AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Skriver dette innlegget for å se om noen har lignende erfaringer fra deres svangerskap. Jeg har hatt lyserosa utflod/spotting siden uke 5, jeg er nå i uke 8. Ved samleie har blødningen vært ytterligere. Har lest meg opp på innleggene her i KG, og forstått at noen har sårere slimhinner, og om dette hadde vært en SA hadde jeg kjent ordentlig smerter, noe jeg ikke har hatt. Dessuten var vi på privatklinikken for TUL for to dager siden, og der ble det vist normale resultater. Jordmor på klinikken kunne ikke se noe avvik, og hjertet dunket som det kunne. Hun var fornøyd med det hun så. Jeg fortalte om spottingen og hun trodde det kunne var en vaginal bakterie som heter Gardnella, ble dermed testet for det og får svar imorgen. Det skal dog sies at jeg delte dette med fastlege og kommunehelsetjenestens jordmor i uke 5, de begge trakk seg på skuldrene og kunne ikke svare på hva blødningen betød… Jeg vet åpenbart at jeg er gravid, det kunne jordmor bekrefte og jeg har sterke symptomer. Lurer dermed på om noen andre erfarte slik spotting som jeg gjør? Er det noe annet en Gardnella jeg bør sjekke meg for, hvis testen er negativ? Føler jeg ikke kan stole på fastlegen eller jordmoren jeg har blitt tildelt, og at jeg selv må lese meg opp på hva som årsaken kan være. Til nå har blødningen vært lysrosa og noen ganger bitte litt fersk blod til tider. Ikke så mye at jeg trenger bind/innlegg. Men idag var bitte litt av spottingen mørk rød… blir så stresset av det. Kan være sensitive slimhinner, men føler ikke at det er det heller… Noen tanker? Anonymkode: eb043...8bf
Eva-Lena Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Det kan gå helt fint dette. Ikke stress. Jeg blødde heftig i 2 uker da jeg var ca 6-7 uker på vei. Hadde hatt to SA før dette så var helt sikker på at det ble den tredje SA. Det skjedde heldigvis ikke og jeg fikk en stor velskapt baby. Dette startet og sluttet med spotting
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Har blødninger i tre av fire svangerskap. Blødd både mye og lite. Men jeg ble anbefalt å ikke ha samleie husker jeg. De visste ikke om det gjorde noe fra eller til, men kunne føre til at jeg blødde og dermed ble jeg stresset. Anonymkode: 7af9d...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå