Gå til innhold

Tre katter? (Innekatt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen her inne har erfaringer med 3 innekatter. Om alle kommer overrens er det ikke noe problem, men jeg er litt redd for å havne i en situasjon hvor søskenene har det fint, katten jeg har blir utestående og det blir kald eller varm krig i leiligheten. Har ca. 80kvm, flere rom, så plassmessig skal det gå greit.

I bylivet er det vanskelig å ha utekatter, så her er det da snakk om innekatter.

Jeg mistet katten min nylig, og selv om ingen kan erstatte henne, og jeg tenker på ho hver gang jeg ser på en katt, merket jeg veldig fort på et savn etter en liten ball i hverdagen. Infrastrukturen var jo der, og er alltids noen som trenger et hjem. 

Det som skjedde først var at jeg fikk kontakt med noen som hadde nylig fått kattunger. De er små nok til at det fortsatt er noen uker igjen til levering.

En dag etter, hadde en studiekamerat av en tidligere klassekamerat en annen liten kattunge som ikke hadde blitt adoptert og var rett "borti her" skulle egentlig bare hilse, men endte impulsivt nok med at det ble to turer bort dit. En uten transportbur, en med. 

Siden jeg jo er på jobb, og det er anbefalt tenker jeg at det blir fint for både liten og adopsjonsklar at de kan være med hverandre, og jeg med dem. 

Men så får jeg beskjed fra oppdretter av lillekatt at søstera fortsatt ikke har blitt adopert. Den meldingen var kanskje tima og tilrettelagt fredags kveld, men jeg er uansett i den situasjonen at jeg nå har en katt, og to på "rullebåndet".

Anonymkode: ec5f8...d9d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 innekatter nå 2 søsken+ en som jeg tok inn det går bra 🙂 hadde tilsammen 6 katter men noen har gått bort de siste årene  ☹️ 

Skrevet

Min erfaring er at det nesten er bedre jo flere innekatter, sånn innenfor rimelighetens grenser. Da har de hverandre som selskap. 

Men alltids et unntak. Da den ene katten min ble syk begynte den andre å dominere han veldig, så jeg flyttet henne midlertidig til familie så han skulle slippe å bli herjet med i sin siste tid. Han ble mer sosial som enebarn. 

Skrevet

Tre katter er en drøm så lenge du har råd og tid til alle🥰 vi har ikke innekatter selv, selv om de er veldig lite ute, og vi har 3 katter. Det er helt fantastisk!

Anonymkode: c348e...6e6

Skrevet

Tror det vil gå fint så lenge alle kattene er ganske like i alder.

Skrevet

Jeg har tre innekatter.. Bygg ut terretoriet deres med hyller på veggene, vindushyller, tunneler, huler, pass på at alle har steder å gå (at de ikke kan stenge hverandre inne på en måte).. alle har hver sine ressurser - altså 3 drikkeskåler, 3 spiseskåler, 3 (eller 4) kattedoer. ++ 

Google multicat household: 

https://catbehaviorassociates.com/multicat-households-keeping-the-peace/
(husk å trykke på s.2 også)

Anonymkode: 1708a...2c6

Skrevet

Går fint det! Har selv 6 katter på 66 kvadrat

Anonymkode: 4d7ac...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...