Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en sak hvor en av klimaaktivistene som helte oransjemaling i Vigelandparken fikk varsel fra politiet at han må til legen for ny vurdering om han kan ha førerkort.

Jeg mener at klimaaktivistene som driver med hærverk og utgjør fare for trafikken lider av klimaangst som automatisk diskvalifiserer dem fra å ha førerkort.

Dessuten så er alle biler laget av svært miljøfiendtlige stoffer, så det er helt mot sin hensikt at klimaaktivistene skal ha førerkort og kjøre bil.

Hva mener du?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Drizzt said:

Jeg mener at klimaaktivistene som driver med hærverk og utgjør fare for trafikken lider av klimaangst som automatisk diskvalifiserer dem fra å ha førerkort.

Jeg mener det er en idiotisk mening. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Slike klimaaktivister bør tas fra allt de eier som er laget av olje, og settes på straffarbeid. Lage pukk av fjell med kun slegge og spett er en passende straff. 

De bidrar til forakt for klimakampen, og bør straffes hardt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Når de limer seg fast til veien eller blokkerer trafikken så bryter de vegtrafikkloven § 3 så er de tydeligvis ikke skikket til å ha førerkort.

Det de gjør kan potensielt være livsfarlig for andre mennesker, kommer det en ambulanse under utrykning som har en døende pasient med seg så kan utfallet være fatalt hvis en gjeng med hjernedøde tullinger har limt seg fast i veibanen.

Skjønner ikke hvorfor slike klimaekstremister skal hø førerkort i første omgang, kan jo være at de er som politikerne i MDG... gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei det skal de selvfølgelig ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Jeg mener at klimaaktivistene som driver med hærverk og utgjør fare for trafikken

Hva med de som ikke gjør hærverk eller er klimaaktivister men fortsatt utgjør fare for trafikken?

Hvis de som utgjør fare for trafikken skal fratas førerkortet, uavhengig av klimaaktivisme, hærverk eller annet, hva har da klimaaktivisme og hærverk med saken å gjøre?

• Liker 3
Skrevet

Mener at verken klimaaktivister, eller de som har røyka seg en joint en gang i blant skal miste førerkortet.

Poltiet driver med maktmisbruk. 

• Liker 3
Skrevet

Folk skal fratas førerkortet når de bryter lover som har som straff at de mistet førerkortet. Det har ingenting å si hva de gjør utenfor trafikken.

• Liker 7
Skrevet (endret)

At personer som viser seg å være uskikket til å ha førerkort blir fratatt det er helt ok. Det å være klimaidiot skal likevel ikke alene være nok.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

-

Endret av PetterKanin
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

At personer som viser seg å være uskikket til å ha førerkort blir fratatt det er helt ok. Det å være klimaidiot skal likevel ikke alene være nok.

Det var nok ikke på grunn av at han hadde sterke meninger om klimakampen som gjorde at han stod i fare for å miste kortet. Men,- noen elsker å spille offer. 

• Liker 1
Skrevet

Mange klimaaktivister har ikke førerkort. Dersom straffen for aksjoner blir å miste lappen, vil jo bare akkurat de sendes for å aksjonere.

Nei, en slik straff må henge sammen med forbrytelsen.

• Liker 1
Skrevet
Gugglo skrev (1 time siden):

Hva med de som ikke gjør hærverk eller er klimaaktivister men fortsatt utgjør fare for trafikken?

Ja, hva med de? Mener du at de skal beholde førerkortet, eller hva?

Teatrica skrev (1 time siden):

Folk skal fratas førerkortet når de bryter lover som har som straff at de mistet førerkortet. Det har ingenting å si hva de gjør utenfor trafikken.

Eller når de ikke er egnet å ha førerkort som i slike tilfeller med å utgjøre fare for trafikken og/eller lide av klimaangst. Sistnevnte gjør man uegnet til veldig mye, også veldig mange typer arbeid. 

Merk deg at pøblene er stolte av det de driver med. De mener de har rett til å drive med hærverk og skape trafikkfarlige situasjoner på veien. Det høres ikke ut som noen som er egnet å kjøre motorvogn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Politiets/myndighetenes/saksbehandlers praksis og timing her er småskremmende.

Trenger ikke støtte handlingene deres for å mene det. Å blande politikken inn i det blir feil.

• Liker 1
Skrevet
FryNor skrev (2 timer siden):

Når de limer seg fast til veien eller blokkerer trafikken så bryter de vegtrafikkloven § 3 så er de tydeligvis ikke skikket til å ha førerkort.

Det de gjør kan potensielt være livsfarlig for andre mennesker, kommer det en ambulanse under utrykning som har en døende pasient med seg så kan utfallet være fatalt hvis en gjeng med hjernedøde tullinger har limt seg fast i veibanen.

Skjønner ikke hvorfor slike klimaekstremister skal hø førerkort i første omgang, kan jo være at de er som politikerne i MDG... gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. 

Gugglo skrev (1 time siden):

Hvis de som utgjør fare for trafikken skal fratas førerkortet, uavhengig av klimaaktivisme, hærverk eller annet, hva har da klimaaktivisme og hærverk med saken å gjøre?

Teatrica skrev (1 time siden):

Nå var det vel "helsebekymringer" og ikke lovbrudd som var grunnlaget, såvidt jeg har skjønt.

Skrevet

Nei selvsagt ikke, men slike handlinger bør straffes hardere av preventive hensyn.

Handlingen deres er en gavepakke til klimafornektere, det lager bare motstand mot klimatiltak samt ødelegger for seriøse deler av klima-diskusjonen.

Skrevet
Drizzt skrev (44 minutter siden):

Ja, hva med de? Mener du at de skal beholde førerkortet, eller hva?

Det gir ingen mening at jeg svarer på det spørsmålet. Du kom med smør på flesk. Da får du også forklare hvorfor smøret, eller flesket, er så viktig når det er fett nok fra før av.

Du hevdet at det var viktig at de som er klimaaktivister og driver med hærverk i tillegg til å være fare for trafikken blir fratatt førerkortet sitt. Jeg tror ikke noen er uenig med deg i at noen som er en fare for trafikken blir fratatt førerkortet sitt. De som protesterer som selv fratas førerkortet av den grunn protesterer som regel fordi de mener at akkurat de ikke utgjør noen fare for trafikken, ikke at de som utgjør en fare for trafikken skal fratas førerkortet.

Med det sagt, det som altså er spørsmålet er hva med de som ikke er klimaaktivister men utgjør en fare for trafikken. Mener du de skal fratas førerkortet? Hva med de som ikke driver hærverk men er en fare for trafikken? Mener du de skal fratas førerkortet? Hvis ja på begge spørsmål, hvordan er da klimaaktivisme og/eller hærverk relevant for hvorvidt noen skal fratas førerkortet?

Ærlig talt, og dette kommer du ikke til å erkjenne føler jeg, det er ikke relevant. Det eneste relevante er at noen som utgjør en fare for trafikken fratas førerkortet. Det er det ingen som vil motsi deg på. Derfor er det litt kjedelig å starte en debatt på det premisset.

Men de som driver med legale ytringer, være seg klimaaktivisme eller andre ting, skal ikke fratas førerkortet bare fordi de ytrer seg på en måte som enkelte ikke liker - eller rent av staten ikke liker. Legg merke til at jeg starter premisset med "legale ytringer".

De som driver kriminelle handlinger skal ilegges forenklet forelegg eller stilles for retten. Førerkort skal kun beslaglegges når det er noen som er til fare for trafikken.

Alt annet er udemokratisk.

Du hadde skreket ganske høylytt om en eller annen koranbrenner ble fratatt førerkortet fordi vedkommende brente en koran (som vedkommende selv hadde kjøpt).

• Liker 1
Skrevet
Cordelia skrev (47 minutter siden):

Nå var det vel "helsebekymringer" og ikke lovbrudd som var grunnlaget, såvidt jeg har skjønt.

Ja, og ved veldig mange helseutfordringer mister man førerkortet, så argumentet mitt står.

• Nyttig 1
Skrevet
Cordelia skrev (1 time siden):

"Fare for trafikken" trenger ikke bety "kjører som en idiot". Det kan også bety at noen har fått et så svekket syn at det ikke er forsvarlig å la vedkommende føre et motorisert kjøretøy i trafikken. Kan også være en rekke andre helsegrunner.

Så lenge vedkommende er "en fare for trafikken" så er vedkommende "en fare for trafikken".

Men når det gjelder det jeg spurte om så var det en kommentar som forutsatte at tre betingelser var oppfylt for at det skulle være riktig å ta førerkortet, at vedkommende var en klimaaktivist, drev hærverk og i tillegg utgjorde en fare for trafikken. Jeg ser ikke hvordan de to foregående er relevante for førerkortbeslag. Derfor spurte jeg om det var mulig å få en utdypelse der.

Jeg fikk et unnvikende svar.

Skrevet
Gugglo skrev (3 timer siden):

Det gir ingen mening at jeg svarer på det spørsmålet.

Ditt svar på mitt forrige innlegg ga heller ikke mening. Du kunne like greit ha skrevet: Hva med blinde og eldre med svakere syn som utgjør fare i trafikken? og det ville gitt like lite mening. 

Har du ikke noe relevant å skrive, la vær å skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...