AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 De fleste arbeidsgivere driter i sine ansatte, tenker kun penger. Du er ikke verdt en dritt, skal kun generere penger for de som jobber over deg. Heletiden. Betale deg minst mulig, men du skal yte mest mulig. Derfor må snart folket i lavlønnede jobber våkne opp, gi minst mulig. Jobbe saktere, det er faktisk arbeidstakere som har makten. Før brente de ned arbeidsplassen sin når de ikke var fornøyde, de hadde faktisk makten! VI må ta tilbake maten fra ledelse og eiere! Det er faktisk arbeidskraften som driver et firma, ledelsen er alltid overbetalt og overbemannet. Så store klasseskiller i lønninger er IKKE riktig! En leder har ikke noe mer ansvar enn de som gjør utførende arbeid. Anonymkode: b614f...f5d 3
Portia Catonis Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Med den innstillingen kommer du til å forbli lavtlønnet og bitter resten av livet. Lykke til! 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Vel, det handler jo om å gjøre en jobb i bytte mot penger. Vil du gjøre et minimum på jobb, kan du ikke forvente noe særlig tilbake heller... Tarifflønn, minstelønn, eller hva du nå tjener - du har takket ja til en jobb med et spesifisert innhold/oppgaver/ansvar. Det er oppgaver du var enig i å påta deg mot en satt lønn. Misfornøyd? Bytt jobb. Ute av stand til å bytte jobb fordi du mangle kompetanse? Skaff deg kompetanse. Jeg ville kanskje ikke strukket meg noe særlig lenger enn mine ansvarsoppgaver om jeg følte at jeg ikke fikk noe igjen for det (men igjen - da får man ikke vist at man er en arbeidstaker som det er verdt å satse på heller). På den annen side, hadde jeg vært hos en arbeidsgiver som ikke verdsatte den ekstra innsatsen, da hadde jeg sett meg om etter en annen arbeidsgiver. Anonymkode: c4b06...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Portia Catonis skrev (1 time siden): Med den innstillingen kommer du til å forbli lavtlønnet og bitter resten av livet. Lykke til! Jeg er ikke bitter, bare forteller om den brutale virkeligheten. Anonymkode: b614f...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): På den annen side, hadde jeg vært hos en arbeidsgiver som ikke verdsatte den ekstra innsatsen, da hadde jeg sett meg om etter en annen arbeidsgiver. Anonymkode: c4b06...bf2 Er jo ingen arbeidsgivere som gjør det. Anonymkode: b614f...f5d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Dette høres ut som en formidabel plan for å oppnå mer lønn, kjør på! Anonymkode: 97331...84c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Vi har ikke minstelønn i Norge. Anonymkode: 32974...066 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har ikke minstelønn i Norge. Anonymkode: 32974...066 Er mange som går på lave tariffer, 192kr på lager for eks. Anonymkode: b614f...f5d 1
esmer Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er mange som går på lave tariffer, 192kr på lager for eks. Anonymkode: b614f...f5d Det er fortsatt høyere enn det jeg hadde på sykehjem (173 kroner/timen) og slet ut kropp og psyke. Men i stedet for å klage, skaffet jeg meg høyere utdanning og har nå 393 kroner/timen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #10 Skrevet 26. november 2022 Portia Catonis skrev (På 25.11.2022 den 13.02): Med den innstillingen kommer du til å forbli lavtlønnet og bitter resten av livet. Lykke til! Nei heller det motsatte, når en går fra de lavtlønte jobbene og jobber mot å få seg en bedre jobb så får man bedre lønn. Og man får verken mer eller mindre betalt i jobber som ts beskriver om man legger i mindre innsats, slike jobber gir ikke lønnsøkning og forfremmelse. Anonymkode: 696ba...3cf 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #11 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 8.20): Er jo ingen arbeidsgivere som gjør det. Anonymkode: b614f...f5d Selvfølgelig er det det. Det er arbeidstakers marked i dag og svært mange bedrifter sliter med å rekruttere folk, får du ikke nok tilbake i forhold til innsatsen du legger ned, ja da er det faktisk bare å bytte jobb. Det er litt som å bytte bank egentlig. Du kommer ofte ikke noen vei med å prute på et lån du allerede har, men får gjerne langt bedre betingelser om du er villig til å bytte bank. For meg personlig er hele karrieren min bygget på at jeg har jobbet hardt og fått arbeidsgiver til å legge merke til meg. Med den innstillingen du har hadde jeg sannsynligvis vært lavtlønnet fremdeles. Anonymkode: f9f4f...73a 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #12 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 14.20): Er jo ingen arbeidsgivere som gjør det. Anonymkode: b614f...f5d Min arbeidsgiver verdsetter min innsats. Jeg går stadig opp i lønn, jeg får delvis forme min egen stilling og velge arbeidsoppgaver, jeg får dekket videreutdanning og kan delta på kurs for å øke egen kompetanse om jeg ønsker. Kjipt for deg om du ikke har klart å finne deg en god arbeidsgiver. Anonymkode: c4b06...bf2
mmd Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min arbeidsgiver verdsetter min innsats. Jeg går stadig opp i lønn, jeg får delvis forme min egen stilling og velge arbeidsoppgaver, jeg får dekket videreutdanning og kan delta på kurs for å øke egen kompetanse om jeg ønsker. Kjipt for deg om du ikke har klart å finne deg en god arbeidsgiver. Anonymkode: c4b06...bf2 Håper du i tillegg til en «god arbeidsgiver» har en tariffavtale i tilfelle du skulle gå på en smell/skade seg/bli syk/bli gammel og ikke lengre kunne levere samme instansen.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 On 11/25/2022 at 1:23 PM, AnonymBruker said: Vel, det handler jo om å gjøre en jobb i bytte mot penger. Vil du gjøre et minimum på jobb, kan du ikke forvente noe særlig tilbake heller... Anonymkode: c4b06...bf2 Dette handler jo om det motsatte. Hvis arbeidsgiver er villig til å gi et minimum av lønn, burde vedkommende også få et minimum av innsats i retur. Anonymkode: f2a4c...0fd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 mmd skrev (På 28.11.2022 den 11.43): Håper du i tillegg til en «god arbeidsgiver» har en tariffavtale i tilfelle du skulle gå på en smell/skade seg/bli syk/bli gammel og ikke lengre kunne levere samme instansen. Ja? Jeg jobber i en IA-bedrift hvor de er flinke til å tilrettelegge, har helseforsikring og uføreforsikring for alle faste ansatte. Anonymkode: c4b06...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå