AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 De tror foreløpig på det og vil ikke drikke det. men når de blir litt eldre blir jeg vel avslørt tenker jeg. De har jo sett andre drikke det, og lurer på hvorfor, men jeg sier bare at da liker de vel den smaken. Flere med lure triks for at barna ikke skal få lyst på brus osv? Er jeg slem? Anonymkode: 8b0e8...97c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De tror foreløpig på det og vil ikke drikke det. men når de blir litt eldre blir jeg vel avslørt tenker jeg. De har jo sett andre drikke det, og lurer på hvorfor, men jeg sier bare at da liker de vel den smaken. Flere med lure triks for at barna ikke skal få lyst på brus osv? Er jeg slem? Anonymkode: 8b0e8...97c Hvorfor i allverden gjøre det så komplisert 😂 Kan du ikke bare si "nei, vi drikker bare brus på lørdag. Brus er usunt." Utrolig spesielt å lyve til barna om at ting smaker bæsj😂 Anonymkode: eaf73...88d 25 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Ene barnet mitt likte ikke brus, før sånn rundt 10 års alderen. Vi har uansett brus sjelden, og da barna var små, så ble ikke cola kjøpt inn. Jeg liker ikke brus. Anonymkode: aadaf...287 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Det ene barnet mitt elsker brus, de to andre synes all drikke med kullsyre smaker vondt. Jeg fortalte ingen at det smakte bæsj. Anonymkode: 95cf5...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i allverden gjøre det så komplisert 😂 Kan du ikke bare si "nei, vi drikker bare brus på lørdag. Brus er usunt." Utrolig spesielt å lyve til barna om at ting smaker bæsj😂 Anonymkode: eaf73...88d Jeg syns det er ganske enkelt å kalle ting for usunt foran barn. Hva så om det er usunt? Barn bryr seg ikke, og hvor går grensen for sunt/usunt? Har du en liste over nei-mat og drikke? Anonymkode: 457c1...f70 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 Barn drikker og spiser mye mer av de har blitt nektet enn om de hadde fått litt. Vi hadde brus og sjokolade tilgjengelig, ingen av oss har problemer med det i voksen alder. Anonymkode: 9b642...0ae 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Så nå kommer de til å like smaken av bæsj ... Anonymkode: 29b09...3ec
Macro Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 Unger med slik opplæreing ender ofte opp som de som ikke klarer å begrense seg når det kommer til godt har jeg inntrykk av. Å lyve på den måten der mener jeg ikke hører hjemme noe sted. 6 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du lyver til barna dine? Hvorfor insinuere at det finnes mennesker som liker smaken av bæsj, særlig når du vet det ikke er sant? Hva er problemet med å bare si at brus drikker vi bare av og til? Du ødelegger tilliten til deg ved å lyve, og du vet jo du kommer til å bli avslørt. Du er ikke slem, du er dum. Anonymkode: df3ce...24d 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De tror foreløpig på det og vil ikke drikke det. men når de blir litt eldre blir jeg vel avslørt tenker jeg. De har jo sett andre drikke det, og lurer på hvorfor, men jeg sier bare at da liker de vel den smaken. Flere med lure triks for at barna ikke skal få lyst på brus osv? Er jeg slem? Anonymkode: 8b0e8...97c Utrolig teit å si det smaker bæsj. Skulle ikke tru du var voksen. Da jeg vokste opp fikk ikke jeg og mine søsken Coca Cola. Vi fikk en 0.33 med Asina eller noe annet fra Roma mineralvann fabrikk. Hva trur du skjedde da jeg ble 18 og flyttet hjemmefra? Jeg kjøpte Coca Cola og er idag en Cocaholiker. Jeg drikker absolutt ikke noe annet. Cola til alle måltider og ellers. Drikker ikke saft, juice, vann, kaffe eller te. Fikser det ikke. Om Coca Cola skulle blitt fjernet fra butikkhyllene hadde jeg daua. Anonymkode: e8e83...e8e 1
Gjest PanteneProVVV Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 Idiotisk, men det tror jeg du skjønner selv.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 Synes cola smaker dritt som voksen, og syntes det smakte dritt som barn. Mye annet jeg synes smaker dritt også. Jeg mener det dog ikke bokstavelig … Hvis du blir avslørt så kan du jo bare si det er sånn man sier om ting man ikke liker smaken av 🤷♀️ Anonymkode: 2038f...285 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #13 Skrevet 24. november 2022 Fra en som har vokst opp med foreldre som sa slike ting: hvordan tror du tilliten til deg blir etter hvert som barna vokser opp og innser at du bevisst ha funnet på slike ting for å holde dem unna det? Det kan gjøre mer skade enn hva du sikkert har forestilt deg. Anonymkode: 71b27...d40 3 1
RockyRose Skrevet 24. november 2022 #14 Skrevet 24. november 2022 Veldig rar ting å sei. Vil du lære ungen din til at å sei at mat/drikke smakar bæsj, og at det faktisk er greitt å sei? 😂 Vi seier aldri at noko er "æsj", uavhengig om det er maling han vil smake på eller faktisk mat. Spørst litt kor gamal han er. Vår er snart 2 så han tåler at dette er mamma sin og han ikkje får brus(pepsi max). Og så lenge han godtar det får han halde seg til eplemost, så får vi heller drikke dritet vi var dumme å bli avhengig av 🙈 Ingenting i brus som er bra for barn(eller nokon), så det skal haldast vekke så lenge som mogeleg.. 2
Fru Uperfekt Skrevet 24. november 2022 #15 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De tror foreløpig på det og vil ikke drikke det. men når de blir litt eldre blir jeg vel avslørt tenker jeg. De har jo sett andre drikke det, og lurer på hvorfor, men jeg sier bare at da liker de vel den smaken. Flere med lure triks for at barna ikke skal få lyst på brus osv? Er jeg slem? Anonymkode: 8b0e8...97c Lyger ikke til mine barn. Vi har brusmaskin og lager brus ved behov (lørdager og merkedager)
Fru Uperfekt Skrevet 24. november 2022 #16 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utrolig teit å si det smaker bæsj. Skulle ikke tru du var voksen. Da jeg vokste opp fikk ikke jeg og mine søsken Coca Cola. Vi fikk en 0.33 med Asina eller noe annet fra Roma mineralvann fabrikk. Hva trur du skjedde da jeg ble 18 og flyttet hjemmefra? Jeg kjøpte Coca Cola og er idag en Cocaholiker. Jeg drikker absolutt ikke noe annet. Cola til alle måltider og ellers. Drikker ikke saft, juice, vann, kaffe eller te. Fikser det ikke. Om Coca Cola skulle blitt fjernet fra butikkhyllene hadde jeg daua. Anonymkode: e8e83...e8e Jeg fikk heller ikke cola, og selv om jeg liker lukten liker jeg ikke smaken.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #17 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns det er ganske enkelt å kalle ting for usunt foran barn. Hva så om det er usunt? Barn bryr seg ikke, og hvor går grensen for sunt/usunt? Har du en liste over nei-mat og drikke? Anonymkode: 457c1...f70 Seriøst? Selvfølgelig bør man snakke med barn om hva som er sunt og usunt. Det er jo lærdom. Jeg forklarer hvorfor det er usunt, og hva kroppen trenger av næringsstoffer. Hvis hun synes det er interessant så er det fint, hvis ikke hun synes det er interessant så vet hun i det minste når hun blir voksen at det ikke er lurt å drikke brus hver dag. Anonymkode: eaf73...88d 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #18 Skrevet 24. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns det er ganske enkelt å kalle ting for usunt foran barn. Hva så om det er usunt? Barn bryr seg ikke, og hvor går grensen for sunt/usunt? Har du en liste over nei-mat og drikke? Anonymkode: 457c1...f70 Det er jo ikke skadelig for barn å vite noe om ernæring. Det er skadelig å snakke om vekt og mengde, men å unngå usunne matvarer i hverdagen er jo ikke skadelig. Når skal barn lære hva som er sunt og usunt? Når de flytter på hybel? Vi har absolutt nei-mat i huset. Kjeks og sjokolade spiser vi kun i helgene. Sjokoladepålegg har vi aldri. Anonymkode: 70fbf...de3 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #19 Skrevet 24. november 2022 Hvorfor lyve om at det smaker bæsj? Jeg passet på at de fikk en litt ubehagelig opplevelse med kullsyre (opp i nesa). De (6 og 3 år) liker derfor ikke brus. Men de har fått smake. Jeg drikker ikke brus selv, mens mannen er cocacoliker. Jeg snakker fint om at noe "mat"/drikke er usunt/ikke bra for kroppen, og at vi derfor.bare kan spise/drikke det av og til eller i helgene. Anonymkode: 8495f...797
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #20 Skrevet 24. november 2022 Macro skrev (3 timer siden): Unger med slik opplæreing ender ofte opp som de som ikke klarer å begrense seg når det kommer til godt har jeg inntrykk av. Å lyve på den måten der mener jeg ikke hører hjemme noe sted. Veldig enig. Har også sett at barn som har mye forbud og blir jugd til, går helt stikk motsatt når de selv skal styre skuta. Bedre å lære barna å begrense sine usunne lyster. Anonymkode: ff702...281 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå