Gå til innhold

Om man stryker en eksamen i en bachelor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg hadde eksamen i dag, og følte det gikk dessverre mye verre enn jeg forventet. Solid blanding av å ikke ha sovet og å være syk tror jeg..

Om jeg nå skulle stryke på denne ene eksamenen, men bestå de andre. Hvordan blir det ift neste semester? Kan jeg fortsatt søke meg inn på fagene for neste år, eller må jeg gå faget om igjen(?)

Tusen takk på forhånd

Anonymkode: 2e056...c1a

Skrevet

Tenker du på "konteeksamen"?

Anonymkode: c1040...175

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tenker du på "konteeksamen"?

Anonymkode: c1040...175

Ja, eller.. Om jeg stryker i et av emnene nå første semesteret, vil jeg da kunne likevel søke meg opp til emnene i det andre semesteret og samtidig ta denne konteeksamenen? Om jeg stryker i en eksamen, vil det forhindre eller forsinke utdanningsløpet?

Skrevet

For det første, det er ikke alle universitet som har konteeksamen og da må du vente på å ta eksamen på nytt når det blir undervist neste gang. Hvis du stryker på en eksamen så mister du ikke studieretten. Husker ikke hvor mange poeng man skal stryke i for å gjøre det men det kan du finne på universitets hjemmeside. Med mindre det er et studieprogram som krever en viss progresjon så kan du melde deg opp til de neste fagene neste semester. Hvilken utdanning går du? 

Anonymkode: bea3c...11c

Skrevet

Det kommer an på skolen din, men det pleier å være en av disse løsningene:

a) Dersom skolen opererer med konte-eksamen så melder du deg bare opp til neste semester, og gjennomfører konten i tillegg til de andre eksamene (vår 2023).

b) Uten kont, og med kun en ubestått eksamen, pleier man også å melde seg opp til neste semester (vår) og ved neste høst-semester (2023) tar du opp eksamen samtidig som du følger vanlig studieplan. 

Anonymkode: 5acaf...f98

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar. Skolen min har konte-eksamen i følge medstudenter, så skal prøve å lese litt mer på sidene deres :) Jeg tar bachelor i økonomi, USN

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Skolen min har konte-eksamen i følge medstudenter, så skal prøve å lese litt mer på sidene deres :) Jeg tar bachelor i økonomi, USN

Jeg var ferdig med den utdannelsen i vår på USN. Vi hadde konteeksamen i uke 8-9 og  uke 39-40. Du kan melde deg opp som vanlig til fag for neste vårsemester. Hvis det er første året du går så er det vel ingen fag neste semester som er krav for fra denne semesteret. Finansiering og investering krever matte bestått men den er vel først neste år. Hvilken fag hadde du eksamen i? Kanskje det gikk bedre enn fryktet.

Anonymkode: f33af...0cb

Skrevet

Skulle det være progresjonskrav, så kan du slite, men kan ikke huske det var det for økonomistudentene på USN da jeg studerte der.

Konte er det en del regler rundt. Tror det er noe med at de plikter å sette opp hvis så og så mange stryker og ber om konte. Da jeg studerte var det aldri noe problem.

Anonymkode: 7d7e3...7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...