Gå til innhold

Min venninne skremmer barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne og mann skremmer barna sine på 2 og 6 år. Sier at hvis de ikke er flinke å legger seg til å sove kommer skapmonsteret fram fra skapet?!! Prøvde å si en gang til barna at skapmonster finnes ikke. Men jo det gjør det her svarte mor og far. Det kan da umulig være bra å si til små barn? En gang kledde faren seg ut som et monster da de ikke ville sove... 

Anonymkode: ea24c...992

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er helt utrolig hva enkelte får seg til å gjøre mot barna sine. Noen burde virkelig ikke hatt barn, eller i det minste vært på et laaangt kurs i forkant.

Endret av rockybalboa
Trykkfeil
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min venninne og mann skremmer barna sine på 2 og 6 år. Sier at hvis de ikke er flinke å legger seg til å sove kommer skapmonsteret fram fra skapet?!! Prøvde å si en gang til barna at skapmonster finnes ikke. Men jo det gjør det her svarte mor og far. Det kan da umulig være bra å si til små barn? En gang kledde faren seg ut som et monster da de ikke ville sove... 

Disse foreldrene er jo ikke egnet til å ha små barn i hus. De begge skulle hatt foreldreveiledningskurs. 

Anonymkode: 24c56...5bf

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Trist å høre, men er nok ikke mye du kan gjøre. Prøv å finn en bra artikkel og eller podcast. Helst norsk, så kan du sende til venninnen.

Om du føler du kan ta en prat med henne så kan du forklare hvorfor det ikke er bra. At det kan gjøre barna veldig redde. Det hjelper foreldrene, men hjelper absolutt ikke barna.

Skrevet

Så har man påskeharer, karius og baktus, hekser, trollmenn, skogstroll, hulder, mummitroll, hufser, nisser som sniker seg inn på natta, nisser som vet om du har vært snill og grei, allmektig gudeskikkelse som tar livet av ganske mange syndige folk på sin ferd.

Er mye rart man forteller ungene. Men kanskje de trenger litt veiledning?

• Liker 7
Skrevet

Nå er det å skremme andre til å gjøre som man vil ofte en effektiv greie, narsisister og psykopater har utviklet denne skillsen :P  jeg ville nok sagt fra til foreldrene at det de driver med ikke er god oppdragelse og at de bør revudrere. så ville jeg nok meldt fra om at barna er redde til helsesøster så de kunne tatt en prat,, 

Anonymkode: a6388...92e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jøsses. Jeg måtte gjøre det omvendte. Overbevise dem om at det ikke fantes noe monster. Når det ikke funket så gikk jeg over på monsterspray. (Vann og tøymykner, tøymykner så det skulle lukte litt og ikke bare være vann) Det funket det. Etter en uke hadde vi ikke mer monster.

Metoden som beskrives i HI høres forferdelig ut for de stakkars barna!

Anonymkode: 090ec...2f9

• Hjerte 4
Skrevet

Hahaha😂

jeg gjør det samme når mine ikke vil legge seg. Funker hver gang. Alt trenger ikke å være så pedagogisk og dullete bestandig. 

Anonymkode: a076d...d3b

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hahaha😂

jeg gjør det samme når mine ikke vil legge seg. Funker hver gang. Alt trenger ikke å være så pedagogisk og dullete bestandig. 

Kanskje det er på tide å introdusere barn til karakterer som Busteper igjen😆

"Boka inneholder en samling barnevers som skal lære barn hvor dårlig det går den som ikke oppfører seg ordentlig."

https://no.wikipedia.org/wiki/Busteper

"Die Geschichte vom Daumenlutscher («Historien om tommelsugeren») forteller om ei mor som advarer sønnen mot å suge på tommelen. Da mora går ut, gjør han det likevel, og skredderen kommer med en veldig saks og klipper begge tomlene av."

Anonymkode: 4e0de...4f6

• Hjerte 1
Skrevet

Men blir barna faktisk redde..? Eller er det lekeskremming? Som en morsom lek? 

Det er ganske normalt å tøyse med unger med ting som er "skremmende". Som "nå spiser jeg nesen din", osv. 

Om det er så ungene faktisk blir redde, er det forkastelig, men om det er som tøys, som du ikke helt ser fordi du er utenfor den interne spøken kan det være helt ok? 

Her synes ungene det er morsomt når jeg later som at dodraugen kommer. 

Anonymkode: 8c04e...d1b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men blir barna faktisk redde..? Eller er det lekeskremming? Som en morsom lek? 

Det er ganske normalt å tøyse med unger med ting som er "skremmende". Som "nå spiser jeg nesen din", osv. 

Om det er så ungene faktisk blir redde, er det forkastelig, men om det er som tøys, som du ikke helt ser fordi du er utenfor den interne spøken kan det være helt ok? 

Her synes ungene det er morsomt når jeg later som at dodraugen kommer. 

Barna blir skremt ja. Sett det selv. Et eks: Vi var på tur, hotell, jeg var innom rommet deres, og der var det jo et skap. Kanskje skapmonsteret bor inni der sa faren. Barna reagerte med store øyne og krabbet oppi fanget til far! 

Har prøvd å si det til de en gang, at stakkars barn, de blir jo skremt. Hvor mor og far bare lo.. 

Jeg synes ikke no om å skremme barn, ei heller voksne , til å bli så redde at de gjør som jeg vil. Det blir det samme som å true noen.

Kanskje jeg bør nevne det for helsesøsteren deres. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna blir skremt ja. Sett det selv. Et eks: Vi var på tur, hotell, jeg var innom rommet deres, og der var det jo et skap. Kanskje skapmonsteret bor inni der sa faren. Barna reagerte med store øyne og krabbet oppi fanget til far! 

Har prøvd å si det til de en gang, at stakkars barn, de blir jo skremt. Hvor mor og far bare lo.. 

Jeg synes ikke no om å skremme barn, ei heller voksne , til å bli så redde at de gjør som jeg vil. Det blir det samme som å true noen.

Kanskje jeg bør nevne det for helsesøsteren deres. 

ts

Ja, men altså, det kan være gøy for ungene.. På samme måte som at voksne kan se skrekkfilmer for gøy. 

Om ungene blir redde, som i at de gråter, får fobier mot å gå forbi skap, blir redde for å gjøre ting, osv, så er det galt. Om det derimot er litt sånn føle-seg-trygg-men-får-litt-kiling-på-ryggen-skremt, så er det ikke noe galt. 

Uansett synes jeg ikke det er noe du skal blande deg i, her høres det ikke ut som om ungene blir traumatisert..

• Liker 1
Skrevet

Min treåring synes det er spennende å høre om heksa, trollet eller dragen som spiser små barn som ikke vil legge seg. Da har vi gjerne nettopp lest nattabok, og jeg sitter på sengekanten. 
Treåringen og jeg utbroderer deretter hvordan heksa/trollet/dragen ser ut, så blir det en liten historie av det også. Jeg forsikrer om at jeg passer på så ingenting skal skje treåringen. 
Det har blitt vår «greie», fordi småbarn ofte er fascinert av det som er litt skummelt. Men å skremme barna slik at de faktisk blir redde, begynner å gråte eller utvikler fobier, er på ingen måte greit. 
Man må jo kjenne barnet sitt, og vite hva det tåler/er ok med.

Anonymkode: 45219...cae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hahaha😂

Lever barna dine til nærmeste barnevernskontor. Plis. 

Anonymkode: d06dc...0b1

• Liker 1
Skrevet

Vi har jo lang tradisjon for å juge opp monstre, men som regel av nødvendighet fordi man ikke passet på de i samme grad før i tiden. Feks nøkken - for at de ikke skulle gå ut i vann og drukne. 

Eller, fortelle meg at det bor en sulten gremlin i videospilleren etter at jeg putter én leke for mye inn i den. (Lenge leve 80-tallet).

Støtter de som sier at dette alene kan være en lek, en skremmelek/rollelek og at TS ikke kjenner barna så godt til å kunne si ut fra dette at de er utrygge eller ikke har det bra. 

Men sånn som det blir lagt frem så høres det ikke så trygt og godt ut. 

Anonymkode: 99601...983

Skrevet

Husker jeg var redd sluket på do, pappa sa det var et monster der. Måtte kaste håndkle over det når jeg satt på do så slapp jeg å se på det 🤣🤣 Jeg klarer ikke bære nag til pappa pga det. Dere juger jo om nissen og alt 😁 Nissen virker jo nærmest som en peddofil mann med barn på kneet og gaver hvis du er snill, det er traumer det 🤣

Anonymkode: c3e6c...f31

• Liker 1
Skrevet

Tror de kommer til å vokse opp helt naturlig. 

• Hjerte 1
Skrevet

Monsteret i skapet finnes. Kanskje ikke i virkeligheten, men som film.

Anonymkode: 7a74f...664

Skrevet

Religion er mye verre enn monstre i skap, do eller vann.

• Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig i at det er feil, men ser ikke at det er noe bedre å fortelle barna at Jesus er Guds sønn og alt det skvaldret. 

Anonymkode: 75f44...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...