man ønsker at noe skal være "Hemmelig". Anonymkode: 765d5...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enten må du bare la være i så det, eller så er det ikke noe fornærmende i å si "Min mor vil helst ikke at dette skal være en snakkis i bygden, så veldig fint om du kan holde det for deg selv". Det er ikke noe galt i å presisere når man ønsker at noe skal være "Hemmelig". Anonymkode: 765d5...5f4 Takk, det var en veldig god måte å si det på🙂 Anonymkode: a5b94...364
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå