Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen har allerede sovet hele natten i over en måned(er 3 mnd nå).  Kan sove opp til 12 timer uten amming. Har sjekket på helsestasjonen om det var greit og fikk beskjed at så lenge babyen følger sin kurve trengte jeg ikke vekke. Jeg står opp en gang om natta for å pumpe, mest for å ha litt ekstra melk hvis jeg skal bort. Allikevel så går jeg jo veldig mange timer uten amming og har verken lekkasjer eller brystspreng. Er dette normalt? Føler de fleste klager at de får spreng bare de skal 3 timers tid bort fra babyen sin.. 

Anonymkode: 5a694...c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en av hver, en som våknet minst annenhver time og gjerne oftere for å få melk i den alderen. Og en som sov hele natten. 12 timer tror jeg ikke det ble uten amming, men i hvert fall 9. 

Jeg opplevde det som melkeproduksjonen tilpasset seg babyen her. Om de sov lenger enn vanlig fikk jeg skikkelig melkespreng, men utenom de aller første ukene, var jeg ikke plaget med det med hun som sov lenge. Med babyen sov våknet og ble ammet hyppigere hadde jeg overproduksjon, og syns det lakk og sprengte samme hvor ofte hun spiste. 

Anonymkode: 89ec9...983

• Liker 1
Skrevet

Min sov også 10-12 timer sammenhengende ved 2-3 mnd alder. Jeg hadde ikke lekkasjer eller særlig spreng, men brystene var tunge når jeg stod opp om morgenen, ja. Hos meg gikk produksjonen etter hvert ned, og vekta til babyen stagnerte, sånn at vi måtte begynne med tillegg av morsmelkerstatning da babyen var rundt 3,5 mnd gammel.

Anonymkode: 59889...25d

• Liker 1
Skrevet

Husk at melken din nå er behovsstyrt og ikke hormonsttyrt som tidligere. Dvs at puppene tilvennes at han sover lenge og produserer da ikke like mye melk denne tiden 😊 det kan være lurt å pumpe denne perioden for å ha litt "ekstra". 

I starten er melka hormonsstyrt og da har man hele tiden mer melk i brystene. 

Anonymkode: 4f33e...bb5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at melken din nå er behovsstyrt og ikke hormonsttyrt som tidligere. Dvs at puppene tilvennes at han sover lenge og produserer da ikke like mye melk denne tiden 😊 det kan være lurt å pumpe denne perioden for å ha litt "ekstra". 

I starten er melka hormonsstyrt og da har man hele tiden mer melk i brystene. 

Behovsstyrt = brystene produserer like mye melk som tas ut. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar😊 Tror jeg skal fortsette pumping for å hindre eventuell nedgang i melkeproduksjonen da. 

Anonymkode: 5a694...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...