Anonym-bruker Skrevet 25. november 2022 #1 Del Skrevet 25. november 2022 I snart 1 år har jeg av og på fått vondt ca midt i brystet, og midt mellom skulderbladene. Kommer om jeg f eks gjør en feil bevegelse, eller ligger på for hard madrass. Det midt i brystet vet jeg ikke helt hva kommer av. Føles ikke som trykk på brystet. Ikke tungpustet. Har og noen ganger vondt under venstre pupp, rett under. Det kommer om jeg er oppblåst for eksempel. Får ikke vondt når jeg går tur. Hadde korona for 2 uker siden, etter det blir jeg fort andpusten når jeg går. Og hoster. Er veldig redd det skal være hjerte, hjerteinfarkt. Eller kreft. Var hos lege i fjor, hun lytta på lungene, hørte ingenting. Og pulsen og blodtrykket er normalt. Andre som har hatt det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #2 Del Skrevet 25. november 2022 Trener du? Holder du kroppen rett? Hva med kjernemuskulaturen? Jeg kan gjerne få vondt i ryggen hvis jeg sitter dårlig eller mye. Min kjernemuskulatur er i veldig dårlig stand så magen retter ikke opp ryggen hvis du skjønner. Vondt i brystet kan være tegn på reflux. Trenger ikke å være hjerte. Jeg kan få «anfall» noen ganger med smerte, og legen mener det kan skyldes reflux og eventuelt angst og stress. Tok et ekg i en periode hvor jeg hadde det ofte og det viste ikke noe, men så sa legen at det er vanskelig å se noe hvis man ikke måler eksakt når det skjer. Det er lov å gå til legen flere ganger hvis du er bekymret Anonymkode: 8e7b1...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 25. november 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Trener du? Holder du kroppen rett? Hva med kjernemuskulaturen? Jeg kan gjerne få vondt i ryggen hvis jeg sitter dårlig eller mye. Min kjernemuskulatur er i veldig dårlig stand så magen retter ikke opp ryggen hvis du skjønner. Vondt i brystet kan være tegn på reflux. Trenger ikke å være hjerte. Jeg kan få «anfall» noen ganger med smerte, og legen mener det kan skyldes reflux og eventuelt angst og stress. Tok et ekg i en periode hvor jeg hadde det ofte og det viste ikke noe, men så sa legen at det er vanskelig å se noe hvis man ikke måler eksakt når det skjer. Det er lov å gå til legen flere ganger hvis du er bekymret Anonymkode: 8e7b1...b3f Trener ikke. Har tenkt å begynnende styrketrening. Sliter mye med mage og tarm så har tenkt det kan være luft evt. Når jeg har vondt midt i brystet. Og under brystet kanskje er fordøyelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #4 Del Skrevet 25. november 2022 Dette er låste muskler. Ikke begynn med styrketrening alene. Begynn med turer i terreng, få bevegelse i skrotten. Prøv å få god holdning. Gjør kroppen litt løs og ledig. Bare å danse vilt på badet etter dusjen hjelper. Styrketrening uten holdning er oppskrift på skade. Anonymkode: 15de1...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 25. november 2022 #5 Del Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trener du? Holder du kroppen rett? Hva med kjernemuskulaturen? Jeg kan gjerne få vondt i ryggen hvis jeg sitter dårlig eller mye. Min kjernemuskulatur er i veldig dårlig stand så magen retter ikke opp ryggen hvis du skjønner. Vondt i brystet kan være tegn på reflux. Trenger ikke å være hjerte. Jeg kan få «anfall» noen ganger med smerte, og legen mener det kan skyldes reflux og eventuelt angst og stress. Tok et ekg i en periode hvor jeg hadde det ofte og det viste ikke noe, men så sa legen at det er vanskelig å se noe hvis man ikke måler eksakt når det skjer. Det er lov å gå til legen flere ganger hvis du er bekymret Anonymkode: 8e7b1...b3f Kan være reflux, eller magesår, men også noe med galleblære, gallestein, galleblærebetennelse, eller noe med pancreas. Blir det verre når du spiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 25. november 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 25. november 2022 Kaisada skrev (2 timer siden): Kan være reflux, eller magesår, men også noe med galleblære, gallestein, galleblærebetennelse, eller noe med pancreas. Blir det verre når du spiser? Ja, kjenner det ofte mer når jeg spiser, og etter jeg har spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 25. november 2022 #7 Del Skrevet 25. november 2022 Anonym-bruker skrev (49 minutter siden): Ja, kjenner det ofte mer når jeg spiser, og etter jeg har spist. Snakk med legen og antyd at du ønsker å bli utredet. Varsku er kittfarget avføring, intense smerter, og feber. Det at det går gjennom til ryggen er noe som kan relateres til galleblære/galleganger/bukspyttkjertel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #8 Del Skrevet 25. november 2022 Høres absolutt ut som det er muskulært. Ville startet med forebyggende styrketrening som har en del fokus på rygg og skuldre. Ta noen timer med en PT, som kan lage ett opplegg til deg, tilpasset deg. Og nei, du har ikke hatt hjerteinfarkt i ett år, og hjertet bryr seg ikke så veldig om du gjør noen feil bevegelser eller ligger på en hard madrass. Derimot kan musklene bli anspent av at du bekymrer deg sånn. Kaisada skrev (1 time siden): Snakk med legen og antyd at du ønsker å bli utredet. Varsku er kittfarget avføring, intense smerter, og feber. Det at det går gjennom til ryggen er noe som kan relateres til galleblære/galleganger/bukspyttkjertel. Jeg trodde de fleste problemer med galle var såpass akutt eller ble kraftigere med tiden? TS har ikke hatt såpass store plager at h*n har hatt behov for å sjekke dette hos legen på ett år, ei heller andre symptomer... Anonymkode: f6ecd...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå