Gå til innhold

Mulig å slippe unna skatt etter eiendomsflipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen måte å unngå å skatte av fortjenesten ved bolig kjøp/salg under 12 mnd?
Jeg kjøpte en leilighet tidlig 2022 som jeg nå har fått bud 800 000 over hva jeg ga for den, men ettersom jeg allerede skatter så mye + betaler så mye i strøm så ønsker jeg virkelig ikke å gi staten mer enn hva jeg allerede gjør.

Er den eneste måten å slippe unna å bo der 12 mnd sammenhengende?

Anonymkode: 568fb...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hvorfor ikke bare vente 1-2 måneder til? Mye å spare på det :) 

Anonymkode: 24c36...0c4

Skrevet

Er ingen smutthull der, du må vente

Anonymkode: 5eeee...c47

Skrevet

Du må nok vente☺️

Anonymkode: 70607...73c

Skrevet

Teit regel...

Skrevet

Da setter du bare overtagelsen til 1 år og 1 dag etter at du overtok selv. Med tanke på hvir vi er i 2022 er det normal tid.

Anonymkode: 44baa...92f

• Liker 1
Skrevet

Spør en politiker. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er smutthull, men da måtte du tegner en egen kontrakt i det du kjøpte. Og tror det er mest i forhold til dok avgift 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da setter du bare overtagelsen til 1 år og 1 dag etter at du overtok selv. Med tanke på hvir vi er i 2022 er det normal tid.

Nå er vel tidspunktet for fristavkjæring i denne setting kontraktstidspunkt og ikke overtakelsestidspunkt?

• Liker 1
Skrevet

Opprette en veldedig organisasjon ? :) her slipper de skatt så det monner :) alltid lurt på åssen Trafikkforsikrings foreningen har fått fullmakt til å straffeforfølge bilister ang forsikring dette er politiet/svv sitt  ansvar visste ikke at sånne oppgaver var satt bort til lag/foreninger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Illuminatum skrev (9 minutter siden):

Nå er vel tidspunktet for fristavkjæring i denne setting kontraktstidspunkt og ikke overtakelsestidspunkt?

skatt-botid-figur_2019.thumb.webp.f4046fcbf2f784e905bf00cf5d85b35a.webp

Det går på budaksept og ikke overtakelse.

Anonymkode: 398a6...96c

• Liker 1
Skrevet
Illuminatum skrev (4 timer siden):

Riktig! Noen som ikke har fulgt med i timen som svarer

Anonymkode: 70607...73c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei,

Er det noen måte å unngå å skatte av fortjenesten ved bolig kjøp/salg under 12 mnd?
Jeg kjøpte en leilighet tidlig 2022 som jeg nå har fått bud 800 000 over hva jeg ga for den, men ettersom jeg allerede skatter så mye + betaler så mye i strøm så ønsker jeg virkelig ikke å gi staten mer enn hva jeg allerede gjør.

Er den eneste måten å slippe unna å bo der 12 mnd sammenhengende?

Du kan skrive av det du evt. har brukt på å oppgradere leiligheten + utlegget du har hatt i forbindelse med salget.

Anonymkode: bb7f5...062

• Liker 1
Skrevet

Det er vel nettopp eiendomsflipping som gjør at man har fått den regelen. 

Anonymkode: 3aac9...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei nei nei. Bindende bud stopper eiertiden. Overtakelse har ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: 5cbeb...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...