Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en dårlig følelse og tror samboer skjuler noe for meg. Han skjuler mobilen og derfor ønsker jeg å få se på den. Hvordan spørre? Hva skal man si?

Anonymkode: 6ac5e...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har aldri tilgang til den. Han har den med seg overalt. Han lader mobilen i et annet rom før vi legger oss og har den under puten når han sover..

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har aldri tilgang til den. Han har den med seg overalt. Han lader mobilen i et annet rom før vi legger oss og har den under puten når han sover..

Merkelig type, hvorfor har han ikke bare skjermlås?

Anonymkode: b17a5...592

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg prøvde å spørre forskitig for noen uker siden, han ble ganske irritert og sov på sofaen den natta😅men mulig jeg gjorde det litt feil den gangen

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig type, hvorfor har han ikke bare skjermlås?

Anonymkode: b17a5...592

Han har det også

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøvde å spørre forskitig for noen uker siden, han ble ganske irritert og sov på sofaen den natta😅men mulig jeg gjorde det litt feil den gangen

Jeg tenker han ikke er noe å spare på jeg da

Anonymkode: 15ea2...0e0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker han ikke er noe å spare på jeg da

Anonymkode: 15ea2...0e0

Helt sikkert ikke.. men vil gjerne ha bevis før jeg gjør noe som helst..

• Hjerte 3
Skrevet

Du tar til vett og innser at å kreve innsyn i noens mobil er galskap. 

Anonymkode: 20e73...ce4

• Liker 14
Skrevet

Må også legge til at eksen min hatet at jeg sjekket telefonen hans, ble kjempe sint, gråt og sa at jeg brøt tilliten hans til meg osv. Er ikke så rart at han gråt når jeg 50 av 100 ganger fant ting som ikke var greit. 

Min nåværende kjæreste lar telefonen ligge tilgjengelig overalt, vi har hverandres passord, og siden jeg var litt traumatisert av eks og hans tlf har jeg kanskje sjekket kjæresten min sin telefon sånn 3 ganger i løpet av 1 år. Hvis han har fersket meg har han bare fnist litt og kalt meg søt. Fordi han har ingenting å skjule. Jeg føler meg så trygg. Og SÅNN skal det være i ett forhold. Lykke til, ts🥰

Anonymkode: 7d58a...baf

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må også legge til at eksen min hatet at jeg sjekket telefonen hans, ble kjempe sint, gråt og sa at jeg brøt tilliten hans til meg osv. Er ikke så rart at han gråt når jeg 50 av 100 ganger fant ting som ikke var greit. 

Min nåværende kjæreste lar telefonen ligge tilgjengelig overalt, vi har hverandres passord, og siden jeg var litt traumatisert av eks og hans tlf har jeg kanskje sjekket kjæresten min sin telefon sånn 3 ganger i løpet av 1 år. Hvis han har fersket meg har han bare fnist litt og kalt meg søt. Fordi han har ingenting å skjule. Jeg føler meg så trygg. Og SÅNN skal det være i ett forhold. Lykke til, ts🥰

Anonymkode: 7d58a...baf

Du er så heldig som har funnet en du kan være trygg på, unner deg virkelig det❤️Håper det viser seg at min ikke skjuler noe heller❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det spiller jo egentlig ingen rolle. 

• Dersom du sjekker telefonen hans og finner noe, kommer du aldri til å stole på han igjen.
  • Dersom du ikke sjekker telefonen hans kommer det til å gnage på deg, fordi du egentlig ikke stoler på han.
  • Dersom du sjekker telefonen hans og ikke finner noe, kommer han aldri til å stole på deg igjen.

Når man har kommet dit at tillitten er så tynnslitt at man må sjekke hverandres telefoner har man egentlig tapt allerede. Ingen mulige utfall av dette vil kunne fikse forholdet deres.

På toppen av det hele så er det fantastisk lett å skjule alle spor på en mobil med mindre man er fullstendig teknisk analfabet. Er du sikker på at du kommer til å sove bedre om natta bare du får sjekket telefonen hans eller kommer det til å bli noe du må gjøre hver dag?

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo begynne med å lese deg opp på straffelovens paragraf 205.

Anonymkode: 71a0b...c6b

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva med å... I don't know... prate med ham?

Anonymkode: 547eb...d6e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Sitter med samme dilemma TS 😔 La oss få vite hvordan det gikk ❤️

Anonymkode: 6e52c...09f

Skrevet

Altså, ingen våker tlf på den måten uten at de har noe å skjule, men det er greit for TS å vite ståa.

Anonymkode: 3c291...af0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt sikkert ikke.. men vil gjerne ha bevis før jeg gjør noe som helst..

Beviset er egentlig måten han reagerer på mot deg. At han gjemmer telefonen sin sånn han gjør, er ganske innlysende, sett utenifra. Men hva vet vi, kanskje dette er normalt for han. 

At han blir så sur bare fordi du spør, er virkelig ikke bra. 

Anonymkode: 6f4bf...c6e

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo begynne med å lese deg opp på straffelovens paragraf 205.

Anonymkode: 71a0b...c6b

Dette. 
Straffelovens paragraf 205 punkt B gjør seg gjeldende her. Og er klokkeklar. 

Anonymkode: eaa73...35f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså, ingen våker tlf på den måten uten at de har noe å skjule, men det er greit for TS å vite ståa.

Anonymkode: 3c291...af0

Dette er en artig påstand, fordi det forplikter den tilbakeholdne til å tillate full overvåkning av ens private sfære. Du skal måtte bevise at du ikke er notorisk utro bare fordi du liker å følge med på en diskusjon på Jodel uansett hvor du går.

Hvis du begynner med en tankegang som dette, så vil du aldri egentlig være fornøyd før din partner sitter mobilløs ved siden av deg hele døgnet, med skylapper på, så det ikke er noen teoretisk mulighet. Men da vil jo det sjalusisyke sinnet ditt rette seg mot tankene, slik at det blir slutt på å få se selv nyhetsdama på tv. Blir du da en sjarmerende partner å være sammen med?

Anonymkode: 20e73...ce4

• Liker 3
Skrevet

Dere må heller lære å snakke sammen.

Er du ikke fornøyd med forholdet pga din usikkerher bør du heller gjøre det slutt.

Anonymkode: 5b664...60d

• Liker 2
Skrevet

Du stoler jo ikke på han så hvorfor ikke bare avslutte?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...