Gå til innhold

Hvor bor de mest jordnære?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tror du de mest jordnære menneskene i Norge bor? Tenker da ikke enkeltpersoner, men mennesker tilhørende større grupper/kommuner/byer. 

Selv tror jeg Nord-Norge. Sier vært der selv, men kjenner noen derfra som er veldig jordnære.

Selv kommer jeg fra en by i sør-Norge, i et området hvor gjennomsnitt årslønn er blant landets høyeste. Og jeg må si, at jeg synes det er veldig overfladisk her. Det skal vises at man har penger. Små barn i Moncler og JC. Ralph Lauren er barnehageklær. Og utenfor mangemillionvillaen skal det iallefall stå en Porsche. Og det er ikke snakk om å levere i bhg usminket, og striglet fra topp til tå.

Vi har selv greit med penger, men jeg bryr meg absolutt ikke om slike ting.. Og dermed blir jeg ikke en del av "gjengen". Tenker av og til på, at vi skal flytte til en mindre og koselig plass. Samtidig har jo barna sitte muligheter her. Stort utvalg i studier og idrett..

Anonymkode: 9d9d3...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du finner dem i grupper eller i bestemte kommuner.  Bor selv i en kommune i Nord-Norge, og her finner du alle typer mennesker.  Naboen er en ung, jordnær og hardt arbeidende snekker med lite gjeld, enebolig og Porsche.  Porschen er visst en ungdomsdrøm :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merka i alle fall stor forskjell da jeg som barn flytta fra et tettsted på Vestlandet til en mellomstor by på Østlandet. Gikk fra et sted der man ikke tenkte på det materialistiske, til å bli spurt om hvor stor båt vi hadde, hvor stor og ny hytte vi hadde m.m. Det var veldig viktig å ha stor båt, dra på dyre utenlandsferier m.m.. Jeg ante ikke noe om lengder på båt, men skjønte fort at jeg ikke var interessant med en gammel hytte uten vann, vei, strøm og alpinsenter i nærheten og kun en gammel liten robåt på det vesle vannet ved hytta.

Jeg sier derfor at det er en større tetthet jordnære i rurale strøk (ikke byer) på Vestlandet og i Nord-Norge. Jordnære folk finnes seovfølgelig overalt, bare så det er sagt. Selv bor jeg på Østlandet og vil nok vurdere meg selv til å være jordnær.

Anonymkode: 38906...222

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...