AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Har en nær venninne som jeg har hatt siden barneskolen. Vet hun og mannen sliter noe økonomisk. Siste året har hun blitt frelst av noen form for slanke-kaffe som hun prøver å pushe på alle. Legger ut poster daglig i sosiale media om hvor fantastisk dette er. Her i småbyen vi bor, så snakker folk bak hennes rygg om saken. Hun ringer visst også til folk hun ikke har snakket med på flere år, og inviterer til en kaffekopp. Plutselig skal hun snakke om en unik forretningsmulighet.. Blir så lei meg når jeg hører hva folk sier bak hennes rygg, at hun hører inne på psykiatrisk, osv.. Blr jeg konfrontere henne med alt snakket jeg hører? Anonymkode: f3b41...6e9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en nær venninne som jeg har hatt siden barneskolen. Vet hun og mannen sliter noe økonomisk. Siste året har hun blitt frelst av noen form for slanke-kaffe som hun prøver å pushe på alle. Legger ut poster daglig i sosiale media om hvor fantastisk dette er. Her i småbyen vi bor, så snakker folk bak hennes rygg om saken. Hun ringer visst også til folk hun ikke har snakket med på flere år, og inviterer til en kaffekopp. Plutselig skal hun snakke om en unik forretningsmulighet.. Blir så lei meg når jeg hører hva folk sier bak hennes rygg, at hun hører inne på psykiatrisk, osv.. Blr jeg konfrontere henne med alt snakket jeg hører? Anonymkode: f3b41...6e9 Kan legge til at hun også visstnok benytter barnebursdager til å rekruttere folk. Hele klassen er visst møkka lei. Anonymkode: f3b41...6e9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Det er bare å blokkere henne. Og ikke invitere. Anonymkode: 4afa7...383
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Kutt henne ut farlige mennesker. Jeg hadde ei god venninne i mange år som forsvant inn i Herbalife, en livsfarlig sekt som hjernevasker mennesket. Nå omgås hun kun mennesker derfra, sitter på instagram å heier på hverandre. De driver egen business, ikke måte på. Nyeste shaken etc. Flaut å se på, se på henne som oppegående. Hun er også utdannet sivil.ing. Er sjokker og skuffet, men ikke noe jeg kan gjøre. Jeg var visstnok dum som ikke ville bli med på eventyret og reisen. Anonymkode: ec3f0...f97 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Send henne et anonymt brev der du skriver hvordan ståa er og at hun må våkne før hun mister alle venner. Anonymkode: 588da...9f2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Jeg hadde også en slik venninne. En gang da hun inviterte meg på middag sa jeg at jeg gjerne ville komme, om hun lovet å ikke snakke om herbal life. Hun spurte hva jeg mente, og jeg var ærlig og sa at jeg følte hun bare inviterte meg på middag etc fordi hun ville rekruttere meg og andre til «sekten» hennes. Hun ble fornærmet. Jeg forklarte at jeg veldig gjerne ville tilbringe tid med henne, at jeg likte henne som en venninne, men at jeg følte hun brukte enhver anledning til å frelse meg, og jeg lurte egentlig på om hun så på meg som en venninne eller en potensiell rekrutt? Hun svarte at jeg var en venninne. Jeg sa «fint, da kommer jeg på middag, jeg gleder meg». Hun sluttet å prøve å frelse meg, og jeg tror hun i ettertid klarte å vurdere hvilke situasjoner det var ok å rekruttere i, og ikke. Jeg vet også at flere andre var dritt lei, og hun ble en snakkis bak ryggen hennes Anonymkode: 94b67...ea5 2
anon01 Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 (endret) Jeg ville snakket med hun om det ja. Litt som AB over her gjorde det. Du skriver at hun er en nær venninne, og da skal man si ifra om det blir litt mye av noe, synes nå jeg Er det ikke derfor man har nære og gode venner? Endret 25. november 2022 av anon01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå