AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Hei. Jeg er en kvinne i 20-årene som har diverse vanskeligheter i hverdagen men som jeg tilsynelatende klarer å "skjule" til en viss grad. Jeg har en følelse av at noe er galt med meg og dette har jeg følt på lenge. - Som barn var jeg rolig og ansvarsfull. Gjorde lekser uten å bli bedt om det. - Som ungdom var jeg en rebell og lærere hadde problemer med å ha meg i klassen. Jeg brukte opp alle konfirmasjonspengene mine til stor frustrasjon for mine foreldre og tenkte ikke på konsekvenser av mine handlinger, hverken for meg selv eller andre. Konsekvenstenkning hos meg var nok ikke fullt utviklet før jeg nærmet meg 25 år. - Jeg rotet ekstremt med utstyr og skolesaker. Fikk nye bøker hele tiden og arbeidsplassen så ut som et bombenedslag, det samme gjaldt rommet mitt. - hver gang jeg fikk en ny skrivebok begynte jeg å skrive, straks jeg så at det ikke var like pent som jeg forventet kastet jeg boka og begynte på nytt i en annen. - Jeg hadde episoder hvor jeg ble fjern og zoomet helt ut fra virkeligheten. Disse kunne vare en stund. Foreldrene mine fikk da ikke kontakt med meg og jeg husker ikke dette selv. - da jeg nærmet meg 18 følte jeg selv at jeg var mye "fjern" i hverdagen, dette var ikke lenger enkeltstående episoder men i lange perioder. Det er vanskelig å beskrive nøyaktig hvordan det føltes ut, men det var som å leve i en dagdrøm og jeg følte konsentrasjonen sviktet totalt. - som voksen sliter jeg med å gå i butikker da jeg føler meg overveldet av alle lysene, alle tingene og alle folkene som er samlet på ett sted. Det er som om øynene mine ikke takler det og jeg føler igjen på denne fjernheten som jeg slet med som ung. Jeg blir så overveldet at det er sjeldent jeg får handlet med meg det jeg har på listen. - jeg sliter med å ha samtaler i selskap for eksempel. Ofte hører jeg ikke at andre snakker til meg dersom det er støy rundt og jeg føler igjen på denne fjernheten. - har problemer med å følge opp studieprogresjonen min og får ofte en følelse av at ting blir for mye for meg , å da gir jeg som regel opp. - begynner ofte med nye prosjekter men klarer ikke å fullføre. - føler meg trøtt hele tiden uansett hvor lenge jeg sover. - har generelt problemer med å holde samtaler med andre, da jeg har en aversjon mot å holde øyekontakt med personer jeg ikke kjenner godt og jeg blir så distrahert av å fokusere på ansiktet deres at jeg sjelden får med meg budskapet de kommer med. Er det noen som har noen tips til hva dette kan være? Anonymkode: a4120...715
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Klassisk ADD. Anonymkode: a7e24...a17 1
charlotte0 Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Adhd/add? Det er jo veldig typiske symptomer for jenter med adhd du lister opp der da. 😅
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 charlotte0 skrev (4 minutter siden): Adhd/add? Det er jo veldig typiske symptomer for jenter med adhd du lister opp der da. 😅 Oida. Dette er isåfall noe jeg bare må leve med? Dersom jeg kontakter lege med dette, er det noe som kan hjelpe meg eller vil jeg være like langt som nå ? Jeg har tatt IQ test og fikk god score på mange områder, men på hukommelse og prestasjon scorte jeg kun 121. Mye lavere enn resten. Dette visste jeg egentlig fra før, da jeg sliter veldig under eksamen. Hodet mitt begynner slik som dette "NÅ har jeg dårlig tid!" ," nå har jeg hvertfall dårlig tid!! Å herregud så dårlig tid jeg har!" .. Det er klart jeg får dårlig tid når det eneste jeg tenker på er hvor dårlig tid jeg har , men det er umulig for meg å slutte. Anonymkode: a4120...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå