AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Jeg ble inspirert av tråden om hun som ikke vil gi en krone til fattige. Nå vippsa jeg nettopp 200kr til frelsesarmeen. Her er tråden der vi, anonymt eller ei, kam gledens over å bidra til at andre får en fin jul. Tips til hvor en kan gi gaver til andre, og ikke bare vippse eller gi på annet vis, mottas med glede Anonymkode: dddd8...011
Vera Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Så flott tråd! Jeg vet det er mange som driver frivillig julehjelp flere steder i landet. Der vippser man den som har opprettet julehjelpen - og julehjelpen organiserer mat og gaver til X-antall familier. Disse gruppene finnes på Facebook vet jeg. Der legges det ut informasjon om hver familie, hva familien ønsker seg osv (og man kan donere gaver eller vippse direkte til julehjelpen). I tillegg er det plassert handlevogner rundt på butikkene hvor man kan legge oppi matvarer man har handlet. Det er også annonser på Finn hvor man kan vippse. Jeg personlig liker best feks Julehjelpen på Facebook..da er man garantert at de rette menneskene får hjelp (det er dessverre noen som utnytter andre menneskers gavmildhet). Den viktigste hjelpen tror jeg allikevel er den hvor man tør å ta debatten i media eller på soMe - de som er fattige i Norge, er ikke bare fattige når det er jul. Det er noe riv ruskende galt når barnefattigdommen øker for hvert år som går - i verdens rikeste land. Dette er ikke holdbart..og jeg kjenner jeg skammer meg så inderlig over den tafatte politikergjengen som sitter på stortinget og i kommunene ..det skal ikke være fattige barn..noen steder Men dette var ikke en politisk tråd. 1 1
Matas Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Jeg gir alltid gaver til God Jul lille venn i min kommune og i år gir jeg flere stykker enn det jeg pleier ettersom det er så mange flere som trenger hjelp. Jeg gir også ekstra middager til Kirkens Bymisjon hver jul. Ellers støtter jeg lokale organisasjoner litt ekstra til jul, som f.eks. Dyrebeskyttelsen eller lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Omvendt julenisse er en fin organisasjon man kan støtte. Anonymkode: 80ec1...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Jeg ser at flere kommenterer i julegavetråder at «det liker jeg ikke, så det går rett i søpla.» Mitt tips er da at får du noe du ikke liker, så bruk en liten innsats på å frakte de uønskede gavene til en bruktbutikk i nærheten. Man kan glede så mange på den måten. Her i området er bruktbutikkene drevet av ulønnede frivillige, og alt går tilbake til lokalmiljøet/veldedighet på en eller annen måte. F.eks gir en av butikkene, en forsvinnende liten en som er drevet på hobbybasis, overskuddet til Ukraina. Anonymkode: 9240b...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 Jeg har gitt to julegaver gjennom "julegavehjelpen" som er organisert av kommunen, og donert 500 kr til kirkens bymisjon. Det var det jeg har råd til i år, men føler meg privilegert som har mulighet til å bidra litt i år også. Anonymkode: 162ef...450 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå