AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Søkte om omsorgsdager til barn over 12 år. Barnet har adhd og skolevegring. fikk avslag. Jeg må sykmelde meg selv i perioder for å være hjemme med barnet mitt. Kjenner jeg blir så forbanna Anonymkode: 8091f...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 Kan du klage? Tror ikke du kan gå sykemelding for dette 🙁 Anonymkode: 10c88...0fc
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du klage? Tror ikke du kan gå sykemelding for dette 🙁 Anonymkode: 10c88...0fc Står at jeg har 6 ukers klagefrist. Jeg har fått sykmelding i perioder.. da dette også går utover min helse. Men fikk jo tips om å søke omsorgsdager da, og trodde det kunne hjelpe- slik at jeg slapp å bruke egen sykmeld Anonymkode: 8091f...5ab
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du klage? Tror ikke du kan gå sykemelding for dette 🙁 Anonymkode: 10c88...0fc TS spør ikke om hun får sykemelding, TS skriver at hun får sykemelding i perioder. Du TS skal ha krav på omsorgsdager med stort barn med psykiske vansker/diagnose. Klag på avslaget, evt ring en advokat og få advokaten til å skrive klage med deg. Da får du nok medhold relativt fort! Anonymkode: 0e165...b7f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Har du barn med skolevegring som er alvorlig nok så er det ikke omsorgsdager du skal søke om men hjelpestønad? Anonymkode: 77edc...753 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Søkte om omsorgsdager til barn over 12 år. Barnet har adhd og skolevegring. fikk avslag. Jeg må sykmelde meg selv i perioder for å være hjemme med barnet mitt. Kjenner jeg blir så forbanna Anonymkode: 8091f...5ab Hva med far, hvorfor er det kun du og din arbeidsgiver som skal belastes ? Anonymkode: 5ff0f...2fb 1
Rotemor Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS spør ikke om hun får sykemelding, TS skriver at hun får sykemelding i perioder. Du TS skal ha krav på omsorgsdager med stort barn med psykiske vansker/diagnose. Klag på avslaget, evt ring en advokat og få advokaten til å skrive klage med deg. Da får du nok medhold relativt fort! Anonymkode: 0e165...b7f Jeeez. Advokatkortet kommer så raskt på KG… Av folk som ikke har peiling, selvsagt. Det er bare å lese rundskrivet fra NAV på hvilken rettigheter man har. Der vil man se at det er 12-årsgrense for omsorgsdager. Om det finnes unntaksregler for dette finner man det på Lovdats eller i rundskrivene. Dersom det ikke står der har man ikke rett. Enklere enn å «skaffe advokat» er å ringe NAV og be om den veiledningen man har krav på av det offentlige. Ikke svar i slike tråder når du skal finne opp lover og forsøke å pålegge folk unødvendige utgifter fordi du selv ikke har kunnskap. 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Søkte om omsorgsdager til barn over 12 år. Barnet har adhd og skolevegring. fikk avslag. Jeg må sykmelde meg selv i perioder for å være hjemme med barnet mitt. Kjenner jeg blir så forbanna Anonymkode: 8091f...5ab Kollega av meg søkte om pleiepenger og fikk innvilget. Kan det være noe å se på? Anonymkode: 21f0b...283
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 Du mener helt seriøst at du skal få betalte fridager fordi du ikke fikser oppdragelsen av ditt eget barn? Anonymkode: 681ea...fc8 6 2
Rotemor Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 (endret) https://www.nav.no/omsorgspenger#situasjon Sånn. Advokatutgifter spart🙄 Ts, du skal selvsagt benytte deg av klageretten. Kan det være at dokumentasjonen ikke er god nok? Altså at ikke mer-behovet er tilfredsstillende dokumentert? PS: Forresten så ser jeg jo nå at ADHD nok ikke tilfredsstiller kravet etter min erfaring, dessverre. Men prøv likevel: skaff bedre dokumentasjon og klag på vedtaket. Endret 24. november 2022 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du barn med skolevegring som er alvorlig nok så er det ikke omsorgsdager du skal søke om men hjelpestønad? Anonymkode: 77edc...753 Har hjelpestønad. Men det dekker ikke opp mer enn 2 dager i mnd. omsorgsdager er 10 dager i året- som jeg kan bruke når det er behov Anonymkode: 8091f...5ab
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med far, hvorfor er det kun du og din arbeidsgiver som skal belastes ? Anonymkode: 5ff0f...2fb Det går på begge foreldrene da. Man søker ikke hver for seg Anonymkode: 8091f...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #13 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du mener helt seriøst at du skal få betalte fridager fordi du ikke fikser oppdragelsen av ditt eget barn? Anonymkode: 681ea...fc8 Morsom du… og hva gjør du hjemme midt på dagen? Jobber du ikke? Anonymkode: 8091f...5ab 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #14 Skrevet 24. november 2022 Rotemor skrev (5 minutter siden): https://www.nav.no/omsorgspenger#situasjon Sånn. Advokatutgifter spart🙄 Ts, du skal selvsagt benytte deg av klageretten. Kan det være at dokumentasjonen ikke er god nok? Altså at ikke mer-behovet er tilfredsstillende dokumentert? PS: Forresten så ser jeg jo nå at ADHD nok ikke tilfredsstiller kravet etter min erfaring, dessverre. Men prøv likevel: skaff bedre dokumentasjon og klag på vedtaket. Har sendt inn klage nå Anonymkode: 8091f...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #15 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Morsom du… og hva gjør du hjemme midt på dagen? Jobber du ikke? Anonymkode: 8091f...5ab Hæ? Tror du alle jobber samtidig og ingen har telefon og pauser? Hvorfor er du hjemme midt på dagen? Jobber du ikke? Anonymkode: 645f6...8ca 3
Rotemor Skrevet 24. november 2022 #16 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS spør ikke om hun får sykemelding, TS skriver at hun får sykemelding i perioder. Du TS skal ha krav på omsorgsdager med stort barn med psykiske vansker/diagnose. Klag på avslaget, evt ring en advokat og få advokaten til å skrive klage med deg. Da får du nok medhold relativt fort! Anonymkode: 0e165...b7f Litt morsomt at du tror en advokat har en slags politimyndighet over NAV😂En maktdemonstrasjon på kunnskap her altså… 2
RockyRose Skrevet 24. november 2022 #17 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ? Tror du alle jobber samtidig og ingen har telefon og pauser? Hvorfor er du hjemme midt på dagen? Jobber du ikke? Anonymkode: 645f6...8ca Det var eit useriøst svar frå ts på eit useriøst spørsmål frå ein typisk AnonymBruker. Ts er sikkert heime med sonen sin, som innlegget handlar om? 🤷♀️ Ts, har du snakka med Nav om rettleiing for kva du har krav på? Kan hende dokumentasjonen ikkje har vore god nok som gjer at du har fått avslag? 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #18 Skrevet 24. november 2022 RockyRose skrev (4 minutter siden): Det var eit useriøst svar frå ts på eit useriøst spørsmål frå ein typisk AnonymBruker. Ts er sikkert heime med sonen sin, som innlegget handlar om? 🤷♀️ Ts, har du snakka med Nav om rettleiing for kva du har krav på? Kan hende dokumentasjonen ikkje har vore god nok som gjer at du har fått avslag? Sendte inn en klage nå, og ba de innhente opplysninger fra bup. Vi er ikke ferdig der, og har derfor ikke fått epikrise. Og ja, jeg er hjemme med sønnen min i dag. Ellers jobber jeg 100% Anonymkode: 8091f...5ab
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #19 Skrevet 24. november 2022 Klag! Ofte sier de nei i første omgang fordi de vet at minst halvparten vil slå seg til ro med det svaret. Hvis du klager er det stor sjanse for at du får medhold. Anonymkode: 8fa7e...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #20 Skrevet 24. november 2022 Rotemor skrev (24 minutter siden): https://www.nav.no/omsorgspenger#situasjon Sånn. Advokatutgifter spart🙄 Ts, du skal selvsagt benytte deg av klageretten. Kan det være at dokumentasjonen ikke er god nok? Altså at ikke mer-behovet er tilfredsstillende dokumentert? PS: Forresten så ser jeg jo nå at ADHD nok ikke tilfredsstiller kravet etter min erfaring, dessverre. Men prøv likevel: skaff bedre dokumentasjon og klag på vedtaket. https://lovdata.no/nav/forskrift/1997-03-25-263 Se paragraf 1, punkt 27. ADHD kan gå under kategori som funksjonshemning, men det krever god dokumentasjon som beskriver hvordan. Advokat har ingenting med denne saken å gjøre, her må legen dokumentere og beskrive bedre. Fort gjort. Anonymkode: 158e6...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå