Gå til innhold

Noen som har fått erstatningspakke fra Freia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klagde på en sjokoladeplate. Den var hvitflekkete, og godt innafor dato. Så fikk jeg mail om at en erstatningspakke blir sendt til meg innen 4-5 uker(syns det var lang tid). Så tar jo nysgjerrigheten overhånd da.....🙈 Så nå er jeg fryktelig nysgjerrig på hva en erstatningspakke inneholder... Noen som vet kanskje? 

Anonymkode: e5b90...ddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel nesten 15 år siden. Jeg kjøpte en plate premium sjokolade som hadde tydelig smak av tran. Sendte den inn, og fikk fem plater tilbake. De analyserte sjokoladen, men fant ingen feil på den.

Hvite flekker tyder vel på feil oppbevaring, ikke nødvendigvis feil fra Freia.

Anonymkode: fe24c...583

• Liker 3
Skrevet

Var flekker rundt nøttene som var i.. måtte ikke sende inn eller noe, har tatt bilder av den, sånn tilfelle de ønska "bevis" 

Hvem skulle jeg klagd til? 🤔 Butikken? Meg selv? 

Skrevet

Fikk for mange år siden etter å ha kjøpt en kvikklunsj uten kjeks i. Var litt forskjellige sjokolader. 

Anonymkode: 9ad1a...506

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Klagde på en sjokoladeplate. Den var hvitflekkete, og godt innafor dato. Så fikk jeg mail om at en erstatningspakke blir sendt til meg innen 4-5 uker(syns det var lang tid). Så tar jo nysgjerrigheten overhånd da.....🙈 Så nå er jeg fryktelig nysgjerrig på hva en erstatningspakke inneholder... Noen som vet kanskje? 

Usikker på om jeg skal skrive dette eller ikke, med fare for å gi deg feil forhåpninger. Dette er nå sikker 7-8 år siden, og tiden har endret seg, bare ha det i tankene, om de er i sparemodus.

Fikk en eske med masse oppi etter det. Vet ikke om jeg husker alt jeg fikk en gang 🤔 En pose med M, en plate kokesjokolade, en liten plate melkesjokolade (de 3 tingene husker jeg). Vil si jeg også fikk en lite. pose Twist, mulig en Troika, Toppris 🤔 Ja jeg fikk masse oppi esken, men husker ikke eksakt alt som var der, men en hel del mer enn en erstatning for den ene plata jeg klaget på 😄

Anonymkode: 399c8...c25

Skrevet

De er snille om de sender ut erstatningesker for at noe fett skiller seg. 
Og at det tar noen uker kan skyldes at de samler opp eventuelle esker som skal sendes, eller at slike esker ikke pakkes hver dag. Jobbet på Nidar, og gave-ekser (og flykofferter) ble pakket 1-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: d2fb6...9ca

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er snille om de sender ut erstatningesker for at noe fett skiller seg. 
Og at det tar noen uker kan skyldes at de samler opp eventuelle esker som skal sendes, eller at slike esker ikke pakkes hver dag. Jobbet på Nidar, og gave-ekser (og flykofferter) ble pakket 1-2 ganger i måneden. 

Anonymkode: d2fb6...9ca

Den smakte ikke godt for å si det sånn.... så nøttene i den var nok blitt harske 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Usikker på om jeg skal skrive dette eller ikke, med fare for å gi deg feil forhåpninger. Dette er nå sikker 7-8 år siden, og tiden har endret seg, bare ha det i tankene, om de er i sparemodus.

Fikk en eske med masse oppi etter det. Vet ikke om jeg husker alt jeg fikk en gang 🤔 En pose med M, en plate kokesjokolade, en liten plate melkesjokolade (de 3 tingene husker jeg). Vil si jeg også fikk en lite. pose Twist, mulig en Troika, Toppris 🤔 Ja jeg fikk masse oppi esken, men husker ikke eksakt alt som var der, men en hel del mer enn en erstatning for den ene plata jeg klaget på 😄

Anonymkode: 399c8...c25

Oppi mitt hode så tror jeg bare at jeg får en erstatnings sjokolade for den som var dårlig 🙈 men er litt morro å høre hva andre har fått :)

Skrevet

Jeg har fått to ganger faktisk. Begge gangene klagde jeg på manglende fyll i sjokoladen. Vi er nok over snittet glade i Freia her i husstanden. :ler: Begynner å bli en del år siden da, og det gikk mange år mellom første og andre gangen jeg klagde.

Første gangen fikk jeg ganske mange plater melkesjokolade og muligens noe kjeks. Andre gangen fikk jeg fem-seks ulike sjokolader, gelé og tyggis. 

Freia er definitivt en av de mest kundevennlige selskapene jeg har vært borti. Kjøpte en gang en relativt dyr matvare fra en annen produsent der varen smakte helt forferdelig. Det var en vare jeg kjøpte ofte og jeg skjønte med en gang at den ikke var spiselig. Da jeg klagde fikk jeg bare "det var synd" tilbake. Ikke en beklagelse eller penger tilbake eller noe. Sluttet raskt å kjøpe fra det selskapet. :P

Anonymkode: 9f30e...ec9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Freia er definitivt en av de mest kundevennlige selskapene jeg har vært borti. Kjøpte en gang en relativt dyr matvare fra en annen produsent der varen smakte helt forferdelig. Det var en vare jeg kjøpte ofte og jeg skjønte med en gang at den ikke var spiselig. Da jeg klagde fikk jeg bare "det var synd" tilbake. Ikke en beklagelse eller penger tilbake eller noe. Sluttet raskt å kjøpe fra det selskapet. :P

Jeg har ikke klaget til Freia, men klaget til Aass bryggeri etter at tre av seks bokser i en 6-pakk med pils var udrikkelig. Fikk en beklagelse og forklaring på hva som sannsynligvis var galt og de sendte meg et gavekort hos en matvarebutikk som rakk til å kjøpe to 6-pakninger og en pose chips som kompensasjon.

Den opplevelsen gjorde at jeg hadde høye forventninger da jeg klaget på til Fjordland på en rett der forseglingen rundt kanten på skåla hadde gått opp så det var blitt harskt og var helt uspiselig. Fikk et svar a la "det var synd/dumt/leit" og beskjed om å sende kopi av kvitteringen og kontonummer om jeg ønsket refusjon for det jeg hadde betalt for den. Ingen reell beklagelse eller tilbud om noe ekstra. Hadde ikke kvitteringen så fikk ingenting tilbake.

Anonymkode: e3102...b29

Skrevet

Ja, det er lenge siden. Var makk i en nøtt på helnøtt. Klagde på det og la ved bildebevis. Skikkelig ekkelt. Husker ikke akkurat hva jeg fikk, men det var en eske med mye godt i. Og verdien var mye høyere enn den sjokoladen med makknøtten. 

Skrevet
On 11/27/2022 at 2:37 AM, AnonymBruker said:

Den opplevelsen gjorde at jeg hadde høye forventninger da jeg klaget på til Fjordland på en rett der forseglingen rundt kanten på skåla hadde gått opp så det var blitt harskt og var helt uspiselig. Fikk et svar a la "det var synd/dumt/leit" og beskjed om å sende kopi av kvitteringen og kontonummer om jeg ønsket refusjon for det jeg hadde betalt for den. Ingen reell beklagelse eller tilbud om noe ekstra. Hadde ikke kvitteringen så fikk ingenting tilbake.

Anonymkode: e3102...b29

Oi, det var skuffende. :hakeslepp: Jeg spiser en del Fjordland i perioder, og jeg tar aldri vare på kvitteringen når jeg handler. Har til sammenligning klaget et par ganger til Gilde og Tine, og der har de aldri bedt om kvittering.

Anonymkode: 9f30e...ec9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...