Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvd libero touch og libero comfort men de lekker.. altså både urin og avføring! Trist siden touch var helt perfekt frem til nå..

prøver nye merker men ser at avføringen fortsetter å treffe nærme kanten og langt opp mot ryggen. Er det normalt? Innbiller meg jeg setter på bleiene feil.. 

Anonymkode: 004ef...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det er normalt. Ikke noe mindre kjipt for det da. Regner med at du har en liten baby som fremdeles har flytende avføring. Når det kommer store mengder av den er det ingen bleier som kan redde deg tror jeg 🙈

Vi har måttet bytte mellom ulike bleiemerker innimellom, etter hvert som barna vokser. De ulike typene er litt ulike i passformen.  det er bare å prøve seg frem med både merke og størrelse.

Anonymkode: f931a...8ac

Skrevet

Må bare spørre: Tar du ut flapsene rundt lårene? Men ja, det var noen lekkasjer så lenge avføringen var flytende.

• Liker 1
Skrevet
Gåsemor skrev (46 minutter siden):

Må bare spørre: Tar du ut flapsene rundt lårene? Men ja, det var noen lekkasjer så lenge avføringen var flytende.

Ja det gjør jeg

• Liker 1
Skrevet

Okei da vet jeg det 🙈 Han er 4mnd så er vel fortsatt litt tid med flytende avføring.

bare vært litt kjipt nå i det siste siden vi har ødelagt litt klær pga bæsjelekkasjene

Skrevet

Pampers har kant som skal stoppe noe å renne ut i ryggen, ihvertfall.

Minste her bruker kun pampers for de blir ikke sånn stive som libero.

For 13 åringen var det libero som gjaldt :)

Skrevet

Vi måtte alltid bytte bleier mellom størrelser. Men bleiene skal i teorien være tette. 

De som bruker tøybleier mener de er mindre lekasjer med de bleinene

Anonymkode: 92165...cab

Skrevet

Tøybleier, evt hybridbleien som nå har kommet kan være et alternativ

Skrevet
Mymlen skrev (16 minutter siden):

Tøybleier, evt hybridbleien som nå har kommet kan være et alternativ

Har du prøvd hybridbleiene?

Skrevet
Plomm skrev (2 timer siden):

Har du prøvd hybridbleiene?

Nei, bare tøybleier 

Skrevet
14 hours ago, Plomm said:

Okei da vet jeg det 🙈 Han er 4mnd så er vel fortsatt litt tid med flytende avføring.

bare vært litt kjipt nå i det siste siden vi har ødelagt litt klær pga bæsjelekkasjene

Har du prøvd gallesåpe på flekkene? Skyll klærne i kaldt vann og la de ligge ei stund med gallesåpe, før du vasker som normalt. Det funket i hvert fall for meg

Anonymkode: 3ebce...d2d

• Liker 1
Skrevet

Det helt normalt med bæsj-oppetter-ryggen. 

Har du prøvd trikset med å brette bleien innover øverst i ryggen? Som i at du etter du har tatt den på, tar den øverste kanten og bretter litt ned og inn i bleien? Da lager du en liten "lomme" som hjelper å lage litt barriere oppover. 

Anonymkode: 97342...ce1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje for liten størrelse? Vi må bruke større enn det kg som står på pakken indikerer. 

Anonymkode: cf558...768

• Liker 1
Skrevet

Prøv å gå opp en størrelse 😊

Anonymkode: f1819...e5a

Skrevet

Tøybleier er det eneste som unngår bæsjelekkasjer og bæsj oppover ryggen

Anonymkode: 0b259...64d

Skrevet

Ville gått opp i størrelse ja. Vi har kun brukt Touch og Comfort, og har aldri hatt en lekkasje med vår 8 mnd gamle baby. Babyen vår har alltid brukt et nummer større enn han egentlig "skal" ha utifra vekttabellen fordi vi synes de som egentlig skal passe han sitter så stramt i lysken.

Anonymkode: 6c4d8...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...