Gå til innhold

Hvordan er sexlivet deres i 40 årene som par

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig for voksne par som har vært gift/samboere i mange år? Hvor ofte? Hvem tar initiativ? Er det ofte avvisninger fra andre parten? Er det kun på soverommet eller kan det være spontant andre steder? Har dere alltid lange forspill eller er det rett på? 

Er nysgjerrig på høre andres erfaringer.

Anonymkode: 87f17...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt greit, det varierer veldig, begge tar initiativ, vi ser hverandre ifht om det er lyst/aktuelt. Hvor som helst i huset. Begge deler. 
Egentlig ingen store endringer. Han har kanskje fått mindre lyst.

Vi er i slutten av førtiåra. 

Anonymkode: d2d7b...a96

• Liker 2
Skrevet

Utforsker ting og er enda mer trygge på hverandre. Og mer kos i sofakroken og hverdagen forøvrig som kanskje har seksuelle undertoner, men som ikke nødvendigvis fører til sex.

Skrevet

Er begge rett over 40 ;)

Vært sammen i 15 år.

Har på oss ca annenhver dag  😉

• Liker 1
Skrevet

Ca 2-3 ganger i mnd

Det er alltid han som tar initiativ, for han har høy lyst.

Hun har lav lyst, men har lyst til å ha lyst. Det er ikke direkte avvisninger, men hun klarer ikke alltid å bli klar selv med langt forspill, og de må derfor gi opp.

Alltid soverommet. Lengde  på forspill varierer.

Anonymkode: af353...991

Skrevet

Vi er begge rett over 40 med barn. Det er fortsatt lidenskapelig og hett etter mange år. Mye sex og kjærtegn i hverdagen. Lange forspill når vi har god tid. Kjappiser på badet i ny og ne. Klining og griseprat når anledninga byr seg. Føler meg heldig!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har høy sexlyst, ikke jeg så mye. Tror det handler om travel hverdag og jeg er trøtt…. Så ca 1 gang i uken. 

Anonymkode: eb0b4...586

• Liker 2
Skrevet

For oss er det 3-4 ganger i uken med samleie....kan suge han utenom dette også.

For min del kunne jeg aldri levd i et samliv med lite sex, da er det over for min del.

Anonymkode: b34f2...3d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte?
Hvem tar initiativ?
Er det ofte avvisninger fra andre parten?

Er det kun på soverommet eller kan det være spontant andre steder?

Har dere alltid lange forspill eller er det rett på? 

Anonymkode: 87f17...59d

Vi har bodd sammen i snart 20 år. Hvor ofte varierer. Nå har vi sex ca 2 ganger i året.

Begge tar initiativ igjennom de snart 20 årene.

Stort sett alltid på soverom. Vi begge syntes sex er best i en seng. Da har vi sex der vi begge liker det best. Vi for gamle til å gidde «dårligere» sex en hva man trenger.

Vi har ikke noe som heter «forspill». Vi har ikke en oppdeling av sexen. Alt vi gjør med hender, tunge, lepper etc er en mye større del av sexen vår en selve samleie/penetrasjonen. Selve penetrasjonen er en lite viktig del av sex for oss.

Anonymkode: 22aa5...ba4

• Nyttig 1
Skrevet

Glemte å føye til.

Vi har i løpet av 20 år aldri avvist hver andre. Ikke en, eneste gang. Nesten litt rart egentlig.

Anonymkode: 22aa5...ba4

Skrevet

Vi fikk ikke barn før i slutten av tredve-årene, så vi er midt i småbarnsfasen med to små på 2 og 5. Noe som påvirker sex-livet ganske kraftig, og som regel ikke på den positive siden ;)

Her planegges det... Vi blir vekket av ungene før kl 5 hver eneste jævla dag, så vi er mildt sagt noget trøtt i tryne. Sex er det kun tid til etter at ungene er i seng. Og da avtaler vi det gjerne, så vi begge setter av tid til det (er veldig lite egentid om kvelden etter ungene er i seng når man selv er nødt til å være oppi køyen seinet kl 21:45, og i tillegg skal lage matpakker, henge opp klesvasken, handle, etc..). Ikke romantisk, men da blir det ihvertfall noe av. Skulle det vært spontant etter leggetid, hadde det ikke skjedd. 

Vi har sex i badekaret, i dusjen, og i sengen, stort sett. 

Anonymkode: f5ec1...d47

• Liker 1
Skrevet

Sammen i 23 år. 

Fordi vi har barn så egner det seg dårlig å ha sex hvorsomhelst når alle er hjemme. 

Ellers varierer alt du spør om. 

I travle perioder må man gjerne planlegge/sette av tiden, men det anser jeg ikke som et problem. Har ikke problemer med å få lyst, og trenger ikke spesifikke faktorer på forhånd egentlig. Altså, hverken jeg eller han ligger der og tenker på ting som skulle vært gjort - vi er nok ganske enkle sånn sett. 

Generelt foretrekker jeg senga fordi man det kan utfolde seg langt mer enn andre plasser. 
For meg er ikke variasjon «oj så spennende med kjøkkenbenken», jeg er nok mer opptatt av det vi gjør/det visuelle enn hvor det skjer. Aldri vært tilhenger av rollespill og mye artefakter, jeg vil bare ha skitten sex. Hvor det skjer gir jeg blaffen i egentlig 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Vært sammen i 10 år har to barn, har sex 1-2 ganger i måneden. Det holder. Vi har begge lite interesse av å ha samme sexen med samme person gang etter gang. Det er kjedelig. Det er ikke derfor vi er sammen. 

Anonymkode: 6b429...4b3

Skrevet

Tja, vet ikke om vi faller inn under målgruppen du tenker, da vi kun har vært sammen i 6 år, men mannen er 48 og jeg 33.. Vi har sex 5-6 ganger i uken. 

Som oftest på kvelden i senga eller dusjen.. På hytta hender det i friluft 😅

Anonymkode: e28de...326

• Liker 1
Skrevet

Ca 3 ganger i måneden. Men vi har da fantastisk og veldig langvarig sex i flere timer. 

I ferier kan det bli en god del oftere i alle fall nå som barna ikke er veldig små lenger.  Sammen i 20 år og to barn under 10 år. Gruer meg til de blir tenåringer, da blir det vanskeligere. Forspillet vårt startere liksom oftest på stua i armkroken og er ganske utsvevende. 

Anonymkode: edb87...5ac

Skrevet

Vært sammen i 10 år, sex et par ganger i måneden. Det er mer enn nok for min del. Sex er generelt ganske oppskrytt, men kan være ok tidtrøyte om det ikke blir for ofte.

Anonymkode: 1d6be...0ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vært sammen i 10 år, sex et par ganger i måneden. Det er mer enn nok for min del. Sex er generelt ganske oppskrytt, men kan være ok tidtrøyte om det ikke blir for ofte.

Anonymkode: 1d6be...0ee

Så tragisk, opplevd orgasme noen gang?

Jeg sikker på MANGE lever i forhold der den ene har mer lyst enn den andre....uten at de sier ifra om dette.

Anonymkode: b34f2...3d4

Skrevet

Vært sammen i 20 år. Sexlivet er veldig godt, men litt begrenset av at vi har store tenåringer. Det blir derfor mest i senga, og kun når begge ungene er ute (noe de sjelden er) kan vi ha sex andre steder. Vi har imidlertid kjøpt oss en hytte vi kan dra alene til, og tar oss innimellom en hotellnatt i byen, selv om vi bor sentralt.

Vi har normalt sex 2- 3 ganger i uka, og begge tar initiativ. Vi har et lekende og utforskende sexliv fremdeles, og bruker god tid til hverandre når vi har sex. Mannen var tidligere imot sexleketøy, men de siste årene har han fått øynene opp for hvilke nye muligheter til å utforske hverandres nytelse som ligger i slikt. Vi har like mye leketøy for ham som for meg, og bruker det sammen. 

Jeg synes vi har vært flinke til å opprettholde vår seksuelle relasjon. Vi prater åpent om sex og hva vi ønsker og ønsker å prøve. Vi er daglig fysiske, og raus med kos og kjærtegn. Vi prioriterer hygge og flørt oss to mellom, og går fremdeles jevnlig på date, eller lager oss date hjemme. Da legges mobil og annet bort, og vi prater/danser/koser oss sammen. 

Vi har aldri praktisert pliktsex eller noen form for press eller tvang. Grenser respekteres. Kun sex vi begge to ønsker og nyter. Gjensidig lyst og nytelse er grunnmuren i vårt sexliv. Begge to nyter at den andre nyter, og ingen av oss hadde følt sex bare ene ønsker som noe positivt, så vi har vært heldige med hverandre slik, og har aktivt opprettholdt at sex skal bevares som noe fint og godt. 

Jeg, kvinnen, er den som fortest kan kjede meg litt seksuelt, men da er jeg ærlig om at jeg trenger å oppleve noe nytt/annet. Det sørger jeg selv for kanskje 8 av 10 ganger, men min mann kan også ta initiativ til noe nytt/bryte rutiner, og det setter jeg stor pris på. Det skal ikke så mye til egentlig, bare å ha sex på annet tidspunkt, annet sted, et nytt leketøy, bli utfordret litt på noe (ikke presset!), å dele fantasier... ja det er mange muligheter. Det jeg kjeder meg angående er om det blir samme sted, fremgangsmåte og utførelse flere ganger på rad. 

Jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har det, og mannen min sier også at han setter stor pris på vårt sexliv. At vi tenner slik på hverandre fremdeles, ja da har vi nok gjort mye riktig. ❤

Anonymkode: 02915...673

• Liker 1
Skrevet

Vi har sex 5-10 ganger i uka. Varierer med hans jobb.

Har aldri avvist hverandre, og vi er nok begge like flinke til å ta initiativ.

Varierer veldig på hvor lange forspill vi har. Alt fra hele dagen med tirring til rett på sak.

Vi har sex overalt, men soverommet er vel mest brukt, og det er av praktiske grunner.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes vi har det bedre enn noen sinne. Har vært sammen i ca 17 år. Barna er større og vi har mer overskudd igjen. Samtidig som det er slutt på hormonprevensjon som gikk ut over lysten. Vi kjenner kroppene hverandres bedre, vet hva den andre liker, og tør å snakke om alt og prøve ut det den andre vil. Ikke minst er jeg mye mer frigjort og trygg på meg selv enn jeg var da jeg var 25. Vi har sex ca annenhver dag.

Vi er ca 40 begge to. 😊

Anonymkode: b8c9d...d04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...