AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Del Skrevet 25. november 2022 Min bror har tre barn og bor 10 timer unna med bil. Vi har aldri hatt noe godt forhold, og har i dag egentlig null kontakt. Vi sender en sms på bursdag/barnas bursdag, og det er det. Sist vi traff hverandre var i 2019. Jeg har lyst til å kutte julegaver til ungene hans, men føler ikke at jeg kan gjøre det siden jeg ønsker å fortsette å gi til det andre søskenet mitt og tantebarna der. De har jeg kontakt med og treffer oftere. Innspill? Anonymkode: fa8a5...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min bror har tre barn og bor 10 timer unna med bil. Vi har aldri hatt noe godt forhold, og har i dag egentlig null kontakt. Vi sender en sms på bursdag/barnas bursdag, og det er det. Sist vi traff hverandre var i 2019. Jeg har lyst til å kutte julegaver til ungene hans, men føler ikke at jeg kan gjøre det siden jeg ønsker å fortsette å gi til det andre søskenet mitt og tantebarna der. De har jeg kontakt med og treffer oftere. Innspill? Anonymkode: fa8a5...6dc Enten gir du til alle tantebarn, eller ingen. Da barn ikke skal vokse opp og føle seg tilsidesatt. Anonymkode: 0e1b4...ab1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enten gir du til alle tantebarn, eller ingen. Da barn ikke skal vokse opp og føle seg tilsidesatt. Anonymkode: 0e1b4...ab1 Vet ikke om de hadde gjort det, siden vi altså har null kontakt. De har til nå aldri takket for en eneste gave de har fått eller svart på en eneste melding jeg har sendt. De andre tantebarna gjør det. Men takk for innspillet ditt. Anonymkode: fa8a5...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Del Skrevet 25. november 2022 Vi bodde langt unna resten av familien da jeg var liten. En onkel med familie traff vi spesielt sjeldent. Jeg fikk ikke jule- eller bursdagsgaver fra dem, og det gjorde meg ingen verdens ting. De ga sikkert gave til noen av søskenbarna mine, som de hadde et tettere forhold til, men jeg har aldri tenkt at jeg skulle føle meg tilsidesatt eller blitt sur for det. Anonymkode: 90bb4...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. november 2022 #5 Del Skrevet 26. november 2022 Bare å kutte ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Del Skrevet 26. november 2022 On 11/25/2022 at 7:00 AM, AnonymBruker said: Vet ikke om de hadde gjort det, siden vi altså har null kontakt. De har til nå aldri takket for en eneste gave de har fått eller svart på en eneste melding jeg har sendt. De andre tantebarna gjør det. Men takk for innspillet ditt. Anonymkode: fa8a5...6dc Hadde ikke fortsatt å sende meldinger eller gitt noe som helst. Du må ha høyere tanker om deg selv enn at det er ok at du skal la deg bli behandlet som luft. Anonymkode: 28823...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Del Skrevet 26. november 2022 Er de gamle ? du ka. Jo evt bare sende noe billig mens fint Anonymkode: 4cabe...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #8 Del Skrevet 27. november 2022 On 11/25/2022 at 6:50 AM, AnonymBruker said: Min bror har tre barn og bor 10 timer unna med bil. Vi har aldri hatt noe godt forhold, og har i dag egentlig null kontakt. Vi sender en sms på bursdag/barnas bursdag, og det er det. Sist vi traff hverandre var i 2019. Jeg har lyst til å kutte julegaver til ungene hans, men føler ikke at jeg kan gjøre det siden jeg ønsker å fortsette å gi til det andre søskenet mitt og tantebarna der. De har jeg kontakt med og treffer oftere. Innspill? Anonymkode: fa8a5...6dc Ny regel: Kun gaver til folk med folkeskikk som kan hitte ut av å si 'takk.' Anonymkode: ce5b7...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 27. november 2022 #9 Del Skrevet 27. november 2022 Jeg gir kun til nærmeste familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #10 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 19.31): Hadde ikke fortsatt å sende meldinger eller gitt noe som helst. Du må ha høyere tanker om deg selv enn at det er ok at du skal la deg bli behandlet som luft. Anonymkode: 28823...2c2 Ja, men min bror takker på vegne av dem noen ganger. I alle fall om jeg sier at jeg har gitt gave. AnonymBruker skrev (På 26.11.2022 den 19.40): Er de gamle ? du ka. Jo evt bare sende noe billig mens fint Anonymkode: 4cabe...d10 Nei, de er barn. 8-12 år. Pleier å gi penger. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ny regel: Kun gaver til folk med folkeskikk som kan hitte ut av å si 'takk.' Anonymkode: ce5b7...7f6 Broren min sier noen ganger takk på vegne av dem. Anonymkode: fa8a5...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #11 Del Skrevet 27. november 2022 Vi er så mange, at det er naturlig å gi mer til de man faktisk er sammen med. Den ene delen av familie har liten eller ingen kontakt med. Jeg kommer til å slutte å gi gave til dem, den dagen yngste er 18 år. Anonymkode: 3a8d5...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Del Skrevet 28. november 2022 Synes egentlig den der var litt vanskelig. Det er barn vi snakker om, det er jo foreldrenes feil at kontakten ikke er der. Jeg personlig hadde nok fortsatt å gi, kanskje frem til barna er konfirmert (eller tilsvarende), men jeg har full forståelse om du velger å stoppe nå. Anonymkode: 5853c...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Del Skrevet 28. november 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Broren min sier noen ganger takk på vegne av dem. Anonymkode: fa8a5...6dc Jeg synes ikke 'noen ganger' er godt nok, men som en mellomting kan du kutte ut gaver og i stedet sende felles julehilsen med litt symbolsk juleslikkeri eller tilsvarende. Så får du i alle fall markert, uten å ignorere barna fullstendig, at for deg er relasjonen på vei til å renne ut i sanden. Anonymkode: ce5b7...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Del Skrevet 28. november 2022 Hadde kuttet ut Anonymkode: 99fa2...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 6.56): Enten gir du til alle tantebarn, eller ingen. Da barn ikke skal vokse opp og føle seg tilsidesatt. Anonymkode: 0e1b4...ab1 Dette er jeg helt uenig i. Jeg har kjempemange tantebarn fra baby til ung voksen. Vi har alltid kun kjøpt til de barna våre leker mest med pluss de vi feirer med. Så lenge alle barna får fra de de feirer med pluss evt venner er det noe alle er fornøyd med. Anonymkode: 50bd4...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå