AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #21 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er egentlig ikke konfliktsky, men når det viste seg at den man giftet seg med er en mester i psykisk terror, gaslighting etc, og bare blir verre med årene kan det ødelegge den sterkeste. Dette er en kvinne som benekter at hun noen gang har sagt det hun sa for ett minutt siden i krangler, og kaller meg psykisk syk og hallusinerer fordi jeg gjentar hva hun nettopp sa. Takk for gode råd. Anonymkode: 418e9...cdf Ja, det finnes faktisk kvinnelige psykopater også. Selv om det blir benektet på det sterkeste av PK-feminist mafiaen her på KG Anonymkode: 25b02...e6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #22 Del Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er egentlig ikke konfliktsky, men når det viste seg at den man giftet seg med er en mester i psykisk terror, gaslighting etc, og bare blir verre med årene kan det ødelegge den sterkeste. Dette er en kvinne som benekter at hun noen gang har sagt det hun sa for ett minutt siden i krangler, og kaller meg psykisk syk og hallusinerer fordi jeg gjentar hva hun nettopp sa. Takk for gode råd. Anonymkode: 418e9...cdf Ta opptak av samtaler dersom hun holder på slik. Du må selvfølgelig betale din nye leilighet, og er også ansvarlig for din del av lånet, selv om bare hun blir boende frem til hun kjøper deg ut/dere selger. Å be om skilsmisse, flytte ut og så forlange husleie av den som bor igjen fungerer nok dårlig, så bedre å ta ut separasjon og begynne prosessen med om hun vil kjøpe deg ut eller om dere skal selge så fort som mulig. Om hun nekter bør du ha advokat. Er du redd henne ville jeg flyttet ut når hun er borte, og tatt med mine ting. Alt skal deles i to om begge eier, men som den som har flyttet ut har jeg iallefall valgt å ikke være urimelig angående at det ble helt korrekt. Min kusine kom plutselig hjem til tomt hus, da samboer hadde tatt absolutt alt. Også ting som var hennes og ting de hadde fått fra hennes familie. Slikt er bare ugreit, og skaper ekstra konflikter. Det er bare ting, så ikke vær urimelig. Er dere gift skal det som er spart opp i ekteskapet deles. Best å sørge for at du har oversikt over slikt før du flytter ut. Del på to om du har tilgang. Halvparten på din private konto, halvparten på hennes. Når partner er psykisk eller fysisk voldelig er det nødvendig, ikke urimelig ufint, å bare flytte ut. Anonymkode: c4c4e...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #23 Del Skrevet 24. november 2022 https://www.skiv.no/ Krisesenteret i Vestfold...I 2011 åpnet vi en egen avdeling for menn og barn som er utsatt for vold i nær relasjon. Merk! Botilbudene for kvinner og menn er adskilt fra hverandre. Anonymkode: b1955...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #24 Del Skrevet 24. november 2022 https://mosskrisesenter.no/#menn Anonymkode: b1955...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #25 Del Skrevet 24. november 2022 Sørlandet krisesenter: Krisesenter for menn – telefon 913 66 524 https://krisesenteret.net/vart-tilbud/fa-hjelpen-du-trenger/ * Krisesenter for Sunnmøre - Krisesenter for menn: Menn kan ringe 90 70 74 33 https://www.krisesenter-sunnmore.no * https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/helse-og-omsorg/akutt-helsehjelp/livskriser/krisesenter-for-bergen-og-omegn-hjelp-til-voldsutsatte Krisesenteret har separat bolig for kvinner og menn, lokalisert på ulike plasser i Bergen. Tilbudet er gratis. Anonymkode: b1955...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #26 Del Skrevet 25. november 2022 Takk for mange linker til krisesentre. Jeg får ha det som en siste mulighet. Jeg tenker at leiligheter med korttidsleie er en god løsning, da får man noen måneder borte mens man står midt oppe i det og kan planlegge fremtiden? Hvor mange timer trenger man normalt hos advokat? Anonymkode: 418e9...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #27 Del Skrevet 25. november 2022 I prinsippet trenger du ikke advokat. Lova er ganske klar på de fleste områder, og Norge har no fault-skilsmisse med separasjon 1 år før en kan søke skilsmisse (uttatt ved grov vold hvor man kan få akutt skilsmisse ved dom). Hvis man er uenige om økonomisk oppgjør eller barnefordeling kan det brukes advokat. Anonymkode: b1955...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 25. november 2022 #28 Del Skrevet 25. november 2022 En må selvfølgelig ikke bruke advokat, men i dette tilfellet har du en vanskelig motpart og det kan være greit å ha en med på laget til å gi praktiske råd og selvfølgelig angripe ting juridisk om det er nødvendig. Sett av 10 000 så har du en å legge en plan med, selvfølgelig, drar ting på seg går det lett mer penger. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå