Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

er sykemeldt fra jobben 50%, har vært det i ca 4mnd nå. Prøver ut div behandlinger, men siden det jeg lider av er lite forsket på blir jeg litt prøvekanin. Usikker på når jeg er tilbake på jobb for fullt.

nå er jeg blitt gravid midt oppi dette. 

dersom sykemeldingen drar ut i tid, opp til et år kan man jo søke aap. Men hvordan stiller dette seg nå når jeg er gravid?

er sykemelding «sykemelding» uansett årsak, dersom jeg blir sykemeldt pga graviditetsplager i tillegg?det kommer jo en permisjon etter dette også..

ser at dette ble litt rotete. Håper noen har gode svar😊

Anonymkode: 016a7...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykmelding er sykmelding uansett årsak, så er man sykmeldt i en periode på 12 måneder er det mulighet for at  arbeidsgiver kan avslutte arbeidsforholdet

Anonymkode: b33e5...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sykmelding er sykmelding uansett årsak, så er man sykmeldt i en periode på 12 måneder er det mulighet for at  arbeidsgiver kan avslutte arbeidsforholdet

Anonymkode: b33e5...a0b

Ikke hvis hen har gode prognoser. 

Anonymkode: 9f215...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

er sykemeldt fra jobben 50%, har vært det i ca 4mnd nå. Prøver ut div behandlinger, men siden det jeg lider av er lite forsket på blir jeg litt prøvekanin. Usikker på når jeg er tilbake på jobb for fullt.

nå er jeg blitt gravid midt oppi dette. 

dersom sykemeldingen drar ut i tid, opp til et år kan man jo søke aap. Men hvordan stiller dette seg nå når jeg er gravid?

er sykemelding «sykemelding» uansett årsak, dersom jeg blir sykemeldt pga graviditetsplager i tillegg?det kommer jo en permisjon etter dette også..

ser at dette ble litt rotete. Håper noen har gode svar😊

Du kan søke aap nå, du trenger ikke være sykemeldt for dette

Skrevet

Ts her.

Tror ikke man kan søke aap så tidlig..må ha vært sykemeldt i 52 uker i følge nav.no.

Tenker mer på hva som skjer etter endt permisjon, og hvis jeg kommer opp i 52 uker før fødsel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Tror ikke man kan søke aap så tidlig..må ha vært sykemeldt i 52 uker i følge nav.no.

Tenker mer på hva som skjer etter endt permisjon, og hvis jeg kommer opp i 52 uker før fødsel.

Du kan være sykmeldt med sykepenger inntil ett år. Hvis du fortsatt er syk etter ett år, kan AAP være aktuelt for deg.

Jo..jeg søker aap nå er ikke sykemeldt. Du må ha redusert 50% arbeids evne til å få aap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...