Gå til innhold

2 Dpo, positiv graviditetstest???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tok en eggløsningstest og en graviditetstest fordi jeg fikk en magefølelse på at jeg burde ta en. Graviditetstesten ble positiv? Noen som har vært bortpå det samme? Eller fått en falsk positiv med babyplan sine tester?

legger ved bilde av testen tatt i dag og testene fra Premom :)518BF2B8-FFF3-42F7-81A0-EDF7A485F67A.thumb.png.9e4bd940f4c2116c8e300896cf8e6af4.png51A3FE4D-7D5F-4B2B-B02C-99E0F1EEEBD9.thumb.jpeg.61035d71148c1b747b30491f53a3474c.jpeg

AA88BC8F-90CF-4FCC-A280-4DE0D2104646.png

Anonymkode: a1f6d...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nederste tok jeg nå sist….Hmm

TS

image.jpg

Skrevet

Hvis graviditetstesten slår ut på HCG har eggløsning vært tidligere enn du trodde. 

Anonymkode: b6c6d...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis graviditetstesten slår ut på HCG har eggløsning vært tidligere enn du trodde. 

Anonymkode: b6c6d...543

Ble negativ med en annen test, rett etterpå.🙈 rart

TS

Skrevet

Den i midten ser defekt ut, stripen skal være konstant, ikke halv strek som her.. Så siste testen er nok riktig. Du får heller ikke pos. test 2 dpo, hvis test blir positiv har El skjedd før du tror. 

Anonymkode: 945f3...aee

• Liker 2
Skrevet

Kan testene ha ligget i kontakt med hverandre k ventetiden? Da kan fargestoff ha smittet over på graviditetstesten. Den er nok falsk positiv med en helt negativ rett etterpå.

Anonymkode: 460b7...e35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil dro det er noe feil med den ene gravid testen. Tror dessverre du ikke er gravide nå 

Skrevet

5 dpo, skjedde igjen…men de lå ikke sammen da de sugde til seg fargestoffet

TS.

image.jpg

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

5 dpo, skjedde igjen…men de lå ikke sammen da de sugde til seg fargestoffet

TS.

image.jpg

Men den testen ser jo også defekt ut (bare halv strek)? Tror du har fått et dårlig parti tester. Prøv med et annet merke om 3-4 dager. 

Så er det igrunnen ikke noe poeng å teste med graviditetstest før et eventuelt befruktet egg i alle fall har rukket å feste seg og produsere hcg (som testen slår ut på), tidligst 7-8dpo om egget fester seg raskt. Ei heller noe poeng i å teste med eggløsningstester etter at eggløsning har skjedd (de stiger gjerne litt igjen mot slutten av syklusen, uten at det betyr noen ting i forhold til gravid eller ikke). 🤷‍♀️

Anonymkode: c469b...f95

Skrevet

Tror du er gravid har aldri fått antydning til strek med mindre jeg har vært det.

Anonymkode: be8ff...691

• Nyttig 1
Skrevet

Den ser defekt ut, og det ser egentlig ut som om du har fått for mye urin på el-testen. Ikke tiss direkte på disse testene, dypp de i urin etter bruksanvisning. 

Anonymkode: a2a64...75c

• Nyttig 1
Skrevet

Ser dessverre ut som det er noe feil med testen 

Skrevet

En så «sterk» strek burde slå ut på digital. Kjøp deg en digital test

Anonymkode: f2025...0a2

Skrevet

Det er bare halv strek, så tipper de har sugd farge fra den andre testen. Skal veldig lite til. Jeg la min test inntil en kulepenn en gang, typ et halvt døgn etter jeg hadde tatt den, og da ble hele feltet blått.

Anonymkode: f1fca...8a0

Skrevet

Ta ein digital.

Anonymkode: 06f24...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...