Gå til innhold

Hvor mange dager var du borte fra jobb når du hadde covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger med over 39 i feber på tredje dagen og føler meg helt elendig. Trodde ikke det skulle være så ille å ha covid. Har bare tatt første dosen med vaksine for 1,5 år siden, så mulig det er litt av grunnen. Ligger rett ut og klarer ikke dusje engang. Hvor lenge var du syk? En venninne av meg hadde ingen symptomer. Hva er normalt? Og hvor mange sykedager må man påregne? 

Anonymkode: 7d73b...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seks dager + helg, så det var en kraftig runde.

Anonymkode: 3a3a5...e7b

Skrevet

Fikk i helg, var borte 4 dager, tilbake fredagen. --enig var helt jævlig!

Skrevet

Var veldig dårlig i rundt ett døgn. Hjemme to dager. Hadde tre doser vaksine.

Anonymkode: 511e9...257

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var veldig dårlig i rundt ett døgn. Hjemme to dager. Hadde tre doser vaksine.

Anonymkode: 511e9...257

Da var du heldig. Anger på at jeg ikke tok flere doser 😣

Skrevet

Null. Men jobbet hjemmefra de dagene jeg hadde symptomer, og innsatsen var nok ikke 100%. 

Mannen var slått ut i to døgn. Deretter tipp topp form igjen, jogget en tur på dag tre.

Begge har tre doser vaksine. 

Anonymkode: b1c77...11e

Skrevet

Var nettopp dårlig, men slo ikke ut på covid-testen jeg hadde hjemme. Aner ikke hva det var, men lå med feber og hosting i 5 dager! Ikke vært så dårlig siden jeg var barn. Deretter hadde en uke med fatigue, før jeg fikk en ny runde med 3 dager feber og hosting på nytt. Mye rart som går. Har ellers så og si aldri noen egemeldingsdager. Kanskje 1 i løpet av året. 

Anonymkode: 104a8...6cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ligger med over 39 i feber på tredje dagen og føler meg helt elendig. Trodde ikke det skulle være så ille å ha covid. Har bare tatt første dosen med vaksine for 1,5 år siden, så mulig det er litt av grunnen. Ligger rett ut og klarer ikke dusje engang. Hvor lenge var du syk? En venninne av meg hadde ingen symptomer. Hva er normalt? Og hvor mange sykedager må man påregne? 

Var hjemme så mange dager det påtvungne isolatet varte. Hadde jeg blitt smittet nå og hatt samme forløp som sist hadde jeg vært hjemme null dager, eller muligens 1 dag hjemme, følte jeg hadde litt manflu første dagen...

Det finnes ikke noe som er normalt - noen får en skikkelig influensa, og det varer jo stort sett i rundt 10 dager, noen får en kraftig forkjølelse, typ 5-7 dager, noen en lett forkjølelse, noen merker ingenting, noen føler seg helt friske men mister luktesans, og noen Ytters Ytters få promiller blir alvorlig syke.

Du skal selvsagt være hjemme så lenge du har feber, ut over det må du kjenne etter selv, og det vil også komme an påå hva slags jobb du har.

Anonymkode: ea8ee...24d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Første gang: 10 dager pga krav om isolasjon. Var ikke særlig syk, hadde lett feber og var slapp i noen dager.

Andre gang: fire dager. Fikk diaré, halsvondt og lett feber. Følte meg enda mindre syk enn første gangen, men pga jeg hadde lett feber og ikke ville smitte noen ble jeg hjemme. 

Rakk aldri å få vaksinen før jeg ble smittet første gangen, og siden jeg ble mye mindre syk enn jeg blir av en influensa satset jeg på at jeg ville overleve en runde eller ti til med covid. 

Anonymkode: e94a2...24c

Skrevet

Null. Har hjemmekontor, og hadde det bedre sittende enn liggende mens det sto på. For min del har vanlige forkjølelser vært verre. 

Anonymkode: e1ff1...8a8

Skrevet

Var borte 2 uker, er 3 uker siden jeg testet positivt og jeg hoster enda en del. Sliter med oksygen i blodet og at pulsen fort stiger av ingenting. Jeg er ung, har 3 vaksiner, men covid er ikke noe å spøke med 😳

Anonymkode: 5d570...e8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Var borte 2 uker, er 3 uker siden jeg testet positivt og jeg hoster enda en del. Sliter med oksygen i blodet og at pulsen fort stiger av ingenting. Jeg er ung, har 3 vaksiner, men covid er ikke noe å spøke med 😳

Off. Høres ikke bra ut. Håper jeg slipper å ha det sånn like lenge som deg. Ser virkelig frem til å kunne ta en dusj i det minste. Er ganske ung jeg også, så ble veldig overrasket over at jeg ble så syk som jeg er nå. 

Skrevet

Runde 1 : lett feber i tre dager, mye kroppsverk og sterk hodepine, og mistet luktesansen. Var hjemme 4 dager.

Runde 2 : lett feber i to dager, kroppsverk og sår hals. Veldig sliten i to uker etterpå. Var hjemme 2 dager.

Runde 3 : sår hals, litt nattesvette, hjemme 1 dag.

Har 3 vaksinedoser, og hatt alle runder med korona i 2022.

Anonymkode: c6ef2...0d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da var du heldig. Anger på at jeg ikke tok flere doser 😣

Var hjemme 4 dager da dette var i karantene tiden. Uvaksinert.

Anonymkode: f6e74...4a4

• Liker 1
Skrevet

4 dager hjemme, for det måtte vi den gangen. Men det hadde vært helt uproblematisk å jobbe alle dagene. Følte meg bittelitt ekstra sliten bare, hadde ikke tenkt over det engang om det ikke var for testen. Ble smittet 2 måneder etter dose 3, tror det var veldig god timing.

Anonymkode: e1b25...7a0

Skrevet

Har covid nå, for andre gang (sist var i februar).. Hjemme fra jobb etter arbeidsgivers ønske, selv har jeg ikke feber eller hoste, kun litt sliten og tett i nesen. Regner med det blir 2 dager fravær da det nå er helg, så på mandag skal jeg nok på jobb om det ikke tar en annen vending.

Forrige runde samme sykdomsfølelse, merket lite men da litt mer vondt i hode men ikke feber, hoste eller andre symptomer.. Måtte være hjemme 6 dager da det fremdeles var isolasjon (den ble opphevet dager etterpå). 

Uvaksinert. 

Anonymkode: 277ad...609

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Off. Høres ikke bra ut. Håper jeg slipper å ha det sånn like lenge som deg. Ser virkelig frem til å kunne ta en dusj i det minste. Er ganske ung jeg også, så ble veldig overrasket over at jeg ble så syk som jeg er nå. 

Kan jo legge til alt som foregikk med meg;

Jeg hadde feber i 4 dager. Jeg var kvalmen, trøtt og hadde hodepine i 1,5 uker. Sår hals delux! Og som skrevet hoster jeg enda.

Jeg fikk også smerter i ryggen, hovne lymfer under armen. Problemer med trykket i ørene, som også forverret tinnitus som jeg har, med å gi meg basslyder (heldigvis er de borte nå). Jeg var sår over hele kroppen, og særlig inne i blæra (har endometriose, og tror endo-vevet reagerte negativt på viruset). Jeg har også fått en blind flekk på venstre øyet. Jeg fikk noe tannpine, da jeg fikk smerter i musklene på venstre side av ansiktet/kjeven som forplantet seg til tennene på den siden, senene armen på venstre side ble også smertefulle som ved senebetennelse. Slet også med at jeg var trøtt hele tiden, uten å ha gjort noe særlig annet enn å ligge på sofaen.

Tror viruset virkelig skapte mye trøbbel i kroppen, med inflammasjonsrespons over alt. Og jeg har 3 doser 😳 vet ikke om jeg vil tenke på hva som ville skjedd om jeg ikke var vaksinert. Kan legge til at jeg ble skikkelig syk av vaksinedosene også.

• Hjerte 1
Skrevet

Mener det var noen regler rundt det når jeg ble sjuk av det i februar, men ble brått usikker.

Men det tok meg ca to uker før jeg kunne prøve meg tilbake på jobb, og formen var ikke så veldig bra, men jeg var feberfri og nøys/hosta ikke lenger og kunne formulere setninger på norsk igjen.

På det verste var feberen ganske høy, smertene uutholdelige, verken gikk som flammer over hele kroppen, svetten sto og jeg hosta og nøys om hverandre. Jeg klarte ikke å skjønne hva samboer sa til meg, og sleit noe helt ille med å følge med på tven eller å lese nyheter, siden språkdelen i hjernen min tydeligvis mottok juling.

Håper jeg slipper unna med mer smitte og mer covid, ass, jeg vil helst ikke gå igjennom en sånn runde en gang til. Hadde vel på tidspunktet tre vaksiner, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...