Gå til innhold

Hadde glemt at jeg skulle passe hund samme helg som min mor og far kommer på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Denne helgen får jeg besøk fra min mor og far som kommer på besøk langveisfra siden jeg har flyttet fra nord Norge til sør Norge. Jeg hadde helt glemt at jeg skulle passe hunden til en kollega den helgen di kommer (denne helgen). Dette er en veldig snill hund, men nå er jeg livredd for at mine foreldre blir sinte på meg for at jeg har sagt ja til å passe hunden… hvordan kan jeg si dette på en fin måte til dem? De er ganske strenge og jeg er så redd de skal bli sinte nå… hadde du blitt sint? Jeg personlige hadde ikke det da jeg elsker hunder, de er også vant med hund, men etter st vår familiehund døde har de vært så innmari strenge når det gjelder dyr… jeg er 24 år og burde ikke være redd mine egen foreldre men huff jeg er det… hva skal jeg si? Er liksom bare en dag til de kommer… det er en super snill hund som bare er god og krever minimum… overdriver jeg eller er det helt idiotisk av meg og si ja til hunden denne helgen… den blir jo bare med på alt vi skal ❤️

Anonymkode: 018bf...da3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen

Anonymkode: cd784...bb9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva faen

Anonymkode: cd784...bb9

Hav mener du? 

Skrevet

Start med å si at du har skaffet deg hund, så blir det småtterier i forhold at du passer en hund i helga.

Anonymkode: b8065...185

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, hva faen? Kan ikke være sunt det forholdet du har til foreldrene dine. Du gjør selvsagt som du vil i ditt eget hjem. De er heller ikke allergisk. 

Anonymkode: 56254...123

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Altså det er en hund, den krever ikke akkurat så mye om den er av normal oppdragelse :) Litt tur, mat og kos…

Kanskje fint for dere å gå noen turer sammen og snakke litt?

Dette er et ikke-problem.. 

Anonymkode: 39bb4...545

Skrevet

Bli voksen og gro deg noen baller. 

Anonymkode: fdb02...a35

• Nyttig 1
Skrevet

"Jeg passer en hund den helgen dere kommer på besøk" Så enkelt kan det faktisk gjøres.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Regner med at du ikke er et barn? Dine foreldre har jo ingen ting med at du passer en hund. Og ialledager hvorfor skulle de bli sint på deg?

Sp lenge ikke dine foreldre er super allergisk ser jeg ikke problemet.

Bare send de en melding at du passer en hund når de kommer, så kansje de vil bli med på noen få turer.

Skrevet

Veldig synd at du føler på dette ❤

Da er det kanskje en gylden mulighet til å stå opp for deg selv. Ring dem og si at du har sagt ja til å passe hund. Du kan si at du blingset på datoene, eller glemte at det var denne helgen. Men IKKE unnskyld deg og beklag masse. Jeg har merket meg noe i løpet av livet, og det er at om du beklager veldig, er alt for ydmyk og tar på vei for ting, så vil den forulempede reagere enda sterkere. Siden du virker så innmari skyldig får de rom for å rase avgårde. Om du fremstår nøktern i din unnskyldning, og har en innstilling om at det ordner seg, så vil den andre part justere seg. Dette gjelder spesielt mot folk som er vant til å bestemme og herse, eller til og med vant til å kunne tråkke på deg.

Hvis de reagerer med sinne så sier du at du forstår om de ikke vil komme likevel. Men hunden blir. Ikke trygle dem om å komme, stå opp for deg selv og si at "sånn blir det".

Det krever mye å stå opp for seg selv mot folk som er vant til å gjøre som de vil mot deg. Men det hjelper deg i det lange løp.

Anonymkode: c0e65...8e9

• Liker 4
Skrevet

Tenker du har to valg, det første og enkleste er kanskje å snakke med kollegaen din om at du har glemt du får besøk og om det ikke er noen andre som kan passe hunden? Eventuelt om du kan spørre noen i nettverket ditt om de kan passe hunden, og så kan du fortelle kollegaen din at du har funnet alternativt pass og høre om det går fint. Om det ikke er noen andre som kan passe denne hunden, så må du nok bare fortelle det. Får kanskje prøve gå en lengre tur om morgenen mens foreldrene dine sover/steller seg, så hunden kan være litt hjemme utover dagen. Lykke til! Leit å høre at dere har et noe anstrengt forhold. Håper det blir en fin helg uansett! 

Anonymkode: 5e12d...b72

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 
Denne helgen får jeg besøk fra min mor og far som kommer på besøk langveisfra siden jeg har flyttet fra nord Norge til sør Norge. Jeg hadde helt glemt at jeg skulle passe hunden til en kollega den helgen di kommer (denne helgen). Dette er en veldig snill hund, men nå er jeg livredd for at mine foreldre blir sinte på meg for at jeg har sagt ja til å passe hunden… hvordan kan jeg si dette på en fin måte til dem? De er ganske strenge og jeg er så redd de skal bli sinte nå… hadde du blitt sint? Jeg personlige hadde ikke det da jeg elsker hunder, de er også vant med hund, men etter st vår familiehund døde har de vært så innmari strenge når det gjelder dyr… jeg er 24 år og burde ikke være redd mine egen foreldre men huff jeg er det… hva skal jeg si? Er liksom bare en dag til de kommer… det er en super snill hund som bare er god og krever minimum… overdriver jeg eller er det helt idiotisk av meg og si ja til hunden denne helgen… den blir jo bare med på alt vi skal ❤️

Det at du som voksen og har flyttet hjemmefra og er redd for om foreldrene dine blir sinte for noe som skjer i din leilighet sier meg at de kanskje ikke har behandlet deg helt pent i oppveksten. 
For å snu på det, hadde du blitt sint om de hadde en hund på besøk da du kom hjem til de? Du hadde sannsynligvis tenkt at det ikke er ditt hjem og at du ikke bestemmer, ikke sant?

Sånn er det hos deg også.

Send en melding til foreldrene dine og informer de om at det er en hund på besøk helgen de kommer. Hvis de blir sinte kan de heller komme en annen helg 

• Liker 3
Skrevet

PS, jeg synes personlig ikke at du skal beklage for det i det hele tatt. Bare send en melding og si at du passer en hund. Jeg skrev det fordi jeg vet at når man blir behandlet sånn som du blir er man kjapp til å unnskylde seg for alt mulig. ❤

Anonymkode: c0e65...8e9

• Liker 6
Skrevet

Ikke si noe i forkant, la hunden møte dem i døra også smiler du bare mens du sier «jeg passer *navn på hunden* i helga, det er trivelig med litt firebeint selskap»

Anonymkode: 170cc...90f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke si noe i forkant, la hunden møte dem i døra også smiler du bare mens du sier «jeg passer *navn på hunden* i helga, det er trivelig med litt firebeint selskap»

Anonymkode: 170cc...90f

Dette. Helt naturlig. TS, du er voksen. Foreldrene dine har ikke rett til å kjefte på deg som om du var et lite barn.

Anonymkode: 4ee7f...e1f

• Liker 5
Skrevet

Det er ditt hjem, du bestemmer. 

Anonymkode: 14997...a73

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt sint. Jeg hadde blitt glad. Både fordi du får sjansen til å kose deg med hund, og fordi du har gode kolleger på jobb som har tiltrodd deg dette ansvaret. Det er på mange måter et kompliment å få lov til å passe noens hund 😉

Er du vant til å få kjeft for alt mulig rart?

Anonymkode: c1658...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...