Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når din kjæreste/samboer/ektefelle/partner er ute en kveld, hører du noe fra vedkommende?

Jeg gjør ikke det i kveld. Og jeg sliter litt med det. 

Vi bor ikke sammen. Er i 30årene. 

Han reiste på jobb til morran, fikk en snap av han av noe morsomt som skjedde på jobb. Ellers ikke hørt noe. Han reiste rett fra jobb, og skulle ut å spise og drikke med arbeidsplassen. Jeg har ikke hørt noe overhode. Som er litt merkelig, han pleier somregel å ta bilde av mat, eller drikke når han er ute. Det gjør han ikke i dag. Så det er litt rart.. 

Jeg har ikke tatt kontakt heller. Fordi jeg unner han virkelig å kose seg. Han har ikke rapporteringsplikt til meg. Og jeg tror jeg overreagerer. Og grunnen for at jeg tror jeg overreagerer, er fordi han ved et par anledninger før min tid, havnet bortpå hun ene kollegaen. Og at det sammen med det at jeg ikke har fått en eneste snap eller melding i kveld, er litt ubehagelig. 

Tar jeg dette opp med han, vet jeg helt sikkert at han vil overreagere og mene at forhold ikke er noe fengsel, og spørre om han ikke kan kose seg en kveld med kolleger uten at jeg trenger å bry meg. 

Og det har han rett i. Men så var det dette da med at han har vært bortpå kollegaen tidligere, noen måneder før han traff meg... Jeg ikke hørt noe i kveld. Og da lurer jeg på om dere pleier høre noe? Videre så synes jeg det er litt snodig at han reiste på jobb i 07  tiden i morges. Gikk rett fra jobb til øl og mat. Nå er kl 23. Og han skal på jobb 07 i morgen også. Han pleier å være fornuftig. Med unntak av sist de var ute, da var på narch til kl 05 om morgenen..... 

Et annet moment er at han for kort tid siden, lurte meg. Jeg har alltid trodd og stolt blindt på han. Men for en liten stund tilbake, så løy han, lurte og holdt meg for narr.  Han planla å ta sitt eget liv faktisk. Og han gjorde alt han kunne for at jeg ikke skulle merke det, eller kunne stoppe han. Dermed løy han til meg om diverse ting den helga, hvor han var osv. 

Og i etterkant av den situasjonen så føler jeg at noe er ødelagt. Jeg er utrolig. Jeg stoler ikke helt på han på samme måte lengre. Jeg kan finne på å tvile på han, ikke helt slå meg til ro.. Og det er slitsomt.

Så kjære KG. Helt ærlig. Er deres utkårede ute hele kvelden uten å gi lyd fra seg? Er dere komfortable med det? 

Jeg overreagerer, ikke sant? Jeg burde legge mobilen bort også tvinge meg i søvn, ikke sant? Ikke nevne noe om dette til han? Jeg overreagerer vel? 

Eller er han skikkelig dust?

Vær brutalt ærlig med meg nå.. Vær så snill..

Anonymkode: 7f012...889

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han får hjelp og veiledning angående hendelsen hvor han tenkte å ta sitt liv.

• Hjerte 1
Skrevet

Kom deg unna. Han fortalte deg i ettertid at han planla å ta livet sitt? Hva endret det? At du tok han tilbake etter en krangel? 

Med mindre det er snakk om at han betrodde seg til deg om at han har slitt og hadde selvmordstanker, noe jeg ut av teksten din ikke får inntrykk at det var, så burde du gå. 

Dette er ikke noe annet enn psykisk vold. 

Anonymkode: 10f4e...de8

• Hjerte 2
Skrevet

Du overreagerer! Gå å legg deg…

Anonymkode: eedca...f2b

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg var på et julebord en gang. Og dessverre hadde jeg havnet mellom to stykker som satt og chattet med ANDRE på mobilene sine. Følte meg skikkelig ensom og dum som satt der taus og spiste maten min. Kunne ikke bytte plass da. Men ble jo gøy etterpå når man kunne mingle. Flesteparten hadde heldigvis mobilen i vesken, og hadde det hyggelig sammen med KOLLEGENE sine som er meningen med en slik kveld. Skal man rapportere inn hjemme hvert 20 minutt, eller kosesnakke med dama på mobil, så kan de liksågodt holde seg hjemme.

De som er utro med kolleger, klarer det fint selv om de sender meldinger hjem

Anonymkode: 8918c...3b2

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Bilde av maten hadde ikke forandret noe i forhold til en kollega.

Har han vært så deprimert at han ikke ville leve mer, er det vel bra om han har en fin kveld ute?

Anonymkode: 42f07...563

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bor sammen og har ett barn på rundt 3 mnd sammen. Hører ikke ett kvekk fra han og forventer det ikke heller. ☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom deg unna. Han fortalte deg i ettertid at han planla å ta livet sitt? Hva endret det? At du tok han tilbake etter en krangel? 

Med mindre det er snakk om at han betrodde seg til deg om at han har slitt og hadde selvmordstanker, noe jeg ut av teksten din ikke får inntrykk at det var, så burde du gå. 

Dette er ikke noe annet enn psykisk vold. 

Anonymkode: 10f4e...de8

Det var sist helg. Vi hadde krangla. Han dro avgårde, påvirket av alkohol og nekta bli hos meg. Lovet at han gikk til naboen min som han kjenner, for å sove eller være der. 

Og plutselig får jeg et snapchat bilde av at han er 10 mil herfra, våpen og at han står på en høyde.

Jeg lovet at jeg ikke skulle gjøre det slutt. Og han endte med å reise derfra. Han angret dagen etterpå. Han har søkt hjelp.

Men uansett..  Hva tenker du? Er det normalt at typen på en torsdag går rett fra jobb og ut, man hører ikke noe? Jeg overreagerer, ikke sant?

Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du overreagerer! Gå å legg deg…

Anonymkode: eedca...f2b

Takk! Du har helt rett, jeg ser det teoretisk sett. Takk for at du sier det rett til meg, og kan bekrefte at jeg er helt absurd nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var sist helg. Vi hadde krangla. Han dro avgårde, påvirket av alkohol og nekta bli hos meg. Lovet at han gikk til naboen min som han kjenner, for å sove eller være der. 

Og plutselig får jeg et snapchat bilde av at han er 10 mil herfra, våpen og at han står på en høyde.

Jeg lovet at jeg ikke skulle gjøre det slutt. Og han endte med å reise derfra. Han angret dagen etterpå. Han har søkt hjelp.

Men uansett..  Hva tenker du? Er det normalt at typen på en torsdag går rett fra jobb og ut, man hører ikke noe? Jeg overreagerer, ikke sant?

Ts.

Ja, du overdriver angående å ikke høre noe fra han.

Men jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som truet med å ta livet sitt pga. en krangel. 

Anonymkode: b84cc...2a9

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var på et julebord en gang. Og dessverre hadde jeg havnet mellom to stykker som satt og chattet med ANDRE på mobilene sine. Følte meg skikkelig ensom og dum som satt der taus og spiste maten min. Kunne ikke bytte plass da. Men ble jo gøy etterpå når man kunne mingle. Flesteparten hadde heldigvis mobilen i vesken, og hadde det hyggelig sammen med KOLLEGENE sine som er meningen med en slik kveld. Skal man rapportere inn hjemme hvert 20 minutt, eller kosesnakke med dama på mobil, så kan de liksågodt holde seg hjemme.

Du har helt rett. Det er kjempe sunt å legge bort mobilen en kveld og bare kose seg.

Jeg er bare teit og overreagerer. Litt ukomfortabel med en kollega han har fortid med, kjipt å ikke høre noe,  usikker om han er hjemme nå osv. 

Sikker mensen som gjør at jeg er helt følelsesladet nå. Takk!😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bilde av maten hadde ikke forandret noe i forhold til en kollega.

Har han vært så deprimert at han ikke ville leve mer, er det vel bra om han har en fin kveld ute?

Anonymkode: 42f07...563

Veldig sant. Takk som prater litt fornuft inn i skallen min 😊

Skrevet
PurpleTuliip skrev (8 minutter siden):

Bor sammen og har ett barn på rundt 3 mnd sammen. Hører ikke ett kvekk fra han og forventer det ikke heller. ☺️

Godt å høre. Takk for at du tok deg tid til å kommentere!

• Liker 1
Skrevet

Mannen og jeg sender aldri meldinger hvis vi er på noe sosialt uten den andre. Vi er sammen så mye at de timene vi er fra hverandre er det helt unødvendig å gi livstegn fra seg. 

Men det selvmordsstuntet hans hadde jeg hatt store problemer med å legge bak meg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår deg TS, men tenker samtidig at han er en voksen mann, og må ta eget ansvar. Skjer det noe, er det lite du får gjort med det uansett, enten det er utroskap eller andre ting. Det beste du kan gjøre, er å ikke bli hysterisk over ting du ikke får gjort noe med. Harde ord, men det er faktisk slik hvis man ikke har noen konkret tanke/fakta om at noe galt kan skje, så bør man heller ikke dramatisere ting. 

Anonymkode: 4fc9c...2d3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig sant. Takk som prater litt fornuft inn i skallen min 😊

Altså, som sagt, forstår deg, men tenker at det er helt normalt at man ikke gir lyd fra seg når man har det kjekt. Jeg melder kun med mannen hvis han skal hente meg, eller hvis han lurer på når ca jeg kommer hjem osv. Prøv å puste med magen. Vet det ikke er greit når man «kjenner klumpen» i magen ❤️

Anonymkode: 4fc9c...2d3

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke helt enig med de over her at du overreagerer. Jeg har absolut følt på de følelsene du beskriver, og kan love deg at det ikke er unormalt. 

Har dere snakket sammen om dette før? Det kan være lurt å ha satt seg ned og snakket åpent om hvordan man ønsker å ha det i forholdet når det kommer til disse tingene. Jeg og mannen min (også begge rundt 30 år) har en fin enighet om at i respekt for hverandres følelser så opdaterer man hverandre noe iløpet av kvelden. Snakker ikke om hvert 20 minutt, men at man kan sende en sms, en kort samtale eller snap et par ganger iløpet av kvelden. Vi har også en enighet om at vi alltid kommer hjem til partneren og sover hjemme. Jeg er så glad for at vi er så like der:)

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg er SÅ glad at jeg var ung før den helv... mobilen kom.

Anonymkode: 6318d...d80

Skrevet

Vel, er han ute med jobben etc så chatter vi ikke hele tiden men det hender jo vi sender melding/snap. Vi stresser ikke over det, tar det som det kommer. Hadde jeg derimot ikke hørt noen ting selv så hadde jeg godt sendt en sms og spurt om hvordan det gikk og «savner deg» eln. Men dette er normalt for oss da, vi har jo helt annen historikk så å sende en sånn meld er ikke å mase på han eller at jeg ikke stoler på han.

Kanskje du overdriver, men jeg føler med deg også. Kan du ikke bare sende en melding til han da? Spørre hvordan det går, om han går hjem til seg eller kommer til deg? Det er seriøst ingen problem å sende en meld eller tre under en fest/julebord 🙉

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Med den forhistorien dere har, så er det helt naturlig at du sitter hjemme og er bekymret. Det han utsatte deg for hadde skremt de fleste, og det kommer nok til å sitte i kroppen en stund fremover. Hadde kostet han lite å bare sende deg en sms. Men alle er ikke like omtenksomme, eller tenker over slikt. Og han er tydeligvis èn av dem. Pust med magen, ts🥰

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...