Gå til innhold

Hvilken TV har dere som er opptatt av stil og interiør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få TV til å passe best sammen med møbler og stil i stuen? Noen tips? Vegghengt eller ikke? Hvilken farge? Størrelse? Hvilken TV velger dere med god smak?

Anonymkode: 93277...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke TV

Anonymkode: 7772e...368

• Nyttig 1
Skrevet

Vi kjøpte Samsung The Frame tidligere i år, og jeg er veldig fornøyd! Den er nett og henger pent helt inntil veggen, du kan bytte ramme på den og den har eget "art mode" hvis du vil bruke den til å vise kunst når den ikke brukes som TV. Lyden er ikke veldig god, da, og jeg tror at hvis du er opptatt av prima bildekvalitet så finnes det nok bedre TV'er der ute.

Anonymkode: 3699d...e16

• Liker 2
Skrevet

Vi har TV'en hengende på veggen! Veggen er malt blå/svart som en kontrastfarge til resten av stuen. Dette betyr at TV'en ikke synes når den er av.

Anonymkode: cee29...ba0

Skrevet

har ikke tv.. 

Skrevet

Jeg mener selv jeg har normalt god smak - og unngår at mange grunner stor TV.

En av grunnene er interiør, synes det er stygt/harry osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

B&O.

Anonymkode: 77a7c...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi kjøpte Samsung The Frame tidligere i år, og jeg er veldig fornøyd! Den er nett og henger pent helt inntil veggen, du kan bytte ramme på den og den har eget "art mode" hvis du vil bruke den til å vise kunst når den ikke brukes som TV. Lyden er ikke veldig god, da, og jeg tror at hvis du er opptatt av prima bildekvalitet så finnes det nok bedre TV'er der ute.

Vi har den samme og med lydplanke i tillegg. Da blir lyden bra. (Trodde lydplanke var et "must" da vi kjøpte den) 

Anonymkode: 6932e...6e2

Skrevet

Vi har en vanlig tv med solid størrelse. Kompromiss med mann og barn. Når tven blir utskiftingsklar er barna større, og da blir det en fra Bang&Olufsen. Eller tven flyttes til kjellerstua.

Anonymkode: 75a2a...94d

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har ikke TV

Anonymkode: 7772e...368

Carrot skrev (27 minutter siden):

har ikke tv.. 

Hvorfor svarer dere da? Var spørsmålet Har du tv?

Anonymkode: d4078...027

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde jeg bodd alene hadde jeg ikke hatt tv, evt. bare en veldig liten. Vi har en slank 55 tommer Samsung-tv. Ønsker meg en Samsung frame. 

Anonymkode: 0a3c1...07c

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har den samme og med lydplanke i tillegg. Da blir lyden bra. (Trodde lydplanke var et "must" da vi kjøpte den) 

Anonymkode: 6932e...6e2

Vi har også lydplanke til vår, men tenkte det var verdt å nevne det med lyden uansett 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor svarer dere da? Var spørsmålet Har du tv?

Jeg ser på TV, via andre løsninger som for eksempel prosjektor og lerrett som kommer ned fra taket og ellers er usynlig, og andre steder enn i stua da vi har tv på soverommet for eksempel - men det spurte du jo ikke om gjorde du, du spurte hviket tv vi hadde i stuen ;) derfor svarte jeg at jeg ikke har tv i stua.. beklager manglende detaljer siden det irriterte deg :P

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (11 minutter siden):

Jeg ser på TV, via andre løsninger som for eksempel prosjektor og lerrett som kommer ned fra taket og ellers er usynlig, og andre steder enn i stua da vi har tv på soverommet for eksempel - men det spurte du jo ikke om gjorde du, du spurte hviket tv vi hadde i stuen ;) derfor svarte jeg at jeg ikke har tv i stua.. beklager manglende detaljer siden det irriterte deg :P

Dette har ingenting med saken å gjøre.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå er jo de fleste tv’er ganske like hva gjelder design. Stor skjerm - tynn ramme. Med unntak av feks samsung the frame. 

Jeg var også opptatt av design, valgte derfor samsung sin modell med one-connect box. Den har en egen ekstern tilkoblings-boks, og kun en enkel ledning fra denne til tv’en. Gjør det mye enklere å skjule kabler til tv’en. Syntes det ser fint ut.

Hvis du ikke skal ha vegghengt så har jeg sansen for sony pga bena på tv’en. Er lei av de en-fots tv’ene. Sony har noen modeller med mindre ben, på hver side av tv’en, i vinkel. Syntes det gjør dem fine og litt annerledes. 

For eksempel denne:

image.thumb.jpeg.7e428cc3d766a7a64ff63133b3be677c.jpeg

https://www.komplett.no/product/1213762/tv-lyd-bilde/tv-er/sony-55-led-4k-google-tv-kd55x85k

Skrevet

Samsung The Frame 2022 er jo standard for designelskere. Er supertilbud på denne i dag hos Elkjøp og Komplett, iom. at det er Black Friday.

Anonymkode: f02e4...9a8

• Liker 1
Skrevet

Har også Samsung The Frame, er så godt å slippe den store, svarte firkanten i stua. Er også så fint at den er så tynn og ligger helt inntil veggen. 

Jeg har ikke merket noe til dårlig lyd, er fornøyd med den til det jeg bruker den til. 

Anonymkode: 0fbd7...3e1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette har ingenting med saken å gjøre.

å velge alternativer til TV som prosjektor har vel alt med saken å gjøre? TV er stygt, det dominerer fordi alle som kjøper tv i dag kjøper store flate skjermer, noen kjøper endog de som er buet og tar ennå mer plass - og det fins ikke en tv som er pen å se til rent møbelmessig og stilmessig, så å velge bort en fysisk tv til fordel for en mer diskret og elegant løsning er jo for mange mye mer vesentlig.. 

Anonymkode: 3a454...e5e

• Liker 3
Skrevet

Har også The Frame. Skulle aller helst ikke hatt TV i stua, men når man først vil ha det så er denne ok. Ser ut som et bilde med eikeramme.

Skrevet

Eclipse fra Bang & Olufsen

Anonymkode: f034d...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...