Gjest Enila i.i Skrevet 8. desember 2005 #1 Skrevet 8. desember 2005 Skal ha 15 middagsgjester snart så jeg trenger så sårt å få tak i poteter uten skall. Å skrelle så mange poteter vil jo ta en hel dag. Tenkte kanskje at de hadde det på Smartclub, men det hadde de ikke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
Gjest Rognebær Skrevet 8. desember 2005 #2 Skrevet 8. desember 2005 For å være helt ærlig: Jeg tror det vil ta atskillig mye lenger tid å finne ut av hvor du kan få tak i det, enn det vil ta å skrelle potetene... Tips: Skrell dem dagen før og legg dem i en gryte vann. De holder seg HELT fine.
Gjest Manic Skrevet 8. desember 2005 #3 Skrevet 8. desember 2005 Tar jo ikke så lang tid å skrelle poteter? Vi pleide å være en tolv-femten personer til julaften før, og det var ikke skrellinga som var mest pes for å si det slik..
Leo Skrevet 8. desember 2005 #4 Skrevet 8. desember 2005 Tar max. en time med en god potetskreller! (Jeg bruker ca. 10 min. på å skrelle poteter til 4). Er man to, går det selvfølgelig enda fortere og kan være koselig i tillegg
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #5 Skrevet 8. desember 2005 Skal ha 15 middagsgjester snart så jeg trenger så sårt å få tak i poteter uten skall. Å skrelle så mange poteter vil jo ta en hel dag. Tenkte kanskje at de hadde det på Smartclub, men det hadde de ikke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? ← Dessverre så finnes ikke dette i norsme matvare-butikker... Selv har jeg bodd i flere år i ulike andre land i Europa og er godt vant med å kjøpe ferdigskrellede poteter. Kjempegodt og veldig praktisk! I Norge spiser jeg aldri poteter, orker ikke å skrelle dem etter en dag på jobb..er sliten nok fra før. Kjipt å ikke spise så mye poteter som jeg pleide i utlandet, bare fordi Norge er så fattig og snevert som ikke tiolbyr ferdig-skrellede i butikkene. På butikken her er det hverken rødvin eller ferdigskrellede poteter!
NIKI Skrevet 8. desember 2005 #6 Skrevet 8. desember 2005 Vet ikke hvor du får kjøpt ferdigskrellede poteter, men kan foreslå potetskreller for deg da. En sånn maskin som skreller potetene for deg. Det er vel en del svinn på potetene da, men det er ihvertfall lettvint. Så får man veie det opp mot hverandre og se hva man foretrekker..... Her kan du se en modell de har på Elkjøp Niki.
Gjest Gjesta Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Dessverre så finnes ikke dette i norsme matvare-butikker... Selv har jeg bodd i flere år i ulike andre land i Europa og er godt vant med å kjøpe ferdigskrellede poteter. Kjempegodt og veldig praktisk! I Norge spiser jeg aldri poteter, orker ikke å skrelle dem etter en dag på jobb..er sliten nok fra før. Kjipt å ikke spise så mye poteter som jeg pleide i utlandet, bare fordi Norge er så fattig og snevert som ikke tiolbyr ferdig-skrellede i butikkene. På butikken her er det hverken rødvin eller ferdigskrellede poteter! ← Til hverdags kan man da helt fint koke dem med skallet på, og skrelle dem når de er kokte. Enklere og sunnere.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 Vet ikke hvor du får kjøpt ferdigskrellede poteter, men kan foreslå potetskreller for deg da. En sånn maskin som skreller potetene for deg. Det er vel en del svinn på potetene da, men det er ihvertfall lettvint. Så får man veie det opp mot hverandre og se hva man foretrekker..... Her kan du se en modell de har på Elkjøp Niki. ← Slikt holder ikke!! Man bør kunne få kjøpt ferdigskrellede poteter i Norge. Merkelig at folk her ikke har etterspurt det..
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #9 Skrevet 8. desember 2005 Til hverdags kan man da helt fint koke dem med skallet på, og skrelle dem når de er kokte. Enklere og sunnere. ← Det spiller da ingen rolle om det er hverdag eller ikke!? Sunt og sunt, du...det er et forbruker-krav i resten av verden at man kan velge selv mellom ferdigskrellede og ikke-ferdigskrellede poteter. Så slipper andre å si hva som er sunnest for en.. Merkelig at slikt ikke finnes her!
Gjest Pet Skrevet 8. desember 2005 #10 Skrevet 8. desember 2005 Her kan du se en modell de har på Elkjøp ← Og så kan den brukes på både gamle og nye poteter! Flott, da slipper man å kjøpe to!
Gjest Enila Skrevet 8. desember 2005 #11 Skrevet 8. desember 2005 Slikt holder ikke!! Hva mener du? Funker det ikke som det skal?
~sikka~ Skrevet 8. desember 2005 #12 Skrevet 8. desember 2005 Til hverdags kan man da helt fint koke dem med skallet på, og skrelle dem når de er kokte. Enklere og sunnere. ← Skallet kan jo spises også
Gjest Pet Skrevet 8. desember 2005 #13 Skrevet 8. desember 2005 Jeg er temmelig sikker på at jeg har sett ferdigskrellede poteter på Smartclub.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #14 Skrevet 9. desember 2005 kjøp en haug med fjorland "middag for to" pakker med poteter, ferdige på 5 min...
NullHull Skrevet 9. desember 2005 #15 Skrevet 9. desember 2005 (endret) Du får ialle fall kjøpt spann med ferdigskrelte poteter til storhusholdninger. Det husker jeg fra da jeg en gang i tiden hadde ekstrajobb på café. Her er ialle fall ett sted som selger sånt. Endret 9. desember 2005 av NullHull
Gjest GreenSky Skrevet 9. desember 2005 #16 Skrevet 9. desember 2005 Meny og flere butikker (tror Kiwi også har) selger småpakninger med poteter, men det kommer nok til å bli dyrt hvis du skal kjøpe mye. Tror det koster ca 20 - 25 kr for en pakke med to posj. MEN det smaker "industri" av posene.
Gjest Hippopotamus Skrevet 9. desember 2005 #17 Skrevet 9. desember 2005 Maxi f.eks. har ofte ferdigskrelte poteter til storhusholdninger. Har aldri sett på prisen så jeg vet ikke hvordan den er, men de er slett ikke gode, i hvertfall. De får en hard, seig "hinne" utenpå. Men hver sin lyst...
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #18 Skrevet 9. desember 2005 Jeg tror det ikke selges ferdigskrelte poteter i Norge fordi de aller fleste gidder og har lyst til å skrelle potetene sine, eller koke dem med skallet på. Smaker bedre og er sunnere! Har skrelt poteter til 15 før og det var ikke den delen av forberedelsene jeg husker best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå