AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #1 Skrevet 25. november 2022 Hvilken teknikk gikk du fram med da du studerte høyere utdanning? I et emne så pleier foreleseren å henvise til ca. 4-6 kapitler før neste forelesning, er det hensiktsmessig å gå gjennom de kapitlene? Anonymkode: 10e7a...b37
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Skrevet 25. november 2022 Jeg pleier å lese etter forelesninger fordi da vet jeg hva som er viktig og relevant, da foreleseren har snakket om de viktigste punktene. Da kan jeg gå igjennom litteraturen litt raskere enn når jeg ikke vet hva som er viktig. Hvis det er seminarer så leser jeg før da det er lurt hvis det skal diskuteres. Ellers er jeg skippertak- student i lesefag. Sitter for eksempel med eksamen nå og har ikke lest noe særlig i emnet. i realfag jobber jeg jevnt over semesteret, da det blir for mye å regne hele fysikkboka uka før eksamen 🤣 Anonymkode: 3efad...a78 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #3 Skrevet 25. november 2022 Jeg pleier å skumleste kapitlene som er relevante før forelesning. Leser ofte innledning, avslutning og underoverskrifter og skummer mye gjennom teksten ellers, for da er ikke alt 100% nytt på forelesning. Etter forelesning leser jeg over en gang yil, gjerne med powerpoint fra forelesningen og notatene mine, fyller i notater og markerer viktige begrep og fraser i boka med markørtusj. Og notatene merker jeg både med forelesningsdato og kapittel navn. Da vet jeg at nærmere eksamen, så kan jeg støtte meg i notater og markert tekst i tekstbøkene og starter ikke på scratch, og kan lett repetere et helt pensum gjennom en intensiv helg - og bruke mesteparten av eksamensforberedelsene på å løse oppgaver og gamle eksamenssett. Anonymkode: 045a7...a52
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Skrevet 25. november 2022 Møtes til kollokvie før eksamen med 3-4 studievenner, løse gamle eksamensoppgaver muntlig og diskutere mens vi drakk vin. Anonymkode: 9e2e0...c0a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 Sjeldent jeg har hatt tid til å lese alle kaptilene før forelesning, men leser fast på bussen. Har brukt mye youtube når jeg har vært lei av å lese og synes det ofte er en fin måte å få tak i det viktigste på. Ellers synes jeg at jeg lærer mest av å snakke høyt med andre, spesielt før eksamen. Fester seg bedre enn når jeg noterer på egen hånd. Flash-cards synes jeg også er alright om det er mye småtteri, modeller og teorier som skal pugges. Liker også å gå igjennom pensum på slutten av semesterert og se hvor mye jeg får skrevet ned av stikkord og lignende for hånd på 1 a4-ark for hvert "tema." Skaper system i hodet og finner fort ut hva jeg kan lite og mye om. Anonymkode: 6a1eb...a76
AlternativX Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Hadde stor nytte av memo husketeknikk. Les litt om det👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå