AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Er det vanlig å ta med gave til foreldrene til kjæresten din første gang du treffer de?? Jeg er blitt invitert på middag hos dem imorgen og skal treffe de for første gang. Så begynte jeg å tenke på om jeg burde ta med en liten ting..Om det så er noe lite til moren feks. sjokolade og noen fine servietter. Er blomst for mye første gang??? Hva gjorde dere første gangen?? Evt hva hadde dere satt pris på av svingerdatter?? Anonymkode: e560f...0a7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Når man er bedt i middag bruker iallfall jeg å ha med en liten oppmerksomhet. Kan være alt fra Bamsemums til blomster det altså. Det er tanken som teller. 😊 Anonymkode: 42837...915 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Ja, det er veldig hyggelig med en liten oppmerksomhet/vertinnegave. Blomster er veldig populært som du sier! Anonymkode: 64de0...f04
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 En liten blomst er hyggelig. Anonymkode: 4a420...819
Anciol Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Ja:) Svigermor og mannen hennes satte svært pris på gaven jeg gav de en fin pakke belgisk sjokolade. Så ta med en liten ting:)
Tripptrapp1 Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er det vanlig å ta med gave til foreldrene til kjæresten din første gang du treffer de?? Jeg er blitt invitert på middag hos dem imorgen og skal treffe de for første gang. Så begynte jeg å tenke på om jeg burde ta med en liten ting..Om det så er noe lite til moren feks. sjokolade og noen fine servietter. Er blomst for mye første gang??? Hva gjorde dere første gangen?? Evt hva hadde dere satt pris på av svingerdatter?? Anonymkode: e560f...0a7 For meg er det ikke normalt å ha med en gave fordi de er foreldrene til noen. Det er derimot normal folkeskikk å ha med med en liten oppmerksomhet (vertinnegave) når man er invitert hjem til noen i middag e.l. Altså hadde jeg tatt med en liten gave fordi de er verter, ikke fordi de er foreldrene til kjæresten. Vanlige vertinnegave her er blomster, vin, øl, søtsaker eller noe ekstra god saft/syltetøy/kjeks/kaffe/mm.
Trolltunge Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Ja det er hyggelig, og noe de fleste vil sette stor pris på. Vi pleier alltid å ta med noe når vi blir invitert, bortsett fra til nærmeste familie. Skjønt det hender det også.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er det vanlig å ta med gave til foreldrene til kjæresten din første gang du treffer de?? Jeg er blitt invitert på middag hos dem imorgen og skal treffe de for første gang. Så begynte jeg å tenke på om jeg burde ta med en liten ting..Om det så er noe lite til moren feks. sjokolade og noen fine servietter. Er blomst for mye første gang??? Hva gjorde dere første gangen?? Evt hva hadde dere satt pris på av svingerdatter?? Anonymkode: e560f...0a7 Blomst, vin eller sjokolade, evt god kaffe Anonymkode: 5e803...d36
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 Tripptrapp1 skrev (5 minutter siden): For meg er det ikke normalt å ha med en gave fordi de er foreldrene til noen. Det er derimot normal folkeskikk å ha med med en liten oppmerksomhet (vertinnegave) når man er invitert hjem til noen i middag e.l. Altså hadde jeg tatt med en liten gave fordi de er verter, ikke fordi de er foreldrene til kjæresten. Vanlige vertinnegave her er blomster, vin, øl, søtsaker eller noe ekstra god saft/syltetøy/kjeks/kaffe/mm. Det er helt normalt med en oppmerksomhet når man er bedt til svigers for første gang. Uhøflig å ikke gjøre det Anonymkode: 5e803...d36
Blåjojo Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 Har aldri tatt med noe til svigerforeldre eller som vertinnegave når jeg har vært invitert bort. Har ikke fått noe heller. Men eksen min gav mine foreldre noe første gangen han var på besøk hos de, for det var tradisjon i det landet han var fra.
Tripptrapp1 Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt normalt med en oppmerksomhet når man er bedt til svigers for første gang. Uhøflig å ikke gjøre det Anonymkode: 5e803...d36 For min del er det normalt å ha med en oppmerksomhet fordi at de er vertskap, ikke fordi at de er svigers. Om du velger å gi de gave fordi de er svigers, så for alle del. Personlig syns jeg at slikt er strebersk.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 Er det virkelig så vanlig? Eksen kjøpte en vinflaske "fra oss" til foreldrene sine første gang han tok meg med dit men jeg skjønte faktisk ikke før flere år etter at det skulle være en gave fra meg pga første møte. Trodde det var de som hadde bedt han kjøpe den og at vi bare kom på et casual hei besøk og at de tilfeldigvis hadde lagd middagsmat på det tidspunktet. I min egen familie har jeg aldri opplevd søskens kjærester ha med gave til foreldrene mine eller at middag med ny kjæreste har vært noe formelt. Følte meg plutselig veldig uhøflig når jeg leser svarene her om at folk tar med blomster osv til svigers første gang Anonymkode: c4645...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå