Gå til innhold

Hvordan regner nav ut dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dagpenger,men har en liten jobb ved siden av.Jobber ca 10% + noe ekstra.Nav sier jeg har dagpenger regnet ut etter en 34 timers uke.Mye kan jeg jobbe uten og miste alt?🙈

Anonymkode: 99b38...496

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor mye du jobbet før. Er 34 timers uke det du jobbet før? 

Du kan jobbe halvparten så mye som du jobbet før, uten å miste alle dagpengene i den to-ukersperioden. 

Fra NAV: 

"Har du jobbet, må du føre alle arbeidstimene på meldekortet. Du får ikke utbetalt dagpenger for tiden du har jobbet. Jobber du mer enn 50 prosent av din vanlige arbeidstid i en meldekortperiode på 2 uker, får du ikke utbetalt dagpenger for denne perioden. Vi ser på hvor mye du har jobbet tidligere når vi beregner hva som er den vanlige arbeidstiden din. Du finner beregningen av den vanlige arbeidstiden din i vedtaket."

• Liker 1
Skrevet

Du kan jobbe inntil 50% av den fastsatte arbeidstiden din, som går frem i vedtaket, og få gradert utbetaling av dagpenger.

Om vedtaket ditt sier at NAV har regnet ut den vanlige arbeidstiden din til å være 34 timer per uke, kan du jobbe inntil 34 timer på ett meldekort (siden meldekortet gjelder for TO uker).

Du er uansett lovforpliktet til å takke ja til all jobb du får tilbud om. Takker du nei til noe for å kunne få utbetalt 50% dagpenger, risikerer du å miste dagpengene helt.

Anonymkode: 32df5...b86

• Nyttig 1
Skrevet

Takk,da skjønner jeg.34 timer var det nav regnet ut før dagpengene😊Jeg takker ja til alt av vakter.Men er mye 5 timers vakter😓

Anonymkode: 99b38...496

• Hjerte 1
Skrevet

Vær bare obs på at du mister dagpenger for hele meldekortsperioden hvis du jobber mer en de 50% på et meldekort. 

Anonymkode: 065eb...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...