Anonymen123 Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Hei. jeg bare lurer på hva dere tenker her. Jeg har tidligere vært gift, og vi fikk 1 barn sammen. Vi skilte oss nå i sommer og jeg har fortsatt veldig god kontakt med han siden vi har datteren vår 50/50. Vi får ting til å fungere og kommuniserer bra med tanke på datteren vår. Jeg har kommet opp i en dum situasjon. Jeg ble arbeidsledig i sommer og har forsøkt å leve etter beste evne med det jeg kan få fra Nav. Nå har jeg klart å bli svindlet for resten av de pengene jeg har på konto, dette var penger etter oppgjør av salget på vår tidligere bolig. Så største problemet nå er å få ting til å gå rundt, også kommer julen. Jeg har ingen penger til verken gaver og knapt til mat og regninger, og bankene vil ikke gi meg lån fordi jeg er arbeidsledig. jeg vet at eksmannen min som hadde større egenkapital enn meg da vi kjøpte sitter igjen med masse penger fortsatt. jeg trenger skikkelig hjelp, er det innafor å spørre han om å låne penger?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Verste du får er et nei. Men jeg setter ikke pris på at min eksmann spør om å låne av meg. Jeg er ikke hans minibank. Anonymkode: c8c63...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Jeg ville ikke gjort det, å låne penger av folk i nære relasjoner blir bare vanskelig etter min erfaring. Når og hvordan har du tenkt å betale han tilbake hvis du allerede nå såvidt har hodet over vann? Ville heller søkt alle mulige vikarjobber, barnehager og sykehjem blant annet, du trenger ikke å være utdannet engang. Hva med svindelsaken, er det noe du var skyldig i eller er det mulighet for å få de pengene tilbake? Anonymkode: bb1bc...d43 2
cassio Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Du har penger til mat og regninger, så det er gaver du trenger å låne penger til? Det er bedre å droppe gaver denne ene gangen enn å låne, uansett hvem det er snakk om å låne fra. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Nei. Nå virker jeg kanskje krass, men det er ingen løsning å låne penger. Ihvertfall ikke av en eks. Men du kan for eksempel skaffe deg en ringevikar-jobb? På den måten kan du få tak i penger. Barnehager, skoler, sykehjem, hjemmesykepleien, Narvesen, Kiwi, bensinstasjon osv. Du kan samtidig melde deg inn i diverse nettpanel og svare på spørreundersøkelser, og/eller bli mystery shopper. I tillegg kan du kanskje leie ut et rom i leiligheten der du bor (selv om den leies), via airBnb? Du kan høre med diverse organisasjoner om mat, f.eks. hjelp oss å hjelpe, Frelsesarmeen osv. Du kan spørre dine foreldre. Din ekssamboer har ingen økonomiske forpliktelser til deg lenger, du bør virkelig jobbe for å løsrive deg fra ham på alle plan utenom det som direkte gjelder din datter. Du kan kontakte NAV. Og hvis du trenger hjelp til julegaver, så kan du se om ikke du finner noe på finn.no eller bruktbutikker. Anonymkode: d2a98...a58 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Anonymen123 skrev (9 minutter siden): Hei. jeg bare lurer på hva dere tenker her. Jeg har tidligere vært gift, og vi fikk 1 barn sammen. Vi skilte oss nå i sommer og jeg har fortsatt veldig god kontakt med han siden vi har datteren vår 50/50. Vi får ting til å fungere og kommuniserer bra med tanke på datteren vår. Jeg har kommet opp i en dum situasjon. Jeg ble arbeidsledig i sommer og har forsøkt å leve etter beste evne med det jeg kan få fra Nav. Nå har jeg klart å bli svindlet for resten av de pengene jeg har på konto, dette var penger etter oppgjør av salget på vår tidligere bolig. Så største problemet nå er å få ting til å gå rundt, også kommer julen. Jeg har ingen penger til verken gaver og knapt til mat og regninger, og bankene vil ikke gi meg lån fordi jeg er arbeidsledig. jeg vet at eksmannen min som hadde større egenkapital enn meg da vi kjøpte sitter igjen med masse penger fortsatt. jeg trenger skikkelig hjelp, er det innafor å spørre han om å låne penger? Svindlet? Det er jo dette du må få ordnet opp i. Hva sier politiet /banken /forsikringsselskapet? Anonymkode: 0c186...54d 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Dettr må DU se an, jeg ville heller spist bark og bodd i en pappeske enn å lånt penger av det x-svinet mitt. Men du kan ha helt andre forutsetninger. En eks er ikke bare en eks, har dere en god tone fortsatt? Er dere vennskapelige med hverandre? Føler du at dere bryr dere om det? Dette er jo en spesiell situasjon der du ble svindlet, ikke bare at det skuret og gikk. Spør ham, du må rett og slett spørre ham. Anonymkode: 757a9...86f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 Nei, det blir bare krøll av det. Har du foreldre du kan spørre? Anonymkode: a46e4...3d7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 På hvilken måte ble du svindlet? Anonymkode: ae0d6...f1e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 Det høres ut som en dårlig plan. Spør han heller om han kan sponse barnet ekstra til jul, som at han kjøper ekstra julegaver til barnet, og skriver fra mamma og pappa på lappene, (pakk inn alt av nyttige ting også, som klær og annet barnet trenger som du og/eller han uansett må kjøpe), kjøper juletre og litt julemat til dere, som "gave" til deg, og inviterer på julaften. Så dropper du alle andre gaver, venner og familie har sikkert forståelse for det, nyskilt og arbeidsledig som du er. Alle vet det er dårlige tider. Anonymkode: fd245...96e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå