Hurrahei Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Barnet mitt skal ha med hjem en venn i kveld. Dette barnet har melkeallergi, tåler ikke noe som inneholder melk/spor av melk. Jeg har sendt meldt til forelder å spurt hva jeg kan handle inn, i tilfelle det er noe godt jeg kan lage til kvelds. Fikk til svar at barnet spiser bare «polarbrød og syltetøy»…. Det gjelder altså kveldsmat og frokost. Jeg tenkte uansett å lage en skikkelig kvelds, med godt brød og pålegg, og det samme til frokost. Har allerede kjøpt melkefri smør, veganost, polarbrød og syltetøy. Alt annet av kjøtt-pålegg, egg og div juice har jeg allerede. Noe mer dere ville ha tipset meg om? Tenkte å ta en titt i «allergi-hyllen» på dagligvaren også, men jeg kan veldig lite om allergier. 😇
Leehyori Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Min kan spise ting som kan inneholde spor av melk, men du kan feks. kjøpe alpro soya yoghurt, de er veldig gode
Hurrahei Skrevet 25. november 2022 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2022 Leehyori skrev (3 minutter siden): Min kan spise ting som kan inneholde spor av melk, men du kan feks. kjøpe alpro soya yoghurt, de er veldig gode Det kan ikke dette barnet… men googlet meg frem til en side som heter umelk.no! Jeg kan lage vafler eller pannekaker! De må ha matpakke med seg i mrg tidlig også, så nå har jeg litt mer kunnskap 😉 #spørpåKGførmangoogler 😂
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 38 minutter siden, Hurrahei said: Det kan ikke dette barnet… men googlet meg frem til en side som heter umelk.no! Jeg kan lage vafler eller pannekaker! De må ha matpakke med seg i mrg tidlig også, så nå har jeg litt mer kunnskap 😉 #spørpåKGførmangoogler 😂 Du kan bruke helt vanlige oppskrifter på vafler og pannekaker, bare bytt smør med blå melange og melk med havremelk/mandelmelk osv. Anonymkode: cc056...88d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Skjønner ikke helt hva du vil ha tips til? Det finnes jo tusen ting uten melk. Anonymkode: 3aa92...2bc
Pølsevann Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 det er kanskje for sent allerede? Vafler/lapper hvor du bruker havremelk og blå Melange er godt. vi gir oppskåret frukt og grønnsaker sammen med frokost/lunsj. havregrøt laget på havremelk med bær på toppen Det er lite i allergihyllen som er melkefritt, det meste der er glutenfritt. Men råvarer er jo melkefrie, så det er det aller enkleste
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 hvis barnet ikke tåler spor av melk bør du ikke steke vafler i ett vaffeljern som er brukt til vaffler med melk! Du kan lage det meste, bare bytt ut vanlig melk med havremelk. Oatly er ett trygt merke til barn som ikke tåler spor av melk. Anonymkode: f1459...b4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå