Gå til innhold

Baby på 8 uker, våken i bare 3 timer i døgnet, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes babyen vår er veldig lite våken. Han er våken ca 3-4 timer i døgnet, er reknet utenom måltider. Men er ikke dette veldig lite? Skal sies at han har vært kolikk barn, Og vært alt for mye våken i døgnet med skriking døgne rundt, men vært bedre den siste uka, selvfølgelig godt at det har roet seg men blir samtidig bekymret når jeg reknet på hvor lite han faktisk er våken… skal de ikke være mere våken når de er 8 uker? De av gangene han sover mest sammenhengende er om natten, da sovner han kl 17.30 og sover stort sett frem til 10.00 våkner selvfølgelig for mat hver 3-4. time men sovner igjen så fort han har spist ferdig. Får flaske.

Anonymkode: 0aaa9...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja.. min er 12 uker og hvis jeg regner slumring på puppen ifbm amming som soving er nok ikke han heller våken så veldig mye mer ila et døgn. De skal jo sove mye når de er så små!

Dersom han spiser godt og virker fornøyd tror jeg ikke du trenger å bekymre deg 😊

Skrevet

Flaskebarn sover ofte mer fordi mme er litt tyngre fordøyelig. 3-4t høres normalt ut i den alderen.

Skrevet

Min sov også så mye i noen uker, 18-20 t I døgnet. Det er normalt :)

Anonymkode: c20d6...2cd

Skrevet

Min baby måtte ha en hvil etter 10-15 minutter gjennom hele dagen i den alderen. Tiden på hvilene varierte fra en halv time til 2 timer. På natt var han kun våken for mat ca 5 min. 

Anonymkode: 3c354...22c

Skrevet

Veldig vanlig :) har du beregnet med tid til spising da? 

Søk opp våkentider på baby. 

Jeg bruker huckleberry app for å følge med på soving og våkentider. Enda er min kun våken ca 1 t mellom hver lur, 10 uker. 

Anonymkode: 059a9...a87

Skrevet

Min 6mnd gamle baby er våken ca 6 timer per dag. Husker ikke hva hun var når hun var 2 måneder, men neppe mer enn 3 timer. Barn er forskjellige og noen trenger mer søvn enn andre :)

Skrevet

Du beskriver drømmebabyen! Nyt det, er ingenting å bekymre seg for 😊

Anonymkode: 55173...ca3

Skrevet

Som baby var jeg også sånn, ifølge mamma.

Hun klaget aldri og kalte meg drømmebaby, er ingenting galt med meg den dagen idag😃👌

Anonymkode: 5484e...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...