AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Jeg vet at dette er et spørsmål jeg bør ta med legen, men jeg sliter i dag med sterke smerter i en arm (forkalkning i skulder). Tok voltaren i 14 tiden, men smerten øker nå veldig på igjen. Vil ikke ta mer voltaren før jeg skal legge meg i kveld, men jeg har paralgin forte jeg kanskje kunne tatt. Eller er det kanskje uheldig og blande disse? Noen som vet? Anonymkode: bc56c...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Spør på apoteket. De har kunnskap om det. Anonymkode: 01d18...b32 1
Mezzosoprena Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vet at dette er et spørsmål jeg bør ta med legen, men jeg sliter i dag med sterke smerter i en arm (forkalkning i skulder). Tok voltaren i 14 tiden, men smerten øker nå veldig på igjen. Vil ikke ta mer voltaren før jeg skal legge meg i kveld, men jeg har paralgin forte jeg kanskje kunne tatt. Eller er det kanskje uheldig og blande disse? Noen som vet? Anonymkode: bc56c...ba9 Hvis alternativet ditt er å ta en Paralgin Forte nå, og en Voltaren når du skal legge deg - kan du da like gjerne ta en Voltaren nå? 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Teatrica skrev (14 minutter siden): Hvis alternativet ditt er å ta en Paralgin Forte nå, og en Voltaren når du skal legge deg - kan du da like gjerne ta en Voltaren nå? Kan ta voltaren nå, men en skal ikke ta voltaren mer enn 2-3 ganger daglig. Sterkt for magen og, noe jeg skal være forsiktig med. Hva gjør jeg da i natt når virkning slutter…? Anonymkode: bc56c...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Det er ikke farlig å ta Paralgin forte sammen med Voltaren. Anonymkode: 54c76...67e
Mezzosoprena Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan ta voltaren nå, men en skal ikke ta voltaren mer enn 2-3 ganger daglig. Sterkt for magen og, noe jeg skal være forsiktig med. Hva gjør jeg da i natt når virkning slutter…? Anonymkode: bc56c...ba9 Jeg bruker Voltaren fast, så jeg kjenner til medikamentet. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor Paralgin Forte skal være noe mindre skadelig å ta, hvis det bare er for å spare en Voltaren-dose.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Paralgin forte er iallfall ikke så hardt for magen. Ts kan jo ta Paracet hvis det hjelper. Anonymkode: 54c76...67e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 Teatrica skrev (4 minutter siden): Jeg bruker Voltaren fast, så jeg kjenner til medikamentet. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor Paralgin Forte skal være noe mindre skadelig å ta, hvis det bare er for å spare en Voltaren-dose. Det er to forskjellige smertestillende og forskjellig virkestoff. Voltaren er nsaid og det er ikke PF. Det vet du sikkert siden du tar voltaren fast. Jeg er slankeoperert og bør ikke ta for mye nsaid. Ville derfor ikke ta en kl 14, en kl 18 og igjen en kl 23 og så kanskje t.o.m i morgen tidlig hvis smerten fortsatt er der. Anonymkode: bc56c...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Paralgin forte er iallfall ikke så hardt for magen. Ts kan jo ta Paracet hvis det hjelper. Anonymkode: 54c76...67e Det er det jeg tenkte ang PF. Vanlig Paracet funket dårlig i morges… kanskje bittelitt. Anonymkode: bc56c...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke farlig å ta Paralgin forte sammen med Voltaren. Anonymkode: 54c76...67e Jo, jeg fikk beskjed på apoteket at de ikke skal tas sammen. Anonymkode: 58e50...302
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, jeg fikk beskjed på apoteket at de ikke skal tas sammen. Anonymkode: 58e50...302 TS her. Jeg googlet litt og kom vel fram til at det ikke er farlig. Men det er kanskje ikke anbefalt. Så det ble brukt sammen etter feks kirurgi. Så da tenker jeg at det ikke kan være farlig å ta en gang. Tar dem ikke direkte samtidig heller. Noen timer mellom. Men det ligger nok i kroppen en stund vil jeg tro. Anonymkode: bc56c...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå