Gå til innhold

Pustestopp på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merket du det når du bor alene? 

Jeg mistenker det men vet ikke, jeg våkner ofte av jeg syns jeg får for lite oksygen og så våkner jeg ofte med hodepine som bare knaller til. 

Men våkner ikke spesielt ofte da men.. kanskje 1 gang per natt. 

Hva annet kan det være ? Jeg går bestandig tett i bihulene på den siden som ligger ned hvis jeg ligger på siden. Så har ofte hodepine. 

Interessert i høre andres erfaringer om det er puste stopp eller om det er noe annet jeg burde ha sjekket ut? 

Anonymkode: 0ebeb...9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen for henvisning til sykehuset. Der tester de deg for å se om du har søvnapné. Du må sove over ei natt med maskin som måler antall pustestopp. 

Anonymkode: df491...cee

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta kontakt med fastlegen for henvisning til sykehuset. Der tester de deg for å se om du har søvnapné. Du må sove over ei natt med maskin som måler antall pustestopp. 

Anonymkode: df491...cee

Da kan du få maske med ekstra pusteluft. Jeg har hatt det i 13 år, og livet ble mye bedre etter det. Husk at det er også helsskadeleg å ha pustestopp, og det blir mye letter og bli utsatt for hjerneslag mm. 

Anonymkode: 689bb...9ed

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner to som har hatt det, de var begge veldig trøtte og slitne på dagtid. Sovnet i situasjoner de ikke hadde sovnet i før, den ene kunne sovne midt i en samtale.

Anonymkode: 36f32...4d6

Skrevet

Når jeg jobbet på ønh var det ikke så uvanlig at pasienter som slet med søvnapne og snorking kom med opptak på mobil. Legg mobilen på nattbordet og ta opp all lyd gjennom natten.

Anonymkode: 45d22...ace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...