AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Vondt å ha mistro .. men kjæresten min ble beskyldt for å være både utro og chatte med andre damer i sitt forrige forhold. Sex meldinger. Han sier dette skjedde men kun i perioder det var slutt mellom dem .. hun gjorde det visst slutt flere ganger. Jeg merker at dette gnager selv om han blånekter og sier han aldri har vært utro. Ser han er aktiv på snap sent hver kveld og hver morgen. Har så lyst til å se hva som foregår på mobilen hans men aner ikke hvordan. Eller om jeg bør gjøre det .. hva tenker dere? Anonymkode: 806f7...141
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Hvis min partner ikke hadde hatt tillit til meg, så hadde det å vise frem mobilen ikke fjernet det problemet. Det hadde alltid blitt et gnagsår av usikkerhet, og stadig flere regler og begrensninger for å "vise meg tillitsverdig", slik at det til slutt ender med totalt mobilforbud, hjemmesitting og rapportering. Sjalusi er en lidelse en ikke må gi slik næring. Enten er du med, og investerer på tillit til partner, eller så kan du like gjerne la ham slippe. Anonymkode: 03c51...c30 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Jeg tenker at hvis han/hun ikke har noe å skjule, så er det heller ikke noe problem med å f.eks vise mobiltelefonen til partner om han/hun er usikker. Anonymkode: 3c87e...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at hvis han/hun ikke har noe å skjule, så er det heller ikke noe problem med å f.eks vise mobiltelefonen til partner om han/hun er usikker. Anonymkode: 3c87e...a7d I dag er det mobilen. I morgen er det bankkontoen, hvor alle kjøp kan gi grunnlag for mistanke som må avklares. Dagen etter er det andre sosiale medium. Dagen etter det er det eposten, for å sjekke om du er tilknyttet andre sosiale medium partner ikke vet om. Dagen etter er det telefonen din igjen, fordi din partner har sjekket på anonyme forum at det kanskje finnes "skjulte apper" som du kan benytte. Dagen etter er det en total gjennomgang og reinstallering av telefonen din siden partner "vil føle seg tryggere" da. Dagen etter er det på det anonyme forumet lansert en teori om at siden du er så mistenkelig åpen og godtar dette for partners trygghet, så har du garantert en burner-telefon tilknyttet en tjeneste som ikke lister deg i telefonkatalogen. Dagen etter er det fint om du hele tiden befinner deg innenfor synsvidde siden det er helg, slik at partner ikke blir usikker på hva du gjør når du ikke er rett ved. Dagen etter sitter du garantert, siden du ikke har noe å skjule, og tenker på utroskap, fordi det er mistenkelig at du allerede fra starten av var så åpen og tillot innsyn. Hvor lenge holder du, som faktisk ikke har noe å skjule, ut? Jeg holdt ut en god stund, fordi jeg var veldig glad i partner, men det rev jo forholdet i stykker. Og jeg hadde faktisk ikke noe å skjule. Anonymkode: 03c51...c30 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at hvis han/hun ikke har noe å skjule, så er det heller ikke noe problem med å f.eks vise mobiltelefonen til partner om han/hun er usikker. Anonymkode: 3c87e...a7d Du forstår ikke poenget. Tingen er at dette er IKKE NOK. Vedkommende vil ikke gi seg her. Og det vil komme nye mistanker, usikkerheter og gnaging. Dette argumentet med at «om du ikke vil vise meg så har du noe å skjule» er bare vås. Man vil ikke vise fordi man vet hvor dette ender, og at toget ikke stopper der. Det er meget ofte en prinsippsak. Anonymkode: 7d05b...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Mobilen er privat. Alle har rett til et privatliv. Du har ikke rett til å se hans private kommunikasjon med andre. Det er et overtramp mot de han kommuniserer mot, om du skal lese meldinger de har sendt til HAM. Hvordan ville du likt det om de meldingene du sendte til dine venninner, plutselig også ble lest av kjærestene dine? For meg er det et tillitsbrudd om venner lar kjæresten lese meldingene jeg sender til dem. Og aldri i livet om jeg ville latt mannen få se på min mobil. Den er min, og privat. Uten at jeg har noe som helst galt å skjule. På samme måte som at regjeringen ikke har lov til å overvåke meg, fordi "jammen gjør du ikke noe galt er det jo ingen grunn til å skjule det". Anonymkode: 2f03c...06b 2
Diezel Skrevet 25. november 2022 #7 Skrevet 25. november 2022 Enig med svaret over - mobilen er privat. Jeg ønsker ikke å dele alle samtaler med venninner, familie osv - har aldri bedt om det og kommer ikke til å godta det. Det føles rett og slett ut som et overtramp føler jeg - hva jeg liker på insta, hvilke nettsider jeg ser på osv - det er mitt. men så hadde jeg også både vært ærlig og krevd ærlighet i retur - og jeg skjønner det er vanskelig å ikke få se - bare vær klar over at det er ikke alle som er komfortabel med å vise frem mobil uansett om det er utroskap i bildet eller ikke 1
Blåjojo Skrevet 25. november 2022 #8 Skrevet 25. november 2022 Om du stoler så lite på kjæresten din st du mener at du må se på tlf. hans, så ødelegger du jo forholdet, og kan like godt bare avslutte det.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #9 Skrevet 25. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du forstår ikke poenget. Tingen er at dette er IKKE NOK. Vedkommende vil ikke gi seg her. Og det vil komme nye mistanker, usikkerheter og gnaging. Dette argumentet med at «om du ikke vil vise meg så har du noe å skjule» er bare vås. Man vil ikke vise fordi man vet hvor dette ender, og at toget ikke stopper der. Det er meget ofte en prinsippsak. Anonymkode: 7d05b...4a9 Ja, man ser jo bare her på kg hvor ekstreme utslag folks usikkerhet kan få. Som hun som nektet å tro at mannen skulle på brannvernkurs, og ønsket å møte opp personlig for å sjekke. Helt sykt at folk lar det gå så langt uten å søke hjelp. Anonymkode: a7924...d80
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #10 Skrevet 25. november 2022 Han ble altså anklaget for utroskap og sexting i sitt tidligere forhold, hva sier han om hvordan det føltes? Syntes han det var helt greit at eksen anklaget han for det, så det vil sikkert være greit at du anklager han for det du også? Anonymkode: 73212...b9b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #11 Skrevet 25. november 2022 Ja da vet du jo hvordan han er i forhold så han er nok ikke noe bedre med deg... Vil du sjekke mobil så bare spør , jeg syns ikke det er noe problem om man ikke har noe å skjule og han oppfører seg jo mistenkelig så Anonymkode: 5277a...efb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #12 Skrevet 25. november 2022 det kan jo hende du har vært utro og chatter med andre menn via din mobil? bare fordi ingen har beskyldt deg betyr ikke at du ikke har gjort det. kan han sjekke mobilen din for å være helt sikker? du valgte å ble sammen med han da gir du han hele pakka inkludert tillit. Anonymkode: 9ae3c...613
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #13 Skrevet 25. november 2022 Sjekk mobilen, messenger og alt du får tilgang til. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: edb20...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå