Gå til innhold

1500 kalorier??????

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er en 160 høy og veier 50 kilo.

Godt fornøyd med vekta og kroppen min BORTSETT FRA den h#####vetes fleskemagen. Trener 3 ganger i uka, og må innrømme at jeg er litt for glad i mat. For å få bort dette ekstra sideflesket, har jeg prøvd å skjerpe meg, spise litt mindre og litt sunnere, få i meg rundt 2000kalorier daglig.

Leste at en her skrev at ei jente her inne, må høyde og vekt tilsarende min hadde et kaloribehov på 1500 pr. dag. Er det riktig? SAynes det hørtes så lite ut, men det er kanskje det som må til for å fjerne det overflødige?

Takknemlig for svar!

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan aldri tenke meg at magen din er fryktelig fleskete med den vekta. Det er noe som heter kvinnelige former vet du...

Og 1500 kcal er altfor lite. Kanskje du heller skulle prøve å trene magemuskler. Utrolig hvor mye noen sit-ups kan gjøre.

Kroppen din trenger næring. For lite næring fører ofte til nedsatt immunforsvar og det er da bedre å ha litt mage enn å være slapp og småsyk hele tiden.

Vær glad i den kroppen du har og unn deg selv god mat og masse glede. Selv om det ser sånn ut mht moter, så er det ikke normalt å se ut som en 12-åring hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man slanker se å Grete Roede-kurs "får" man innta 1200 kalorier til dagen, da er man garantert å ta av.

Etter at jeg var ferdig slanket (endte opp på 58 kg og er 1.61 "høy") fikk jeg beskjed, etter måling av fettprosent og beinbygning (middels) og aktivitetsnivå, at for å vedlikeholde vekten min måtte jeg holde meg på ca. 1700 kalorier pr. dag. Så det høres ikke helt usannsynlig ut nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener aerobic, spinning eller bodypump iallefall tre ganger i uka. Dette ble tatt med i beregningen da kalorimengden ble regnet ut.

Alderen ble også tatt i betraktning, er 32 år.....jo eldre du blir jo mindre forbrenner du...

Husk at for å vedlikeholde vekten (altså "stå stille") må du forbrenne opp ALLE kaloriene du inntar.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si det: Dette er et gjennomsnitt pr. dag, inntar du færre kalorier en dag, kan du innta flere en annen... De dagene du trener forbrenner du kanskje mer en d du inntar...og de dagene du er passiv forbrenner du kanskje ikke nok...så det går opp i opp... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

Først: Synes det svaret du ga Lea var et veldig dårlig svar. Bedre å ha litt mage enn å være slapp og småsyk hele tiden......?????

Vel, jeg har et daglig energibehov på 1550 Kcal og jeg er 1,76 høy og veier 60 kg. Dersom jeg holder meg på dette kcal-inntaket vil jeg holde vekten min. Ikke gå opp og ikke ned. Naturligvis kan jeg øke inntaket dersom jeg øker forbruket.

Siden dette er ganske lavt inntak tar jeg i tillegg vitaminer og mineraler.

Jeg har et veldig sunt kosthold med mye frukt og grønnsaker, men for å være på den sikre siden tar jeg altså en multivitamin-pille hver dag. Må nevne at jeg trener en del og da kan man bli lettere mottakelig for smitte.

Uansett må du forsette med treningen og hvorfor ikke legge inn et par ekstra økter med magemuskel-treninger i uka....?

Hilsen

Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns at 50 kilo og ca 160 høy må være idealvekten jeg... er selv like høy som deg, og veier 46, og jeg er alt for tynn... Kommer du under 50 ser du fort syk ut... Jeg veide 50kilo før, men gikk ned pga sykdom, og jeg vil gjerne legge på meg så jeg når 50..

Ikke tenk på fleske mage.. jeg tror det er bare noe du selv ser i speilet... og for all del, ikke spis for lite, og tren mye... da har du ikke nok energi til å gjøre daglige gjøremål etterhvert.

bare mitt synspunkt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...