Gå til innhold

Hun vil gjerne hjelpe,men blir litt mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er hjelpsom. Kanskje litt mye av og til. 

Hun ringte på Tirsdag. Spurte hvordan det gikk. Jeg sa at jeg var sliten etter mye på jobb i det siste. Men at jeg skulle ha fri på onsdag og da skulle jeg slappe av. Og etter det skal vi begynne å vaske og pynte til advent. Hun kunne hjelpe sa hun. Jeg sa takk, men nei takk. Mannen og 2 tenårings jenter skal hjelpe. 

Onsdag morgen fikk jeg melding: hun skrev at hun kan hjelpe Onsdag etter kl 16, Fredag fra 15-18 eller Søndag fra kl 11-14.  Jeg takket igjen høflig nei. . Nå fikk jeg melding igjen at hun hadde tid på Lørdag kveld også. 

Jeg vet jo at hun vil hjelpe, men er det ikke bedre at jeg gir beskjed hvis jeg må ha hjelp? 

Anonymkode: 5d897...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars, la henne komme og hjelpe til med å pynte litt, da.

Anonymkode: c5b48...aea

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ei venninne som er hjelpsom. Kanskje litt mye av og til. 

Hun ringte på Tirsdag. Spurte hvordan det gikk. Jeg sa at jeg var sliten etter mye på jobb i det siste. Men at jeg skulle ha fri på onsdag og da skulle jeg slappe av. Og etter det skal vi begynne å vaske og pynte til advent. Hun kunne hjelpe sa hun. Jeg sa takk, men nei takk. Mannen og 2 tenårings jenter skal hjelpe. 

Onsdag morgen fikk jeg melding: hun skrev at hun kan hjelpe Onsdag etter kl 16, Fredag fra 15-18 eller Søndag fra kl 11-14.  Jeg takket igjen høflig nei. . Nå fikk jeg melding igjen at hun hadde tid på Lørdag kveld også. 

Jeg vet jo at hun vil hjelpe, men er det ikke bedre at jeg gir beskjed hvis jeg må ha hjelp? 

Anonymkode: 5d897...759

Off, det hørtes litt slitsomt ut 😅 selv om hun mener det godt. Virker som hun er litt dårlig på å ta hint kanskje? Synes du kan si det rett ut, at takker for tilbudet, men jeg gir beskjed dersom jeg trenger hjelp. Du kan og si at dette er noe du og familien vil gjøre sammen alene. 

Anonymkode: 455c1...be8

Skrevet

Si at du setter pris på det men du ikke har behov for hjelp. Foreslå at det er mange andre som sliter/trenger hjelp og at hun kanskje kan stille opp som frivillig hos Homestart eller noe lignende 🤗

Anonymkode: 22dda...9fb

Skrevet

Er du sikker på at hun egentlig ønsker hjelpe? 
Kanskje hun bare har veldig lyst til å være sammen med deg å finne på noe? 

Anonymkode: 2b788...c2c

• Liker 3
Skrevet

"Takk, men jeg tror du har misforstått. Det er noe mannen, ungene og jeg skal gjøre sammen."   

Anonymkode: 00a7a...ac7

Skrevet

Jeg tror nok du må gi litt tydeligere beskjed. 

"Det er kjempesnilt av deg å tilby å hjelpe. Akkurat pyntingen trenger jeg ikke hjelp med, det gjør jeg med mannen og barna. Men takk for tilbudet :) "

Anonymkode: 941dc...160

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Er du sikker på at hun egentlig ønsker hjelpe? 
Kanskje hun bare har veldig lyst til å være sammen med deg å finne på noe? 

Anonymkode: 2b788...c2c

Dette. Jeg har vært gjennom en slik relasjon selv. Som endre med at h*n skapte hjelpebehov jeg ikke visste at jeg hadde engang. Det er veninnen som er ensom, tror jeg da. Veldig synd så klart, men trenger ikke innvadere andre for det.

Anonymkode: 2928a...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...