AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Del Skrevet 24. november 2022 Åpnet Facebook og så dukker det opp en artikkel om hun med funksjonsnedsettelse som er gravid. Folk begynner sånn her: «det er et menneskeliv du snakker om her!!» «stygt å kalle det for avl» osv.. En farlig utvikling at vi godtar oss å ta så mye plass! Vi utrydder alt rundt oss og vi skal ha mer og mer. Det er ikke lov å si sin ærlige mening om ting. Alle mennesker skal være så viktige! Og dette har vi blitt verre og verre på gjennom generasjoner, alle skal tro de er så himla speIelle. Sånn jeg ser det, er det få som er særlig spesielle. Likegyldig for alle unntatt deres familie om de dør eller ei. Likegyldig om noen får barn eller ikke. Svært få har så viktige gener at det er krise om de ikke kommer videre. Men alt for mange tror tydeligvis de er det. Og når det gjelder å bære på svært arvelige sykdommer og likevel vente barn, synes jeg man er passe egoistisk! Jeg er født med noe genetisk, og har vært sint på mine foreldre for det, men jeg har noe man kan leve helt fint med. Det har bare gitt litt utfordringer. Men jeg skal ikke føre mine gener videre. Jeg tenker da på det evt barnet som blir født med samme kraftige funksjonshemming? Hvor sint det kanskje kan bli på sine foreldre? PK’ene her inne og de som er drømmende av seg er super positive så lenge hun bare er gravid, «gratulerer» og «det kan gå så veldig bra!!». De nekter å se bakdelene. Anonymkode: 3743c...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå